2022-07-14, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Bra inlägg!

Nej, det är en sanning med STOR modifikation. För går du inte med på föreslagna "frivilliga" insatser, så blir dom genomförda med tvång! På direkten!

Jo, verkligen! Sopades under mattan? För dyrt?

SIP-möten existerar bara i någons rosa värld, ser finfint ut på papperet, att möjligheten finns, för "brukaren". INGEN orkar organisera dessa, och de är inte obligatoriska!

Men gör dem gärna obligatoriska för soc......tvingande!

Nej, barn på SiS, HVB, förstärkta familjehem och ibland vanliga familjehem brukar inte gå i någon skola!

Ja, villkor, upphandlingar, kommunens "förordningar" och främst kommunens "plånbok"!

Jo, dom kan gå i skolan!
3 av våra barn gick i vanlig skola, med minst en personal/ barn men många ggr med dubbelbemannad punktmarkerande personal från oss, inte skolpersonal!
Citera
2022-07-14, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akilles1.
Jag pratar inte om att barn ska "ange" varandra.
Men här på fb är det svårt att få fram en tanke på rätt sätt med tanke på att de flesta här är ute efter att veta bäst.

Jag förstår din tanke men jag tror det är omöjligt för en skola att på ett bra sätt gå ut med en sådan uppmaning. Däremot kan alla föräldrar prata mer med sina barn och lyssna in vad dom säger. Som förälder kan man ju höra av sig till skolan om man hört något kring någon annan elev som låter oroande, det kan ju vara att en elev mår dåligt tex som deras barn berättat. Sen kan ju varje föräldrar väldigt enkelt själv göra en orosanmälan till soc. Jag antar att många i området hade kunnat göra det men inte gjorde det?
Citera
2022-07-14, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Tänk om familjen ville att bilden på flickan skulle spridas.
När tjejen ligger blå slagen, svullna ögon, med flera slangar i kroppen, flera nallar runt om.
Jag tänker inte sprida, men jag har sett bilden.

Bara för att visa vafan socialtjänsten, migrationen , integration ställt till med. De fick kännedom om honom redan för ett år sedan. Fick uppehållstillstånd 1 vecka efter försöker han slå ihjäl en 9 åring.

Flickan borde vara ute och leka med sina vänner.

Istället ligger hon i koma.
Jag som stor fullvuxen f.d missbrukare/kriminell som tydligen ska vara hård, fick t.om tårarna att rinna ner. Då är jag en fullvuxen stor fet man..
Det spelade ingen roll.

Ja i fredags skulle hon va sista dagen på fritids innan sommarlovet skulle börja på riktigt😭
Citera
2022-07-14, 13:25
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Om jag förstår dig rätt, så antar du att tafsandet och försöket att dra in en liten flicka på skoltoaletten inträffade på skola 1 (MB skolan), varefter GM flyttades till skola 2 (Lejonströmsskolan) - vilket ju verkar troligt.

Borde inte dokumentationen (åtminstone i form av en sammanfattning) från skola 1 ha följt med till skola 2?
Det var väl någon antirasist som tog emot anmälan, och i stället för att dokumentera så åkte dom i papperskorgen.
Typ. Ingen ska komma här och smutsa ner dom svartas rykte. BLM
Citera
2022-07-14, 13:27
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojmast
Ja, men gjorde han det från första dag? Fick han inte sitta inlåst först? Eller placeras hos någon annan familj? Har för mig också att han skulle kunnat åtalas om soc gjort något i tid men att de inte gjorde det. Det var något papper som skulle lämnas in eller så. Men soc visste inte om att man skulle det.

Det var väl begäran om bevistalan som inte gjordes? Det är väl i princip att även om en unge inte är straffmyndig att man ändå gör något som liknar en förundersökning som soc får ta del av, det är väl just för att ge bättre underlag till rätt insats. Det varierar väl mellan vilka "åtgärder" institutioner tillhandahåller.
https://www.aklagare.se/nyheter-pres...en/bevistalan/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Psykopati är inte behandlingsbart heller så de psykopater som man vurmar för och importerar kan man inte"förbättra" heller.
Du har rätt.

Att skylla tortyrvåldtäker och mordförsök på vården när man samtidigt släpper in stora horder med negrer från muslimska länder är helt fel. Ingen vård i världen hjälper mot sådant.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buddy99
MSM pyser ju lite lagom för skams skull, ja.

