SÖNDAG OCH AXLAR OCH GOLFBOLLAR I RÖVEN
Hej alla monsterdiggare, har ni haft en bra helg? Bra. För det har jag haft. Trots lite fest i går så hann jag köra ett ryggpass på förmiddagen och partyt blev inte hårdare än att jag nu i morse kunde riva av axlarna.
Hade lite tajt om tid men det blev 18 arbetsset på 25 minuter. Så ändå rätt bra tempo och intensitet. Jag är fascinerad över hur effektivt Tren är för att lägga i en sjunde växel. För 12 år sedan körde jag för första gången en kur med Testo C. Sedan dess har jag liknat testosteron vid den sjätte växeln. Och så är det. Men Tren - även på min blygsamma lågdos - trumfar Testo och gör det: Duktigt! Lite som att spela poker och enkelt spöa några som sitter på par i damer eller kungar med ett blytungt par i Ess.
Passet i dag bestod av 10 set för baksida axel och 8 riktigt tunga set med två olika pressövningar. Baksida axel med 15 repetitioner, pressövningarna med 10 reps. Även om jag i första pressövningen trappade upp vikterna i pyramid (det gör jag alltid för att undvika överbelastning och skador) med 15, 15 resp. 12 reps. Sen väl uppe på 100 kg fyrade jag av arbetsseten med 10 reps.. Jag brukar faktiskt köra på 110-120 kilo men i dag hade jag lite känningar i min krånglande högra axel. Så jag höll tillbaka lite a'la "better safe than sorry".
Sista seten skedde på ren vilja. Och med Tren A som sjunde växel.
När jag skriver detta har det gått ett par timmar. Men jag känner fortfarande hur blodet pulserar runt i något slags krigslandskap av söndertrasade muskelfibrer. Jag varken vill eller ska romantisera en steroid som Tren - som jag alltid har haft enorm respekt för - men jag skulle ljuga om jag skrev annat än att det är en mäktig upplevelse.
Sen kanske min personliga (i alla fall än så länge) upplevelse färgas lite extra positiv av att jag inte upplever några som helst bieffekter. Inga livliga drömmar eller mardrömmar, min aggressivitet har inte ökat och jag upplever inga extraordinära svettningar. Möjligen känner jag av en lätt, konstant andfåddhet. Men det kan lika gärna vara något jävla trä som släpper ifrån sig pollen.
Eller vänta, jag har visst en slags ny side: Golfbollar i röven. Jag har fått en ny fetisch. Att smörja in golfbollar med smör och pula upp dem i...nej, jag skämtar. Jag är inte där - än
Jag har alltid satt alla stick i utsida lår. Ja, det är lite mer brutalt. Men det är praktiskt och jag är i full kontroll och jag får sällan PIP. Nackdelen är så klart att det är mer hardcore att hugga sig själv med en kanyl i den relativt hårda lårmuskulaturen. Dessutom är det lättare att träffa en nerv. Som är en mer obehaglig upplevelse än att det gör ont. Men nu sätter jag 2 ml var tredje dag (1 ml Tren A och 1 ml Susta) och då rent praktiskt är det mycket smidigare att sätta i skinkorna. Vilket jag har gjort.
Fördel: Eeeeeenkelt att tjoffa in 2 ml
Nackdel: Bulorna efter sticken som sitter kvar i 1-2 dagar
Alltså, det är inte hela världen och det gör inte ont och det går över. Men det var - och är fortfarande - en ny upplevelse att sätta sig på en hård köksstol eller på en bänk på gymmet och inse att det känns precis som man har två golfbollar - en i vardera bakficka - som man glömt bort att plocka ut
Nu blir det en lugn söndag för mig. I morgon står ben på schemat. Jag intalar mig själv att jag i morgon eftermiddag kommer ta bilen en andra gång till gymet och köra armar och mage. Jag är dessvärre bara helt patetiskt sämst på att köra två pass om dagen eller pass som är längre än 60 minuter.
Hur som helst, kör hårt!
//Ivan