2022-07-10, 10:50
Medlem
Dina uppdateringar är väldigt kul att följa!
Citera
2022-07-10, 11:19
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milongalakonga
Dina uppdateringar är väldigt kul att följa!

Jamen tack, var kul att höra! Uppskattar ditt pepp! Det gör det liksom lite lättre och roligare att rätt frekvent göra uppdateringar. Igen: Tack!

//Ivan
Citera
2022-07-10, 11:48
Medlem
IvanDF2s avatar
SÖNDAG OCH AXLAR OCH GOLFBOLLAR I RÖVEN

Hej alla monsterdiggare, har ni haft en bra helg? Bra. För det har jag haft. Trots lite fest i går så hann jag köra ett ryggpass på förmiddagen och partyt blev inte hårdare än att jag nu i morse kunde riva av axlarna.

Hade lite tajt om tid men det blev 18 arbetsset på 25 minuter. Så ändå rätt bra tempo och intensitet. Jag är fascinerad över hur effektivt Tren är för att lägga i en sjunde växel. För 12 år sedan körde jag för första gången en kur med Testo C. Sedan dess har jag liknat testosteron vid den sjätte växeln. Och så är det. Men Tren - även på min blygsamma lågdos - trumfar Testo och gör det: Duktigt! Lite som att spela poker och enkelt spöa några som sitter på par i damer eller kungar med ett blytungt par i Ess.

Passet i dag bestod av 10 set för baksida axel och 8 riktigt tunga set med två olika pressövningar. Baksida axel med 15 repetitioner, pressövningarna med 10 reps. Även om jag i första pressövningen trappade upp vikterna i pyramid (det gör jag alltid för att undvika överbelastning och skador) med 15, 15 resp. 12 reps. Sen väl uppe på 100 kg fyrade jag av arbetsseten med 10 reps.. Jag brukar faktiskt köra på 110-120 kilo men i dag hade jag lite känningar i min krånglande högra axel. Så jag höll tillbaka lite a'la "better safe than sorry".

Sista seten skedde på ren vilja. Och med Tren A som sjunde växel.

När jag skriver detta har det gått ett par timmar. Men jag känner fortfarande hur blodet pulserar runt i något slags krigslandskap av söndertrasade muskelfibrer. Jag varken vill eller ska romantisera en steroid som Tren - som jag alltid har haft enorm respekt för - men jag skulle ljuga om jag skrev annat än att det är en mäktig upplevelse.

Sen kanske min personliga (i alla fall än så länge) upplevelse färgas lite extra positiv av att jag inte upplever några som helst bieffekter. Inga livliga drömmar eller mardrömmar, min aggressivitet har inte ökat och jag upplever inga extraordinära svettningar. Möjligen känner jag av en lätt, konstant andfåddhet. Men det kan lika gärna vara något jävla trä som släpper ifrån sig pollen.

Eller vänta, jag har visst en slags ny side: Golfbollar i röven. Jag har fått en ny fetisch. Att smörja in golfbollar med smör och pula upp dem i...nej, jag skämtar. Jag är inte där - än

Jag har alltid satt alla stick i utsida lår. Ja, det är lite mer brutalt. Men det är praktiskt och jag är i full kontroll och jag får sällan PIP. Nackdelen är så klart att det är mer hardcore att hugga sig själv med en kanyl i den relativt hårda lårmuskulaturen. Dessutom är det lättare att träffa en nerv. Som är en mer obehaglig upplevelse än att det gör ont. Men nu sätter jag 2 ml var tredje dag (1 ml Tren A och 1 ml Susta) och då rent praktiskt är det mycket smidigare att sätta i skinkorna. Vilket jag har gjort.

Fördel: Eeeeeenkelt att tjoffa in 2 ml
Nackdel: Bulorna efter sticken som sitter kvar i 1-2 dagar

Alltså, det är inte hela världen och det gör inte ont och det går över. Men det var - och är fortfarande - en ny upplevelse att sätta sig på en hård köksstol eller på en bänk på gymmet och inse att det känns precis som man har två golfbollar - en i vardera bakficka - som man glömt bort att plocka ut

Nu blir det en lugn söndag för mig. I morgon står ben på schemat. Jag intalar mig själv att jag i morgon eftermiddag kommer ta bilen en andra gång till gymet och köra armar och mage. Jag är dessvärre bara helt patetiskt sämst på att köra två pass om dagen eller pass som är längre än 60 minuter.

Hur som helst, kör hårt!

