2022-07-15, 15:04
Medlem
Det bästa och antagligen mest humana för alla vore om GM återfördes till sitt ursprungsland. Om snacket stämmer så finns anhöriga till honom där. Kan inte se någon annan möjlighet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blinklisan
Sonen och mamman + en kvinna till sågs promera på moröbacke torg igår
Är dom flyttade till nått skyddat boende så är det nog inte så långt borta

Hur fan kan hon vara ute och gå med honom, fattar hon inte vad han gjort sig skyldig till, att många vill hämnas på honom

kan vart civilpolis , fast va ska en polis kunna göra mot en hord av människor
Citera
Medlem
Rektorn på skolan säger att de inte kunde gjort mer för att hjälpa pojken. .
Ännu en gång så är det skolan som blir "anklagad" för att inte ha gjort rätt.
De är väl ändå föräldrarna som bär det yttersta ansvaret för hur ens barn beter sig.
De känns som om det är så lätt att alltid skylla på skolan när något går fel.
Citera
2022-07-15, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MillanM
De är väl ändå föräldrarna som bär det yttersta ansvaret för hur ens barn beter sig.

Det han ffa säger är ju precis som jag sagt tidigare att det finns nog inget mer skolan kunde ha gjort för att förhindra att det här sker på hans FRITID.
Citera
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Jag har några funderingar på om MGM inte var ensam om detta fruktansvärda dådet.

Anledningen till mina tankar är polisen hittade ju TVÅ, tror det var el sparkcyklar. (rätta mig om detta är fel, spelar egentligen mindre roll)

Varför fanns dessa två kvar.
Varför flytta L*n*s cykel till skolan?

Jag såg i en annan tråd detta här:

Kriminella i Skellefteå?
*bb*s Lw*ng* *= A som tidigare är omnämnd i tråden (brott mot barn) bor ju bara 800 meter från platsen.

(FB) Kriminella i Skellefteå?

Inlägget finns här:

Återigen: Negern är standard IQ-befriad, inte en komplett retard. Han hade givetvis nämnt något om andra gärningsmän.
Citera
Medlem
Lizaveta.Yepanchins avatar
Citat:

För att inte nämna POJKEN SJÄLV, fan va alla pekar finger, det är monstret själv som gjort det!!

När du är 14-16 är du fan medveten, inte så att jag gick runt ock våldtog 10 åringar, eller tände eld på kattungar.

Orkar inte att alla dka skylla på andra. Det är 100% pojkens fel.
Citera
2022-07-15, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lizaveta.Yepanchin
För att inte nämna POJKEN SJÄLV, fan va alla pekar finger, det är monstret själv som gjort det!!

När du är 14-16 är du fan medveten, inte så att jag gick runt ock våldtog 10 åringar, eller tände eld på kattungar.

Orkar inte att alla dka skylla på andra. Det är 100% pojkens fel.

bra skrivet när jag var hans ålder då sprängde man bara brevlådor och pallade äpplen
Citera
2022-07-15, 15:11
Medlem
Tuors avatar
Citat:

Eftersom föräldrarna är lika IQ-befriade så kan man inte lägga ansvaret på dem heller.

Ansvaret ligger hos våra folkförrädare till politiker som har släppt in dem i landet.
Citera
2022-07-15, 15:13
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Är du medveten om att polisen klarlagt att GM begått ett kvinnoöverfall för ett år sedan - utan någon upprättelse för BO, någon påföljd för GM eller något som förhindrat ett upprepat och värre brott?

Om det stämmer är det förfärligt!
Men - och det är viktigt - det är vårt samhälles fel!
Det är samhällets ansvar, samhället som brustit. Möjligen också hans vårdnadshavare som brustit.

Naturligtvis ska en sådan minderårig yngling utredas, orosanmälan göras, hemsituationen ses över, psyk och Soc kopplas in. Kanske vårdas inneliggande på psyk under flera månader för utredning. SIS-hem?? Fosterhemsplaceras? Men absolut inte enbart byta skola och fortsätta gå lös som om inget hänt.
Citera
2022-07-15, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Jag har några funderingar på om MGM inte var ensam om detta fruktansvärda dådet.

Anledningen till mina tankar är polisen hittade ju TVÅ, tror det var el sparkcyklar. (rätta mig om detta är fel, spelar egentligen mindre roll)

Varför fanns dessa två kvar.
Varför flytta L*n*s cykel till skolan?

Jag såg i en annan tråd detta här:

Kriminella i Skellefteå?
*bb*s Lw*ng* *= A som tidigare är omnämnd i tråden (brott mot barn) bor ju bara 800 meter från platsen.

Inlägget finns här:

Jag tänker att han MGM har kört med en av el-sparkarna efter tjejen när hon cykla på sin cykel, sen efter brottet har han cyklat iväg på hennes cykel för att ställa den långt ifrån brottsplatsen (och tillfälligt lämnat sin el-spark kvar på brottsplatsen), sen tog han en ny el-spark (lat som han är) för att snabbt komma tillbaks till brottsplatsen där han nu råkar blir påkommen av förbipasserande kvinna, nu säger han att det finns en flicka i skogen. Därför finns det två el-sparkar på brottsplatsen (den han jagade flickan med och den han tog efter att han dumpat flickans cykeln)… Tanken va nog att han skulle hinna ta bort båda två el-sparkarna, men han hann inte förrän folk dök upp.
Citera
2022-07-15, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Just så!
Någonstans vid någon ålder måste man alltid sätta gränsen för när en person är vuxen nog att ha eget straffansvar. Dessförinnan är det vårdnadshavare och samhället som ska ha ansvaret.

