Citat:
Ursprungligen postat av
Galenkattkvinna
Hur pallar rastlösa Elsa att spendera typ hela sommaren på Gotland?! Såklart mysigt men den typen av semester kan jag personligen tröttna på efter ett par veckor. Har alltid funderat över varför de aldrig åker utomlands tillsammans med familjen, de har ju bara ett barn som dessutom verkar vara ett enkelt barn som dessutom börjar bli stor. Vore ju inte allt för ”jobbigt” att flyga med honom och spendera något vecka i södra Europa.. men att shoppa på loppis verkar vara en ”aktivitet” för Elsa.
Är väl bättre att inte flyga med hänsyn till miljön, även om jag knappast tror att Elsa tänker så.
Jag tycker generellt Elsa verkar tro att barnet är yngre än vad han är. Hon skrev för ngt inlägg sedan att han blivit så bra på att gå (långt). Jag gick liksom en mil i skogen när jag var lika gammal 😂
Personligen kräks jag lite på hennes romantiserande av Lynns skolstart. ”Äpple till fröken”…
Jag funderar också på hur det är att ens liv/vardag/verklighet är så iscensatt. Tex frukostskålen med frukt ska vara ”perfekt” för att se snygg ut på bild. Till och med jordgubben har blasten kvar. Samma med deras ”fredagsplock i trädgården” där man väldigt tydligt kan se hur hon stylat för att det ska se sådär härligt avslappnat, bohemiskt och danskt (franskt? Italienskt?) ut. Hur är det att slå sig ner vid det bordet när man bara är två och bilden till bloggen är kirrad?