Att tro att Satan finns och påverkar oss är inte religion. Att tro att Jesus inte var en lögnare är inte heller religion.
Är Satan lika mycket en varelse. En entitet, som Gud? Eller bara avsaknaden av Gud och hennes fantasi produkt. Symptom på att man är ofrälst. Rädsla.Synd. Självförsvar. Dödsryckningar..
Levande död. Wacko..
Att tro att Satan finns och påverkar oss är inte religion. Att tro att Jesus inte var en lögnare är inte heller religion.
Hur menar du egentligen?
Citat:
Ursprungligen postat av Ballooonie
Är Satan lika mycket en varelse. En entitet, som Gud? Eller bara avsaknaden av Gud och hennes fantasi produkt. Symptom på att man är ofrälst. Rädsla.Synd. Självförsvar. Dödsryckningar..
Levande död. Wacko..
Min personliga erfarenhet är att satan är lika mycket en entitet som gud. Ditt resonemang ligger på den nivån att alla andra gudar är satan och bara den kristna guden är gud. Detta är felaktigt.
Är Satan lika mycket en varelse. En entitet, som Gud? Eller bara avsaknaden av Gud och hennes fantasi. Symptom på att man är olärd. Rädsla.Synd. Självförsvar. Dödsryckningar..
Han finns och är vår världs furste. Han är en dråpare och en lögnare och de som är som han går mot mörkret och döden. Vilka människor ljuger för oss? Vilka skickar oss ut i krig för att döda oss? Eller förföljer oss och tar ifrån oss vår livsglädje? Om inte de som styr i världen?
Min personliga erfarenhet är att satan är lika mycket en entitet som gud. Ditt resonemang ligger på den nivån att alla andra gudar är satan och bara den kristna guden är gud. Detta är felaktigt.
Hosianna Davids son vet vad som gäller. Jesus är vår frälsare och kung.. Hallelujah! Hosianna. Shalom..
Att tro att någon finns är ett religionsneutralt ställningstagande. Detsamma gäller att ha förtroende för någon.
Den enda personen utan syn dom någonsin har dött är Jesus Kristus, och det var frivilligt till offer för oss andra.
Ja och det var inte en så värst big deal heller eftersom han kom tillbaka tre dagar senare. Jesus offrade en weekend för att ge alla i hela universum evigt liv för evigt, så länge de tror på att han skippade tre dagar av sitt eget eviga liv. Rätt billigt om du frågar mig.
Ja och det var inte en så värst big deal heller eftersom han kom tillbaka tre dagar senare. Jesus offrade en weekend för att ge alla i hela universum evigt liv för evigt, så länge de tror på att han skippade tre dagar av sitt eget eviga liv. Rätt billigt om du frågar mig.
Det var tvunget att uppfyllas så att det ska stämma för oss/med oss.
Rätt ska vara rätt för dem som undrar. Meningsfull tillvaro och det där.
Det är fullbordat!
Nej jag fattar inte hela grejen, tyvärr? Kanske inte ens halva. Vad är liv? De som kan leva ser.
Som kan se. Känna och förstå. Men då behöver stenhjärtat bytas mot ett av kött.
Vad bör jag komma ihåg om jag känner mig fylld av skuldkänslor?*Bibeln säger i Romarbrevet 8:31-39** Vad innebär nu detta? Om Gud är för oss, vem kan då vara mot oss? Han som inte skonade sin egen son utan utlämnade honom för att hjälpa oss alla, varför skall han inte skänka oss allt med honom? Vem kan anklaga Guds utvalda? Gud frikänner, vem kan då fälla? Kristus är den som har dött och därtill den som har uppväckts och sitter på Guds högra sida och vädjar för oss. Vem kan då skilja oss från Kristi kärlek? Nöd eller ångest, förföljelse eller svält, nakenhet, fara eller svärd? Det står ju skrivet:*För din skull lider vi dödens kval dagen lång, vi har räknats som slaktfår. Nej, över allt detta triumferar vi genom honom som har visat oss sin kärlek. Ty jag är viss om att varken död eller liv, varken änglar eller andemakter, varken något som finns eller något som kommer, varken krafter i höjden eller krafter i djupet eller något annat i skapelsen skall kunna skilja oss från Guds kärlek i Kristus Jesus, vår herre.
Tro helt och fullt att du är förlåten och be Gud om*hjälp att inte känna dig skyldig.*Bibeln säger i Psalm 32:1-7** Lycklig den vars brott har förlåtits och vars synd har plånats ut! Lycklig den vars skuld har avskrivits av Herren och vars sinne är utan svek! Så länge jag teg tynade jag bort. Jag jämrade mig dagen lång, dag och natt låg din hand tung på mig, jag blev som en åker i sommarens torka. Då erkände jag min synd för dig, jag dolde inte min skuld. Jag sade: Jag vill bekänna mina brott för Herren. Och du förlät min synd och skuld. Därför ber dina trogna till dig i nödens tid. När de stora vattnen stiger når de inte dem. Du är min fristad, du bevarar mig för nöden, du låter jubel över räddningen ljuda omkring mig.
*
Senast redigerad av Ballooonie 2022-07-14 kl. 23:56.
Levande död. Wacko..
Varför bortser du från dig själv? Har/ besitter du inte dig själv, eller?