2022-07-15, 15:19
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
"Inte konstigt att detta händer"?

Försöker du skuldbelägga den svenska allmänheten för den brutale ynglingens groteska brott?
Absolut inte, men själv får jag skulden….sida upp och sida ner för att jag inte tänker rösta på SD.

Någon som eufemistiskt kallar denne brutale våldsbrottsling för en "grabb" samt förminskar och relativiserar dådet får mothugg.

Och ni, som - fullt medvetna om den importerade, groteska brottsligheten - i praktiken nickar bifall till detta genom att fortsätta att rösta på något av de invandringsansvariga partierna, blir självfallet ställda till svars och klandrade.
Citera
2022-07-15, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socionomtanten
Jag tänker att han MGM har kört med en av el-sparkarna efter tjejen när hon cykla på sin cykel, sen efter brottet har han cyklat iväg på hennes cykel för att ställa den långt ifrån brottsplatsen (och tillfälligt lämnat sin el-spark kvar på brottsplatsen), sen tog han en ny el-spark (lat som han är) för att snabbt komma tillbaks till brottsplatsen där han nu råkar blir påkommen av förbipasserande kvinna, nu säger han att det finns en flicka i skogen. Därför finns det två el-sparkar på brottsplatsen (den han jagade flickan med och den han tog efter att han dumpat flickans cykeln)… Tanken va nog att han skulle hinna ta bort båda två el-sparkarna, men han hann inte förrän folk dök upp.
Då borde de 2 sparkcyklarna blivit anmälda stulna om han inte ägde en själv?
Citera
2022-07-15, 15:21
Medlem
Varför sitter folk och letar andra gm?

Kamelryttaren har ju för fan medgivit delar av förloppet,tror ju knappast att en yngling med ett iq detsamma som hans skonummer skulle var smart nog att lura utredarna under flera förhör.

Citat:
– Vi gör bedömningen att det handlar om en enskild gärningsman och att det inte finns fler personer inblandade i händelsen.

Kan du berätta vad som har framkommit idag?

– Pojken har under dagens förhör gjort vissa medgivanden som stärker misstankarna.
Citera
2022-07-15, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MillanM
Rektorn på skolan säger att de inte kunde gjort mer för att hjälpa pojken. .
Ännu en gång så är det skolan som blir "anklagad" för att inte ha gjort rätt.
De är väl ändå föräldrarna som bär det yttersta ansvaret för hur ens barn beter sig.
De känns som om det är så lätt att alltid skylla på skolan när något går fel.
Och som jag och säkert många andra föräldrar känner vill man inte tvingas lämna sitt barn på ett ställe där hon blir kallad hora och blir tafsad på! Jag hade aldrig låtit mitt barn träffa någon ”kompis” som beter sig så under MITT föräldraansvar.
Du glömmer tillsynsansvaret som skolan har.
Citera
2022-07-15, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Då borde de 2 sparkcyklarna blivit anmälda stulna om han inte ägde en själv?

Jag tänker att det är såna el-sparkar som är till för allmänheten, de finns ju överallt…
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avdosabic123
Även om just det här fallet inte är direkt kopplat till invandringen kan jag finna ett argument. Kulturen på skolan bland många av dom pojkarna som är andra generationens invandrare använder säg att gato slang och använder "blatte" språk så som: "walla mannen din jävla hora jag ska knulla din mamma" (ord jag fått höra från barn på skolan, ingen hörsägen). Jag kan tänka mig att den här efterblivna killen har blivit påverkad av det här. Sen måste man fråga sig ifall det här är ett problem orsakat av en socioekonomisk situationen snarare än något annat, då jag tänker mig att dom här barnen alla bor i ghettot som är just intill skolan.

Framförallt ligger det direkta ansvaret på soc och skolorna inom Skellefteå, alla som har haft kontakt med pojken, gjort utredningar, men odugliga åtgärder. Även här har vi ett systemfel som inte har någonting med någons hugfärg att göra, utöver tanken att dom anställda på skolan sett honom som "en missförstånd invandrare", i enlighet med den svenska ideologin. "Jaja dom där mörkhyade dom tafsar men det får vi stå ut med för godhetens skull".

Men ge dig det är väl för fan ingen lärare som stått ut med tafsandet för att han är mörkhyad! Det HAR gjort orosanmälingar! Det har sats in åtgärder på skolan! Att flytta över honom till särskolan är inte bara ett sätt att flytta runt problemet utan det i sig är ju en åtgärd då det är högre bemanning på särskolan och personal som är med hela tiden tex på lunchen.

Skolan har vad som framgått hittills inte informerats om att det var han som kopplats till gångtunneln, om det är en miss av soc eller ett medvetet beslut från dom för att han skulle få en ”ny chans ” på den nya skolan vore intressant att veta. Skolchefen har svarat villigt och sakligt på det frågor han fått men kan såklart inte gå in på alla detaljer och framförallt inte innan man själv hunnit kolla upp allt. Soc däremot har väl varit med i en intervju och sagt inga kommentarer
Citera
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masqu
kan vart civilpolis , fast va ska en polis kunna göra mot en hord av människor
Ingen gjorde uppenbarligen något så det är ju inget problem.
Citera
2022-07-15, 15:26
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plogbil
Varför sitter folk och letar andra gm?

Kamelryttaren har ju för fan medgivit delar av förloppet,tror ju knappast att en yngling med ett iq detsamma som hans skonummer skulle var smart nog att lura utredarna under flera förhör.

Så här är det alltid. Så fort gm är svart så kommer de.
I bobby fallet eller Eklund så försvann dom snabbt.
Citera
2022-07-15, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapenski
Och som jag och säkert många andra föräldrar känner vill man inte tvingas lämna sitt barn på ett ställe där hon blir kallad hora och blir tafsad på! Jag hade aldrig låtit mitt barn träffa någon ”kompis” som beter sig så under MITT föräldraansvar.
Du glömmer tillsynsansvaret som skolan har.

Håller med dig…och den skolan som det var aktuellt på HAR satt in åtgärder bla att han flyttades till särskolan och slutade gå integrerad. Vad mer anser du att den skolan skulle ha gjort?
Citera
2022-07-15, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Eftersom föräldrarna är lika IQ-befriade så kan man inte lägga ansvaret på dem heller.

Ansvaret ligger hos våra folkförrädare till politiker som har släppt in dem i landet.
Ansvaret ligger alltid på föräldrarna ingen annan.
Citera
2022-07-15, 15:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Lägg ned nu.

GMs etnicitet är faktiskt högst relevant eftersom han inte borde ha blivit insläppt i Sverige från första början. Han är en afrikan, vilket betyder att han hör hemma i Afrika. När ska jubelidioter som du förstå det?
Bullshit.

Det ska utredas vilka insatser som gjorts eller inte eftersom det här inte är ett problem som härrör specifikt till Afrika.
Han har även en funktionsnedsättning.

Arga vita unga män är ett lika stort problem om de inte uppmärksammas i tid eller tillräckligt redan som barn.
Citera
2022-07-15, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lizaveta.Yepanchin
För att inte nämna POJKEN SJÄLV, fan va alla pekar finger, det är monstret själv som gjort det!!

När du är 14-16 är du fan medveten, inte så att jag gick runt ock våldtog 10 åringar, eller tände eld på kattungar.

Orkar inte att alla dka skylla på andra. Det är 100% pojkens fel.
Klart han är medveten om vad han har gjort...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in