2022-07-15, 18:40
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Uppgifter om de dödade i Vinnitsa igår när Ryssen sprängde högkvarteret för Ukrainas flygvapen börjar sippra fram i Ukrainsk media.. och nej, det var inte barn;

Det användes inte av Ukrainas flygvapen längre. RySSnaZZarna bör uppdatera sig själv före dom begår mer krigsbrott. Hur kan minst 3 barn ha dött om dom inte var där?
https://www.youtube.com/watch?v=-FwO1-F0pso
Citera
2022-07-15, 18:43
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Jag tycker det är helt okej att länka till både pro-ryska eller pro-ukrainska sidor om man är medveten om det och låter andra förstå att man gör det.

Men att länka till pro-ryska eller pro-ukrainska propaganda-sidor utan ett ens själv vara medveten om det är en helt annan sak.
Jag håller med dig. Som jag bl.a. skrev i ett borttaget inlägg tidigare i eftermiddag: "Jag har svårt att förstå vad folk ser i uppenbar propaganda". Med sanningen kommer man längst, men ibland är det oklart vad som är sant. Då är det väl OK/OK med obekräftade uppgifter. Eller "rykten", som det heter. Bara man är tydlig med det.
Senast redigerad av Blot-Sven 2022-07-15 kl. 18:45.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Militär sekretess, förstår du. Varken ryssarna eller de ukrainare som sålde mojängerna vill riskera att få detaljer röjda för CIA eller den ukrainska underrättelsetjänsten.

Hahaha, du tror verkligen på allt. Förstår du inte var något sånt här skulle inneburit? Väst skulle slutat att skicka vapen direkt om det skulle kommit fram att ett system som HIMARS hade blivit ”sålt”.

Men du får tro på precis vad du vill. Ikväll kommer ett par ammunitionsdepåer och ett par ryska läger att smälla igen, som det gör varje kväll.
Citera
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Nu tömmer USA verkligen ut sina gamla lager av vapen till UAF. Här ett M14 gevär från vietnamkiget!!

https://twitter.com/markito0171/status/1547927704053239810

Ser ut som att det ska användas av skarpskytt eller motsvarande. Noterade att Ryssarna delat ut Mosin nagant M1891 till "folkrepublikerna" även äldre kulor dödar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dodri
Om det går så himla dåligt för ukrainarna som din ryska propaganda påstår. Hur kommer det sig då att ryssarna inte klarar av att ta över mark?

Rysslands primära mål är krossa Ukrainas armé och avnazifiera. Sen får de mark efter det.
Citera
2022-07-15, 18:44
Medlem
Citat:
Det kallas förbekämpning, och förekommer i de flesta moderna krig. Man låter artilleriet göra grovjobbet mot fiendens ställningar innan man tar över en större sträcka.

Förbekämpning sedan i februari. Kämpa gubben!
Citera
2022-07-15, 18:45
Medlem
Citat:
Ryktas att priset för en HIMARS var 80.000 USD också
Om den är i bra skick - och det är den nog, de har ju inte funnits i landet länge - så är den ovärderlig för Moskva. Snacka om bakstöt!

På Pentagon lär de inte bli glada över det här....
Citera
2022-07-15, 18:47
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Jag vet inte var jag säger att jag tror på det. Jag t.o.m. skriver "tydligen".

Vill du att jag ska reda ut det lingvistiska här?

Att du inte tror på den falska propagandan kanske är sant men då spyr du ut skit som du inte själv tror på. Hur mycket får du betalt för att gå emot din egen övertygelse?

ryZZk propaganda går ut på att alltid ljuga även om det är uppenbara lögner.
Citera
2022-07-15, 18:48
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Utan att ha några kunskaper så bör ryssarna ha grävt ner sig i flera försvarslinjer runt Kherson. Nån som vet? Det är troligtvis svårt att slå ut nedgrävt artilleri. Och svårt att avancera i öppen terräng. Jag tror ukrainarna saknar tillräcklig eldkraft från vanligt artilleri för att ta Kherson nu men det kan nog komma att ändras.

Ukraina prövade en offensiv i veckan i Kherson-regionen, den möttes av denna "area denial": https://twitter.com/Taurevanime/status/1547326251739799557?s=20&t=7oRJ-A4DA41LDDwzjBYyoA

Imponerande rysk firepower.
Citera
2022-07-15, 18:48
Medlem
HAARPs avatar
Liveuamap rapporterar:
...Man killed of explosion of unknown explosive device while swimming in the see near Odesa...

Simmade han på en mina .
Citera
2022-07-15, 18:49
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Om den är i bra skick - och det är den nog, de har ju inte funnits i landet länge - så är den ovärderlig för Moskva. Snacka om bakstöt!

På Pentagon lär de inte bli glada över det här....

Det är bara fake news för att försöka stärka rysstrollens självförtroende. Men visst känns det bättre i era förvirrade hjärnor så får ni tro på det. rySSnaZZarna har inte vunnit något på ett tag nu och lite positiv fake propaganda skadar inte för moralen. Den är inte hög nu när HIMARS bombar bort all er ammunition
Citera
2022-07-15, 18:49
Medlem
Citat:
De har väl sålt de? Jag menar, det skulle inte vara första gången;

https://t.me/intelslava/33165

🇷🇺⚡Earlier, rumors appeared on the Web that the American HIMARS MLRS rocket launcher appeared at the disposal of the Russian Army.

Our sources have just confirmed this information. There is no information yet whether the HIMARS MLRS installation was captured in combat or was sold by the corrupt Ukrainian military, but at the moment the installation is already in Russia.

If HIMARS is in good condition, then such a loss could become quite sensitive for the United States. The study of the installation by our gunsmiths can not only apply American technologies in their developments, but also allow us to develop ways to counter them.
Det var från början en m777 haubits som ryssen kom över och nu tror alla det är en HIMARS
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in