2022-07-12, 09:49
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galenkattkvinna
Hur pallar rastlösa Elsa att spendera typ hela sommaren på Gotland?! Såklart mysigt men den typen av semester kan jag personligen tröttna på efter ett par veckor. Har alltid funderat över varför de aldrig åker utomlands tillsammans med familjen, de har ju bara ett barn som dessutom verkar vara ett enkelt barn som dessutom börjar bli stor. Vore ju inte allt för ”jobbigt” att flyga med honom och spendera något vecka i södra Europa.. men att shoppa på loppis verkar vara en ”aktivitet” för Elsa.

Är väl bättre att inte flyga med hänsyn till miljön, även om jag knappast tror att Elsa tänker så.
Jag tycker generellt Elsa verkar tro att barnet är yngre än vad han är. Hon skrev för ngt inlägg sedan att han blivit så bra på att gå (långt). Jag gick liksom en mil i skogen när jag var lika gammal 😂

Personligen kräks jag lite på hennes romantiserande av Lynns skolstart. ”Äpple till fröken”…

Jag funderar också på hur det är att ens liv/vardag/verklighet är så iscensatt. Tex frukostskålen med frukt ska vara ”perfekt” för att se snygg ut på bild. Till och med jordgubben har blasten kvar. Samma med deras ”fredagsplock i trädgården” där man väldigt tydligt kan se hur hon stylat för att det ska se sådär härligt avslappnat, bohemiskt och danskt (franskt? Italienskt?) ut. Hur är det att slå sig ner vid det bordet när man bara är två och bilden till bloggen är kirrad?
Citera
2022-07-12, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Är väl bättre att inte flyga med hänsyn till miljön, även om jag knappast tror att Elsa tänker så.
Jag tycker generellt Elsa verkar tro att barnet är yngre än vad han är. Hon skrev för ngt inlägg sedan att han blivit så bra på att gå (långt). Jag gick liksom en mil i skogen när jag var lika gammal 😂

Personligen kräks jag lite på hennes romantiserande av Lynns skolstart. ”Äpple till fröken”…

Jag funderar också på hur det är att ens liv/vardag/verklighet är så iscensatt. Tex frukostskålen med frukt ska vara ”perfekt” för att se snygg ut på bild. Till och med jordgubben har blasten kvar. Samma med deras ”fredagsplock i trädgården” där man väldigt tydligt kan se hur hon stylat för att det ska se sådär härligt avslappnat, bohemiskt och danskt (franskt? Italienskt?) ut. Hur är det att slå sig ner vid det bordet när man bara är två och bilden till bloggen är kirrad?

Det tror jag du har helt rätt i! Haha ja han gick 3 km eller något, det är inte ens ett bekymmer för min 2-åring som lätt går det dubbla. Men han verkar ju vara ett nöjt barn som kan roa sig ensam länge, eller han har kanske grannbarn på Gotland att leka med?
Citera
2022-07-12, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
Det tror jag du har helt rätt i! Haha ja han gick 3 km eller något, det är inte ens ett bekymmer för min 2-åring som lätt går det dubbla. Men han verkar ju vara ett nöjt barn som kan roa sig ensam länge, eller han har kanske grannbarn på Gotland att leka med?

Okej lätt det dubbla var kanske att ta i, även om han har gått sådana sträckor. Läste om den nya väskan nu, hoppas på att mina barn fortfarande vill använda kånken när de börjar skolan, även om det där med äpple till lärare bara låter fånigt.
Citera
2022-07-13, 08:46
Medlem
Citat:

Jag får också en konstig känsla av att dom lajvar liv. Att dom hela tiden betraktar sig själva utifrån, kläder, mat, möbler, barn, vänner är som rekvisita. Blicken på om det är innehållsfint nog är ständigt närvarande. Måste vara fruktansvärt utmattande. Vad hade hänt om Lynn inte valt en så estetiskt rätt skolväska? Får mamsen ett julibryt då?
Citera
2022-07-13, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SomersetMum
Jag får också en konstig känsla av att dom lajvar liv. Att dom hela tiden betraktar sig själva utifrån, kläder, mat, möbler, barn, vänner är som rekvisita. Blicken på om det är innehållsfint nog är ständigt närvarande. Måste vara fruktansvärt utmattande. Vad hade hänt om Lynn inte valt en så estetiskt rätt skolväska? Får mamsen ett julibryt då?

Tårarna kommer och hon känner att han är på väg bort.
Citera
2022-07-13, 09:29
Medlem
cleovarnamnets avatar
Men alla influencers bemödar sig väl att ta vackra bilder, inte bara Elsa. Gör inte ”vanligt folk” det också? Jag gör det iaf, sen ser de ändå ut som skit i slutändan, men men… (Mina alltså, inte Elsas, de är fina!)
Det där med äpple till fröken var nog ett skämt, det är ju en gammal klyscha att barn som vill fjäska lämnar just ett äpple till läraren. Tror knappast att Elsa vill att Lynn ska bli en fjäskande smilfink. (Däremot får man som lärare regelbundet spontana presenter från barnen - gulligt!)
Citera
2022-07-13, 11:18
Medlem
Oj! Så smal hon har blivit på bilderna som är på bloggen nu. Kände knappt igen henne.
Citera
2022-07-13, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tistelfeber
Oj! Så smal hon har blivit på bilderna som är på bloggen nu. Kände knappt igen henne.

Intressant att hon tagit en bild ur samma ”smal”vinkel som Sofia, lite pinsamt uppenbart tycker jag…
Citera
2022-07-13, 16:30
Medlem
countcatulas avatar
Blir Elsa aldrig trött på sitt eget språk?! Om jag ser henne kalla något för danskt en enda gång till så kommer jag kvävas och jag förstår inte hur hon inte kan känna av det själv?
Citera
2022-07-13, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SomersetMum

Håller med om det, men det kan nog vara lite av en yrkesskada om man bloggar och lever på att vara influenser, måste vara jobbigt
Citera
2022-07-13, 17:05
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countcatula
Blir Elsa aldrig trött på sitt eget språk?! Om jag ser henne kalla något för danskt en enda gång till så kommer jag kvävas och jag förstår inte hur hon inte kan känna av det själv?
För att hon inte är en särskilt skicklig eller begåvad skribent. Hon är helt enkelt inte uppmärksam på ordval etc, samt att jag faktiskt tror att hon är lite…korkad?
Citera
2022-07-13, 18:37
Medlem
Citat:
För att hon inte är en särskilt skicklig eller begåvad skribent. Hon är helt enkelt inte uppmärksam på ordval etc, samt att jag faktiskt tror att hon är lite…korkad?

Elsa använder så mycket ord och uttryck som har blivit som klichéer för att de används så mycket. Ett sådant utryck är ”allt som är gott”, en lång period var det ”livets ostbricka”, ”livets gröt” etc. Ja hon är nog inte en tillräckligt begåvad skribent för att se detta.
Senast redigerad av Saga.Lind 2022-07-13 kl. 18:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in