//Ivan
Citera
2022-07-10, 14:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF2
SÖNDAG OCH AXLAR OCH GOLFBOLLAR I RÖVEN

Hej alla monsterdiggare, har ni haft en bra helg? Bra. För det har jag haft. Trots lite fest i går så hann jag köra ett ryggpass på förmiddagen och partyt blev inte hårdare än att jag nu i morse kunde riva av axlarna.

Hade lite tajt om tid men det blev 18 arbetsset på 25 minuter. Så ändå rätt bra tempo och intensitet. Jag är fascinerad över hur effektivt Tren är för att lägga i en sjunde växel. För 12 år sedan körde jag för första gången en kur med Testo C. Sedan dess har jag liknat testosteron vid den sjätte växeln. Och så är det. Men Tren - även på min blygsamma lågdos - trumfar Testo och gör det: Duktigt! Lite som att spela poker och enkelt spöa några som sitter på par i damer eller kungar med ett blytungt par i Ess.

Passet i dag bestod av 10 set för baksida axel och 8 riktigt tunga set med två olika pressövningar. Baksida axel med 15 repetitioner, pressövningarna med 10 reps. Även om jag i första pressövningen trappade upp vikterna i pyramid (det gör jag alltid för att undvika överbelastning och skador) med 15, 15 resp. 12 reps. Sen väl uppe på 100 kg fyrade jag av arbetsseten med 10 reps.. Jag brukar faktiskt köra på 110-120 kilo men i dag hade jag lite känningar i min krånglande högra axel. Så jag höll tillbaka lite a'la "better safe than sorry".

Sista seten skedde på ren vilja. Och med Tren A som sjunde växel.

När jag skriver detta har det gått ett par timmar. Men jag känner fortfarande hur blodet pulserar runt i något slags krigslandskap av söndertrasade muskelfibrer. Jag varken vill eller ska romantisera en steroid som Tren - som jag alltid har haft enorm respekt för - men jag skulle ljuga om jag skrev annat än att det är en mäktig upplevelse.

Sen kanske min personliga (i alla fall än så länge) upplevelse färgas lite extra positiv av att jag inte upplever några som helst bieffekter. Inga livliga drömmar eller mardrömmar, min aggressivitet har inte ökat och jag upplever inga extraordinära svettningar. Möjligen känner jag av en lätt, konstant andfåddhet. Men det kan lika gärna vara något jävla trä som släpper ifrån sig pollen.

Eller vänta, jag har visst en slags ny side: Golfbollar i röven. Jag har fått en ny fetisch. Att smörja in golfbollar med smör och pula upp dem i...nej, jag skämtar. Jag är inte där - än

Jag har alltid satt alla stick i utsida lår. Ja, det är lite mer brutalt. Men det är praktiskt och jag är i full kontroll och jag får sällan PIP. Nackdelen är så klart att det är mer hardcore att hugga sig själv med en kanyl i den relativt hårda lårmuskulaturen. Dessutom är det lättare att träffa en nerv. Som är en mer obehaglig upplevelse än att det gör ont. Men nu sätter jag 2 ml var tredje dag (1 ml Tren A och 1 ml Susta) och då rent praktiskt är det mycket smidigare att sätta i skinkorna. Vilket jag har gjort.

Fördel: Eeeeeenkelt att tjoffa in 2 ml
Nackdel: Bulorna efter sticken som sitter kvar i 1-2 dagar

Alltså, det är inte hela världen och det gör inte ont och det går över. Men det var - och är fortfarande - en ny upplevelse att sätta sig på en hård köksstol eller på en bänk på gymmet och inse att det känns precis som man har två golfbollar - en i vardera bakficka - som man glömt bort att plocka ut

Nu blir det en lugn söndag för mig. I morgon står ben på schemat. Jag intalar mig själv att jag i morgon eftermiddag kommer ta bilen en andra gång till gymet och köra armar och mage. Jag är dessvärre bara helt patetiskt sämst på att köra två pass om dagen eller pass som är längre än 60 minuter.

Hur som helst, kör hårt!

//Ivan

Haha alltid lika glädjande och motiverande att läsa här, tål du oljan riktigt eller injcerar för snabbt? om inte så får vi hoppas du slipper golfbollfetischen snart
Citera
2022-07-10, 19:18
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zetrri
Haha alltid lika glädjande och motiverande att läsa här, tål du oljan riktigt eller injcerar för snabbt? om inte så får vi hoppas du slipper golfbollfetischen snart

Kul att höra Mr Z!

Jodå, jag tror jag tål oljan och jag injicerar långsamt (kör med tunn nål så har oavsett inget val). Det kan bero på att jag är ovan att sätta mer än 1 ml men troligtvis så vispar jag runt lite med kanylen när jag kör i skinkorna jämfört med när jag sticker i utsida lår.

