Citat:
Ursprungligen postat av
Menea
Men hur ofta händer det att afrikaner och utlänningar från Mellanöstern göra sådana här brott? Jag ser mer likheter med Anders Eklund, Elins mördare osv .. även mordet i Danmark Kim Wall Peter Madsen.
Jag tycker knappt statistiken med ”sexmord” har ens varit i närheten av utlänningar.
Visst dom våldtar kanske mer pga deras kultur men inte lika grovt som sexmord med inslag av tortyr. Så att utesluta dom från landet kommer ju inte minska brotten som svenska våldtäktsmän gör.
Min fetning.
Tankevurpa av första klass.
Alla som begår brott i Sverige är ett problem. De som är av svenskt ursprung har myndigheterna varit dåliga på att se till att de upptäcks i tid och ännu sämre på att vårda, förvara och straffa på rätt sätt.
Alla de som kommit hit som asyl eller ekonomiska migranter är också ett problem, men ett problem som absolut kunnat helt raderats om myndigheterna sett till att kolla upp vem och vilka de är.
Det importeras massor av förbrytare som absolut inte skall släppas in i annat land, de borde inte få komma ut ur sitt eget.
Sen finns det människor som inte får jobb, inte vill ha jobb, utan bara vill "tas omhand" av staten.
Flyktingar en del, men till största delen människor som vet att de får uppehållstillstånd över tid. Dessa kan vara allt ifrån slöa getherdar till effektiva parasiter som lever på det svenska samhället genom genom småkriminalitet m.m. som kostar samhället onödigt lidande och massor av ekonomiska resurser, som kunde gått till nått nyttigt.
Alla dessa och säkert massor av andra människor är ett helt onödigt inslag i en välfärdsstat, hade dessa inte varit här hade vi haft ekonomiska möjligheter att se problemen i tid och kunnat rätta till människor som far illa genom att fånga upp dom innan dom gör dessa vidriga dåd.
Våra egna idioter är vi tyvärr tvungna att dras med, men vi behöver definitivt inte importera potentiala våldsverkare som vi gör idag med öppna gränser och ointresserade politiker och tjänstemän.