BACK(UP)DATE!
Precis haft en date med min rygg. Jag är alltid effektiv på gymet. Men i dag var nog något slags rekord. Känns som det bara SMÄLLDE om alla plattor och viktmagasin BAM-BAM-BAM! men utan att tumma på utförandet ens det minsta.
16 set på 32 minuter.
Fyra övningar: Pulldowns med fria vikter, T-bar, sittande rodd och latsdrag med smalt grepp.
Sällan jag ger ifrån mig skrik när jag tränar. Det gjorde jag inte heller i dag. Men jag frustade som en jävla noshörning efter en spurt för att döda en tjuvjägare och jag svettades som en häst. Det regnande svett (ja, jag är en fräsch kille) på golvet överallt där jag befann mig.
Nu håller jag ett tempo och intensitet som jag märker får andra att snegla i smyg på mig. En rätt skön insikt. Den känslan blir inte direkt sämre av att rätt bitiga killar kör på maskiner efter mig och måste sänka vikterna tämligen rejält.
Jag har en coach som kan allt det jag kan. Han menar att jag än så länge bara märker av början av Tren-(o)djuret. Börjar nästan bli rädd för när detta goes Kolmården all in på mig
//Ivan