Men som sagt, ingen stor grej och inget som gör ont.

//Ivan
Citera
2022-07-11, 12:00
Medlem
IvanDF2s avatar
ÅRETS HITTILLS TYNGSTA OCH BÄSTA BRÖSTPASS

37 minuter av pain men också känslan av att kunna flytta fram mina gränser. Tren gör sitt för ökad styrka, det kan jag lugnt konstatera. Lämnade gymet med två nya PB. I bröstpressar med fria vikter med 4 reps på 120 kg i sista arbetssetet samt pecdec där jag nu maxade viktmagasinet och körde 6 strikta repetitioner på 60 kilo. Det är snudd på svårare att bara få fram och ihop handtagen framför näsan så jag kan köra igång. För till den högra handen kan jag hjälpa till med den vänstra. Men sen måste jag få fram det vänstra handtaget och det är snudd på målfoto att jag fixar det. Här skulle jag egentligen behöva assistens.

Drygt 20 arbetsset på 37 minuter:

Bröstpress i maskin med fria vikter, pyramid och dropsets från helvetet (med PB på 120 kg i mitten)
Pecdec x 4 med PB på 60 kg
Bröstpress i maskin med viktmagasin x 4
Pecdec x 4
Snedbänk i smithen x 4

Det här passet blev så tungt att jag känner att jag även har trasat sönder triceps och axlarna. På en helt ny nivå än vad jag tidigare gjort.

Just nu är det kort sagt förbannat roligt att åka till gymet!

Nu kör vi!!

//Ivan
Citera
2022-07-14, 23:01
Medlem
SvulloGrisarVidares avatar
Det här är lätt den bästa tråden som finns på Flashback! Ivan - det är fantastiskt kul att läsa dina uppdateringar, du är grym på att skriva! Är ungefär där du var i livet när du startade din förra tråd och börjar känna att det är dags att hoppa på tåget.

Riktigt kul med en ordentlig rapport men är framförallt imponerad av den goda stämningen här. Alla som skrivit kan ta åt sig för det är inte alltför vanligt (tyvärr), ofta har många en tendens att vara dryga/dumförklara folk när de ställer frågor i den här delen av forumet men dina trådar har verkligen inget sånt. Bara skön avslappnad stämning och bra surr. Keep up the good work!!
Citera
2022-07-15, 05:48
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvulloGrisarVidare
Det här är lätt den bästa tråden som finns på Flashback! Ivan - det är fantastiskt kul att läsa dina uppdateringar, du är grym på att skriva! Är ungefär där du var i livet när du startade din förra tråd och börjar känna att det är dags att hoppa på tåget.

Riktigt kul med en ordentlig rapport men är framförallt imponerad av den goda stämningen här. Alla som skrivit kan ta åt sig för det är inte alltför vanligt (tyvärr), ofta har många en tendens att vara dryga/dumförklara folk när de ställer frågor i den här delen av forumet men dina trådar har verkligen inget sånt. Bara skön avslappnad stämning och bra surr. Keep up the good work!!

Jamen tack som fan, vilken fantastisk fin komplimang - Uppskattas!

//Ivan

Ps. Kul att du noterat att dryghetsfaktorn är låg. Det är något jag månar om.
Citera
2022-07-15, 09:38
Medlem
IvanDF2s avatar
RYGGPASSET MED PUMPEN FRÅN HELVETET I UNDERARMARNA

Jag noterar ännu ett grymt pass. Med risk för att låta självgod så känns det just nu som att jag går från klarhet till klarhet. Varje pass är på ett eller annat vis snäppet bättre än det förra. I dag stod rygg på schemat. Jag har kommit till nivån att jag mer eller mindre värmer upp med vikter som motsvarar andras maxkapacitet. Även rätt stora och grova killar. Det gäller speciellt för de muskelgrupper där jag är extra stark. I mitt fall är det axlar följt av rygg. Tidigare värmde jag upp på 40 kilo i maskin-pulldowns. Dvs en 20 kilos-kaka på var sida. Nu blir 80 kilo och det är lätt, så lätt. Det är först vid+130 kg som det börjar bli tungt på riktigt. Tren ger mig en duktig, sjunde växel. Fortsätter det så här kommer jag inom ett par veckor hänga på 8 x 20 kilo eller med andra ord: 160 kilo!

Helt j*kla galet.

Pumpen från en annan värld
Passet i sig var rätt basic med basic-övningar men något alldeles extraordinärt infann sig: Jag fick en pump i underarmarna som inte var från denna värld! När jag var klar med dagens pass, sänkte jag vikterna i just pulldowns och körde på 80 kilo. Nu var jag så slutkörd att greppstyrkan dippade och gjorde det rejält. Jag antar att underarmarna fick kliva in på ett helt annat visa och kompensera för detta.

