2022-07-15, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Sorgen har många ansikten. Vi vet inget hur vi reagerar.

I desperation, frustration och förtvivlan hos en förälder vars barn har varit utsatt för grovt våld är det inte en värst konstig reaktion. Det vill säga Just då i stormens öga när exakt alla känslor spretar åt alla håll.

Övergår det till så grovt hat som uppvigling eller ta lagen i egnas händer så har sorgeprocessen gått rejält snett och den människan har gått över styr.

Flocken här har inte förlorat sin dotter.

Det går inte att komma med urdåliga ursäkter att rättfärdiga mord på grabben.

Många försöker använda henne som ett politisk slagträ och utnyttjar hennes utsatta situation vilket imo är rent fördjävligt.
Skulle tro att de flesta är smutsbruna töntar som leker macho bakom skärmen - men nåt gränslöst psykfall kan löpa amok av den hetsiga stämningen.
Syvende och sist är det som sagt olagligt att uppvigla.

Det med politiken.

Så är det garanterat. Att de flesta lutar åt det mer bruna hållet, vilket tyder på att de generellt går på känslo-argument utan att ge tanken en chans till och se det tragiska i hela situationen. Vissa, inte alla, är uttalade rasister hatar allt vad klankultur osv heter, ändå vill de på ett kongolesiskt sätt upprätta mobbrättvisa. Urdumt.
Citera
2022-07-15, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Förhoppningsvis får vi en bevisvärdering, dvs att det blir en rättegång för en person under 15 år för att reda ut vad som har hänt och eventuella civilrättsliga skadestånd. Då får vi reda på sanningen.

Sverige är dock det enda landet västvärlden som åtalar och fäller personer med utvecklingsstörning.
Är det många efterblivna som åtalats och dömts i Sverige? Har du exempel?
Och när klassas någon som utvecklingsstörd i en domstol som handlägger brottsmål?
Senast redigerad av jonkebonke 2022-07-15 kl. 01:19. Anledning: Stavfel
Citera
2022-07-15, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Så kan det också vara, men det är fortfarande bara ca 1200 flickor per år som får mens före 10.5 års ålder i Sverige. Av ca 100 000 flickor mellan 9-10.5 år.

Min bedömning var av bilden på flickan, hon ser fortfarande ut som ett barn.
"Ser fortfarande ut som ett barn".

For fuck sake hon ÄR ETT LITET BARN, blott nio år gammal.

Herregud!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Intessant, det vill jag veta mer om. Länka!
Edit: om att det bara är Sverige som dömer funktionsvarierade alltså

Alla andra västerländska länder har åtalsförbud för personer som inte kan förstå vad som är rätt och fel.
I Sverige dömer vi utvecklingsstörda precis som vilka andra som helst.
Citera
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Även då sanningen om 13-åringens ålder.
Åklagaren verkar redig och begärt åldersbedömning på GM. Men man vet inte, han kan bli utsatt för hot och välja att dra tillbaka.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eva89
Nej, du har inte jobbat på ett brottsofferjour och kvinnojour under många år,
du har deltagit i "laborationer" på någon av regimens plantskolor - våra universitet.
Vakna nu för faan!!!

Alternativt går du på droger, och jag förstår att man kan behöva det när man inser vad man har gjort.
Så ta några piller till vetja, om du inte har mer stake än så.
Eller så samlar du ihop dig och börjar ösa.
Jag tycker synd om dig som uppenbarligen har problem med att uttrycka dig som en normalbegåvad. Och Stackars lilla flicka som drabbas av detta vansinnes dåd. Hon förtjänar verkligen bara kärlek och inte hatisk uppvigling.
Citera
2022-07-15, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Är det många efterblivna som åtalats och dömts i Sverige? Har du exempel?
Och när klassas någon som utvecklingsstörd i en domstol som handlägger brottsmål?

Jag är inte din google och det har inget med tråden att göra. Det är dessutom basal juridik.
Citera
2022-07-15, 01:22
Medlem
Citat:
Alla andra västerländska länder har åtalsförbud för personer som inte kan förstå vad som är rätt och fel.
I Sverige dömer vi utvecklingsstörda precis som vilka andra som helst.
Kan du hänvisa till var jag kan få ditt påstående bekräftat då du inte bifogar länk?
Citera
2022-07-15, 01:24
Medlem
Citat:
Jag är inte din google och det har inget med tråden att göra. Det är dessutom basal juridik.
Basal juridik verkar ju iofs inte vara din grej. Har du korrigerat allt du hade fel om ovan och missade det? Det enda vi ser är försvar, försvar, försvar.

Dags att du skriver varför, hmm?
Citera
2022-07-15, 01:25
Medlem
Citat:
Om det saknas revelans till tråden varför drar du upp det med efterblivna i rättegångar då?
Är du dement?
Citera
2022-07-15, 01:30
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
FEL: Om det blir en bevisvärdering så kommer FUP att publiceras. Du vet att barn under 15 år faktiskt kan sitta i en rättegång utan straffpåföljd? Man gör det för att reda ut skuldfrågan kring eventuella skadestånd etc vid sådana grova fall.
FEL:
Det du nämner kallas för bevistalan där bl.a. bevisvärdering sker. Det kommer självklart att ske om det visar sig att GP är under 15 år.
En av flera viktiga delar i bevistalan är att anhöriga till de inblandade ska kunna bli säkra på vad som har hänt.
Detta innebär INTE att ett förundersökningsprotokoll (FUP) blir en offentlig handling.

Källa: Åklagarmyndighetens webbsida informerar bl.a. om det jag kopierat in i spoiler nedan.
Senast redigerad av LeBronThurman 2022-07-15 kl. 01:34.
Citera
2022-07-15, 01:30
Medlem
Kongruensbojds avatar
Mamman till MGM står ensam med fem barn för att fadern, som ibland kommer till Sverige för att göra henne gravid igen, inte kan bo med familjen i Sverige? Varför kan de inte bo tillsammans i antingen Sverige eller Italien? (Ja, allra helst vill jag ha dem utvisade till Etiopien såklart.)

Tycker dessa båda vuxna att de har rätt förutsättningar för att skaffa fler barn? Att de kan ge barnen en uppfostran som gör dem till goda medborgare i framtiden?

Jag efterlyser en artikel, ett inslag i tv-nyheterna - ja t o m ett jämrans blogginlägg hade gått bra - som berör detta ämne, dvs många utomeuropéers totala brist på föräldraansvar och konsekvenstänk. Man borde fanimej döma dessa två fullblodsidioter till fängelsestraff. (Och, ja livstids utvisning på det.)

Arma svenska barn att växa upp i ett mångkulturellt samhälle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in