2022-07-13, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga.Lind
Elsa använder så mycket ord och uttryck som har blivit som klichéer för att de används så mycket. Ett sådant utryck är ”allt som är gott”, en lång period var det ”livets ostbricka”, ”livets gröt” etc. Ja hon är nog inte en tillräckligt begåvad skribent för att se detta.

Hahahah ja usch 🤮 jag verkligen avskyr alla dessa ”mode-uttryck” som alla bloggare numera använder. Löjligt verkligen.
Citera
2022-07-14, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tistelfeber
Oj! Så smal hon har blivit på bilderna som är på bloggen nu. Kände knappt igen henne.

Ja hon har blivit smal! Good for her! Hon var ju lite rundlagd förut och är ju inte på något sätt ohälsosamt smal nu! Tror inte hon kan bli riktigt smal, hon har inte den kroppen naturligt! Tycker hon klär i att vara lite kraftig men även fin som ”smal”. Skulle gissa att hon kommer att gå upp i vikt snart igen. Sofia har en naturligt smal kropp, troligen varit mycket smal som ung men nu på ”äldre” dagar lagt på sig lite som man lätt gör, då är det lättare att banta
Citera
2022-07-14, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SomersetMum
Jag får också en konstig känsla av att dom lajvar liv. Att dom hela tiden betraktar sig själva utifrån, kläder, mat, möbler, barn, vänner är som rekvisita. Blicken på om det är innehållsfint nog är ständigt närvarande. Måste vara fruktansvärt utmattande. Vad hade hänt om Lynn inte valt en så estetiskt rätt skolväska? Får mamsen ett julibryt då?

”Välja själv” är nog kod för att Lynn fick välja mellan två olika estetiskt tilltalande nyanser av kånkenväskor..
Citera
2022-07-14, 16:06
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaredan
”Välja själv” är nog kod för att Lynn fick välja mellan två olika estetiskt tilltalande nyanser av kånkenväskor..
Exakt vad jag också tror.
Det är knappast att ungen själv ba ”kan vi ta en sväng in på Naturkompaniet, min drömväska till skolstarten är en rosa Fjällräven”. Han fick ju garanterat inte ens kika på de grabbiga väskorna med skrikiga tryck och mönster.
Citera
2022-07-14, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Det är knappast att ungen själv ba ”kan vi ta en sväng in på Naturkompaniet, min drömväska till skolstarten är en rosa Fjällräven”. Han fick ju garanterat inte ens kika på de grabbiga väskorna med skrikiga tryck och mönster.

Det är säker ju också så att typ alla de andra barnen på föris är klädda på samma sätt, då lär det ju vara ännu mindre risk för tjat om fula paw patroltröjor och paljettleggins. Men tom min 2-åring blir mycket kränkt om jag skulle lägga mig i vilka kläder som ska kombineras, så är mest förundrad över barn som bara låter sig kläs. Då har mina barn enligt mig bara fina kläder, men mycket mönster som de gärna blandar efter eget tycke.
Citera
2022-07-14, 21:42
Medlem
Sardinbruss avatar
Tycker att ungar (i alla fall i Stockholm) har jävligt konstig smak nu för tiden. Gick i klädaffärer med syskonbarn som dreglade över mullvad, grått och urtvättade bleka färger, väldigt långt ifrån det grälla man själv gillade som barn. Så det ÄR en murrig generation även utan påtryckning hemifrån.
Citera
2022-07-15, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter

Lika bra att slippa uppmuntra ungar att bara gå runt i fula, grabbiga väskor med skrikiga tryck som får hjärnan att blöda. Inte direkt som att övre medelklassbarn som måste bära dyra, fina kläder istället för Pyjamashjältarnaskräp går miste om något fundamentalt för en lyckad barndom.
Citera
2022-07-15, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marg0t
Lika bra att slippa uppmuntra ungar att bara gå runt i fula, grabbiga väskor med skrikiga tryck som får hjärnan att blöda. Inte direkt som att övre medelklassbarn som måste bära dyra, fina kläder istället för Pyjamashjältarnaskräp går miste om något fundamentalt för en lyckad barndom.

Jag håller med, skönt att barn inte uppmuntras till att bära de grälla, grabbiga, fula kläderna och sakerna. Barnen är nog lika glada utan alla fula tryck, blir ingen sämre barndom för det.
Citera
2022-07-15, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga.Lind
Jag håller med, skönt att barn inte uppmuntras till att bära de grälla, grabbiga, fula kläderna och sakerna. Barnen är nog lika glada utan alla fula tryck, blir ingen sämre barndom för det.

Fast vem uppmuntrar sina barn till att bära typ Disney-kläder? Mina barn älskar grälla tryck med superhjältar på och jag anser att de ska få känna sig snygga utifrån sin egen norm, inte vad vi föräldrar tycker.
Citera
2022-07-16, 09:43
Medlem
Citat:
Fast vem uppmuntrar sina barn till att bära typ Disney-kläder? Mina barn älskar grälla tryck med superhjältar på och jag anser att de ska få känna sig snygga utifrån sin egen norm, inte vad vi föräldrar tycker.

Citera
2022-07-16, 09:44
Medlem
Citat:

Nä precis! Det är något barn jobbigt nog gillar helt utan hjälp från föräldrar! Är väl inget något vettig förälder vill att barnet ska ha på sig!
Citera
2022-07-16, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galenkattkvinna
Nä precis! Det är något barn jobbigt nog gillar helt utan hjälp från föräldrar! Är väl inget något vettig förälder vill att barnet ska ha på sig!

Om valet står mellan att barnet har på sig Paw Patrol, eller det blir en tjafsmorgon med gråt och tårar, så är valet så enkelt, så enkelt. Dessutom, vad ville vi själva ha på oss som små? Jag ville ha My Little pony, vilket min mamma avskydde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in