Tog 6 dygn innan man så att de va en 9 årig flicka som utsatts, innan va båda bara under 15 som dom ville få det till att de rörde sig om två 14 åringar.
Citera
2022-07-14, 13:28
Medlem
Skaraborg2s avatar
Svar på din fråga.

Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Jag noterar med yttersta förvåning att ingen har svarat på min mycket enkla fråga.

Jag frågade samma sak igår och i förrgår men svaren uteblir av någon anledning. Är det för mycket att ta in?

Folk fortsätter att skriva att sådana här brott inte går att förebygga och att gärningsmannen i detta fall lika gärna kunde ha varit svensk. Det sistnämnda stämmer förvisso men det är inte relevant eftersom svenskar är.... svenskar.
Svenskar hör hemma i Sverige. Sjuka jävlar som Anders Eklund och Hagamannen är Sveriges problem och ingen annans.

En neger hör däremot hemma i Afrika och absolut ingen annanstans. Varför ska Sverige släppa in negrer, araber, sydamerikaner och fan och hans moster? De har väl för bövelen egna länder?

Så återigen:

Hade denna 9-åriga svenska flicka fått börja sitt sommarlov med att bli brutalt våldtagen och förmodligen sönderstampad och strypt av en sadistisk neger om vi inte hade släppt in honom och hans familj från första början?

Det här fullständigt galna kulturmarxistiska, kosmopolitiska tänket som många av er har är anledningen till att detta kunde få ske hur mycket ni än vill förneka det i era förgiftade hjärnor. Ni vet precis vilka ni är som är medskyldiga till denna katastrofala utveckling i Sverige. Ni tror att ni är goda men ni har helt fel. Er ideologi är naturvidrig och skapar endast problem för allt och alla.

Alla människor är INTE lika mycket värda och det finns ingenting som kan ändra på det för det bara är så. Det har alltid varit så. Det finns väl inget bättre bevis för det heller än den här sadistiska negern?

Jag svarar dig i a f nu.

Nej den här stackars 9-åriga flickan hade med största sannolikhet inte behövt börja sitt sommarlov på detta genomvidriga sätt om inte detta monster hade släppts in i landet.
Citera
2022-07-14, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Om jag förstår dig rätt, så antar du att tafsandet och försöket att dra in en liten flicka på skoltoaletten inträffade på skola 1 (MB skolan), varefter GM flyttades till skola 2 (Lejonströmsskolan) - vilket ju verkar troligt.

Borde inte dokumentationen (åtminstone i form av en sammanfattning) från skola 1 ha följt med till skola 2?

Någon form av överlämning har med all säkerhet skett! Min gissning baserat på min erfarenhet är att det har spelat in att han redan var särskoleinskriven. Det är trots allt inte helt ovanligt att en elev i särskolan kan bete sig på ett sätt som är olämpligt och upplevs obehagligt av övriga elever. Ofta därför man kan sätta in extra resurser tex för att styra beteendet. Det är det jag menar med att det är svårt att förutspå enbart utifrån det att det här skulle hända.

Hade det varit en helt vanlig elev i övrigt som försökt dra in en flicka på toan så är jag ganska övertygad om att man hade tagit det på extremt stort allvar med allvarsmöten etc. Sen hade ju flickans föräldrar kunnat göra en polisanmälan också om de tyckte att det var av den allvarsgraden, min gissning är att de nöjde sig med att han inte längre gick kvar.
Citera
2022-07-14, 13:31
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mialterego
Någon som hört om flickan? Är ju en vecka nu, grönsak? Vad sägs i sjukhuset?

Det är väldigt tyst, men det bådar väl inte gott att så många dagar nu passerat och det inte finns några uppgifter åt endera håll.
Hon är ju uppenbarligen extremt svårt skadad, både av mammans bild att döma, samt av tystnaden kring hennes mående.
Citera
2022-07-14, 13:32
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Det var väl någon antirasist som tog emot anmälan, och i stället för att dokumentera så åkte dom i papperskorgen.
Typ. Ingen ska komma här och smutsa ner dom svartas rykte. BLM

Socialtjänstens chef är topp inom vänsterpartiet.
Citera
2022-07-14, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Men det var hennes eget val, inte hennes mammas.
Korrekt.

Och inlägget jag besvarade handlade specifikt om hennes föräldrar, inte flickan själv:

"Hennes FB är fortfarande öppet med foton på döttrarna. Själv är hon uppsnoffsad och sminkad på alla foton. Undrar hur hon skulle gilla om det spreds foton på henne själv om hon hade blivit misshandlad?"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in