Citat:
Ursprungligen postat av
HazzardAlard
Citat:
Ursprungligen postat av
Meiji
Stort tack för den informationen! Att "närmare 20 orosanmälningar har gjorts angående den här galna jäveln" är mycket intressant.
Är det privatpersoner som anmält? Eller är det även fritidsledare och skolpersonal?
Jag har ingen information om att det skulle vara privatpersoner, så jag lämnar det öppet...
Jag pratar om skolpersonal som larmat. Muntligt och/eller skrftligt i minst ett par år på MB skolan.
Tck för svar! Det är intressanta uppgifter, att
skolpersonal på MB skolan har larmat, muntligt och/eller skrftligt i minst ett par år.
Spontant ser det väl ut, som Henrik Bolin isf ljuger.
Citat:
Radion – liksom SVT – har även pratat med Henrik Bolin, grundskolechef i Skellefteå kommun. Skolan har gått igenom sin dokumentation om pojken, och Bolin uppger att han är osäker på om skolan fick information om brottsmisstankarna för ett år sen.
– Vi har i nuläget inte hittat några anmälningar eller larm som har skickats i väg, säger Bolin till SVT.
Till Sveriges Radio säger han:
– Just nu, i den dokumentation vi har tittat, ser jag inga tecken på att vi borde ha larmat. Det finns inga indikationer som skulle ha lett till något larm till en annan myndighet i alla fall.
https://www.expressen.se/nyheter/sko...rde-ha-larmat/
Eller är det förenligt på något skruvat och långsökt sätt, om skolpersonal har larmat men själva skolan som institution har inte larmat typ undertecknat av rektor?

Alternativt, om skolpersonalen enbart skulle ha larmat muntligt.
Det är hur som gratis för Henrik Bolin att ljuga, socialtjänsten i Skellefteå lär inte motsäga honom.
Media inkl. SVT/SR borde fråga socialtjänsten om socialtjänsten *mottagit* några anmälningar.