Citat:
Ursprungligen postat av
Tufsankatt
De som "ser" bara lite mellan raderna förstår att MGM kommer från annat land.
Undrar om de tar DNA från "mamman" och "pojken" för att utröna om det verkligen är hennes barn...
Nu har tydligen "pojken" fått uppehållstillstånd ganska nyligt (enl uppgifter i tråden) gällde det även mamman och hennes andra barn? Vad händer om de kommer på att han är här som på felaktiga grunder (ej rätt mamma)? Blir det en ny utredning på hela familjen vad gäller uppehållstillstånd?
Ps Fortfarande har jag inte sett i något nyhetsprogram att de gått ut med flickans ålder... skulle väl bli ramaskri! Skulle det värsta hända med offret antar jag att det också mörkas i det längsta. Ds
Ja, DNA-tester borde göras på alla barn som kommer i asylindustrin, ett familjeskapstest.
Den familjen hade även en annan pojke med sig, en "släktings" barn. Men om MGM inte är biologiskt barn till sin mamma, så "bokförs" han som ensamkommande.
Citat:
Ursprungligen postat av
Menea
Tills dess att åldersbestämningen är klar behandlas han som ett barn. Det stod att att han släppts på fri fot pga hans unga ålder.
Han släpps på fri fot från polisen, rakt i armarma på Socialtjänsten! Så ska det gå till i alla fall!
Citat:
Ursprungligen postat av
Tufsankatt
Jag lyssnade nu på Ekot från igår (P1 kl 12.30), Du har rätt. De nämnde faktiskt hennes ålder (9 år).
På TV, Nyhetsmorgon/Morgonstudion, Text-TV är det inte utskrivet vilken ålder den stackars flickan har.
Frågan kvarstår... hur kan mamman inte veta vilket år hennes "pojke" är född?
Hur mycket ljugs det för myndigheterna i Sverige som verkar vara lika naiva som partiet S erkänt sig vara till och från?
Hoppas det kollas upp om det verkligen är "mamman" som är den riktiga mamman. Om det visar sig fel kanske MGM.s uppehållstillstånd kan dras tillbaka efter avtjänat "straff".
Eftersom MGM enligt uppgifter i tråden, är väldigt storvuxen så kan han ju ha varit det redan tidigt, som 5-6-åring. Det var kanske migrationsverkets handläggare som förvillade/propsade på att barnet verkar/ser äldre ut, och skrivit det någonstans i dokumenten. Min spekulation.