Vårt samhälle med den invandringspolitik med brist på lyckad integration som vi har idag är ytterst de styrande beslutsfattarnas fel.
Det är detta som bör granskas. Det är här vi borde utkräva ansvar. Alla inblandade - nysvenskarna, svenskarna, gamla invandrare, Soc, sjukvården, polisen, blåljuspersonal, skolpersonal - alla lider av hur situationen och resultatet av den misslyckade integrationen ser ut idag.

Det är som en krutdurk där ett sånt här hemskt våldsbrott riskerar att bli en tändande gnista, en droppe som slutligen rinner över. Vi bör rikta anklagelserna och kritiken mot de som fattade dessa vansinniga beslut när det begav sig - och fortfarande gör.
Inget blir bättre om vi lynchar MGM, hans familj eller alla nysvenskar. Låt det inte bli så. Låt oss rikta ilskan och ansvarsutkrävande för hur det blivit åt rätt håll - ansvariga beslutsfattare/politiker för misslyckanderna.

Även om just det här fallet inte är direkt kopplat till invandringen kan jag finna ett argument. Kulturen på skolan bland många av dom pojkarna som är andra generationens invandrare använder säg att gato slang och använder "blatte" språk så som: "walla mannen din jävla hora jag ska knulla din mamma" (ord jag fått höra från barn på skolan, ingen hörsägen). Jag kan tänka mig att den här efterblivna killen har blivit påverkad av det här. Sen måste man fråga sig ifall det här är ett problem orsakat av en socioekonomisk situationen snarare än något annat, då jag tänker mig att dom här barnen alla bor i ghettot som är just intill skolan.

Framförallt ligger det direkta ansvaret på soc och skolorna inom Skellefteå, alla som har haft kontakt med pojken, gjort utredningar, men odugliga åtgärder. Även här har vi ett systemfel som inte har någonting med någons hugfärg att göra, utöver tanken att dom anställda på skolan sett honom som "en missförstånd invandrare", i enlighet med den svenska ideologin. "Jaja dom där mörkhyade dom tafsar men det får vi stå ut med för godhetens skull".
Citera
2022-07-15, 15:17
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag ägnar tid åt idiotiska rasister och agerar primärt mot dödshot och uppvigling.

För att det i huvudsak är olagligt och det är retarderat att vuxna sitter och förfasas över mordförsök men rekommenderar samtidigt mord.

Sen tycks det vara nåt kognitivt fel om slutsatsen gång efter annan blir att man omhuldar förövaren.
Om jag anser att vissa personer som uppviglar till mord på grabben är rena skräpet - så går det givietvis inte att dra slutsatsen att jag därmed daltar med förövaren.

Vad gör resten av invandrarfientliga flocken som ser sig mer rumsrena och politiskt rediga?

Jo, de tiger och låter de här medeltida replikerna hållas och är således inte ett dugg annat än medlöpare.

▪️Flickan ska inte missbrukas som nåt politiskt slagträ.

▪️Flickans återhämtande är prio 1, att hon vaknar upp utan allvarliga men.

▪️Flickan är ett brottsoffer, det är henne det är oerhört synd om.

▪️Det är således inte synd om förövaren.

▪️Jag har upprepade ggr påtalat att han var som en tidsinställd bomb med de varningssignaler som beskrivs i media och uppenbart var inte insatserna tillräckliga - vad de nu gjort åt problematiken utifrån skola, soc och sjukvård.

▪️I dagsläget finns för lite information av givna skäl:
Det är dels tidigt läge i förundersökningen och utredningen är känslig. Detta är inte ett känslosamt utspel från rättsväsendet för att de daltar med nån utan för att det är barn inblandade. Det är av vikt att flickan skyddas från att exploateras.

Därför är det svårt att uttala sig, men systemet verkar ha fallererat kring grabben och det irriterar mig.
Ett så utåtagerande barn med intellektuell funktionsnedsättning och som gör sexuella attacker MÅSTE tas på största allvar trots ringa ålder.
Det spelar ingen roll om så den grabben heter Emil, Huang Jin eller Muhammed..Varken hudfärg och vart de föddes.

▪️Det som spelar roll är om vuxna antingen ignorerat eller inte tagit varningssignaler på allvar och insatser är otillräckliga eller rent av felaktiga - FÖR ATT de här grabbarna kan riskera att bli morgondagens män som utför skolsjutningar eller våldtar och dödar andra barn eller kvinnor.

Lägg ned nu.

GMs etnicitet är faktiskt högst relevant eftersom han inte borde ha blivit insläppt i Sverige från första början. Han är en afrikan, vilket betyder att han hör hemma i Afrika. När ska jubelidioter som du förstå det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in