Jag har tränat hyfsat seriöst sedan jag var 22 år. Men jag har aldrig, aldrig haft sådan här pump! Det gränsade till kramp och underarmarna var hårda som sten. De kändes inte som delar av min kropp. Det tog nästan en trekvart för dem att återgå till normalläget. Men innan dess var det som att gå omkring med två vedträn av ek. Jag visste inte ens att den här nivån av pump existerade. Det var ett helvete att köra bil efter passet.

Uppdatering gällande måendet på Tren A
I övrigt mår jag fantastiskt bra på Tren A i kombination med Susta. Märker inga som helst sides. Inga. Det visste jag mer eller mindre på förhand att jag inte skulle göra. Så skulle jag vilja kliva upp (jag ligger på en relativt blygsam dosering nu med 100 mg Tren e3d) kan jag göra det. Skulle ljuga om jag inte redan nu är frestad att gasa ännu mer under senhösten.

Långsiktigt mål 2022
Jag har som mål att vara i mitt livsform den 1 januari. Så visst: "Lite vill ha mer". Men det sköna med att ett långt tidsperspektiv är att det inte blir hetsigt och det inbjuder inte till stress på samma sätt. Trillar man dit och missköter kosten en dag eller helg så är det inte hela världen. Likaså om man får en ofrivillig vilodag här eller där (vilket så klart bara är bra).

Doseringar nu och i höst
Just nu är planen att köra Susta och Tren A (250 mg resp 100 mg e3d) i ytterligare 5 veckor. Sen ska jag ta en vila på lågdos Testo C. Det blir 125-250 mg ew. Hur länge har jag inte spikat än. Brukar gå på känsla men jag tror jag tar det lite soft september och oktober för att i november kliva upp ett par snäpp. Då blir Testo C och Tren E. Allt för att slippa sticka var tredje dag. Nu har sticken gått ovanligt bra. Annars har jag historiskt sett ledsnat efter 11-12 veckor med nåljävlarna och nästan från en stund till en annan känt "nu skiter jag fan i det här".

Funderar på att köra ett andra pass i eftermiddag. Vi får se. Men jag ska iväg på middag i morgon och det blir en övernattning. Så i morgon blir en vilodag. Just därför skulle det sitta fint att klämma in morgondagens egentliga pass i dag.

Alright, kör hårt nu alla monsterdiggare!

//Ivan
Citera
2022-07-15, 09:44
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvulloGrisarVidare

Just det SGV, glömde kommentera: Jag började med bara 250 mg testo C en gång i veckan. Jag fick helt fantastiska resultat av den blygsamma dosen och mitt välmående tog enorma kliv framåt. Jag kan varmt rekommendera det som ingång. Finns liksom ingen anledning att smacka på för mycket i början. När vi ändå är inne på rekommendationer så köper jag allt från V*xtgaranten och tycker att de är superproffsiga och oljorna är the real deal.
Senast redigerad av IvanDF2 2022-07-15 kl. 09:47.
Citera
2022-07-15, 10:31
Medlem
harryguccis avatar
Kom du ner till 89kg nu till våren/sommaren, som jag tror du skrev att du satt som mål tidigt i tråden?

Kämpa på och keep us updated. Mycket trevlig tråd, och då är jag helt oinsatt i preparat etc.

mvh
Citera
2022-07-15, 10:47
Medlem
SvulloGrisarVidares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF2
Just det SGV, glömde kommentera: Jag började med bara 250 mg testo C en gång i veckan. Jag fick helt fantastiska resultat av den blygsamma dosen och mitt välmående tog enorma kliv framåt. Jag kan varmt rekommendera det som ingång. Finns liksom ingen anledning att smacka på för mycket i början. När vi ändå är inne på rekommendationer så köper jag allt från V*xtgaranten och tycker att de är superproffsiga och oljorna är the real deal.

Låter som en bra start! Har som sagt läst din gamla tråd och har precis som dig ingen passion för att sätta nålar så tror Testo C är lagom KBT för mig. Såg att du handlade från Kapt*nen tidigare och satt och kliade mig frustrerat i huvudet p.g.a. avsaknaden av Testo C i sortimentet, så stort tack för tipset om V*xtgaranten! Har tidigare satt små insulinpruttar med melanotan 2 så jag tror ändå att jag kan vänja mig med sticken efter ett tag.

Men räcker det verkligen att sätta 250mg Testo C en gång i veckan? Funderade tidigare på e5d...

//Svullo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in