Citat:
Ursprungligen postat av
Meiji
Om jag förstår dig rätt, så antar du att tafsandet och försöket att dra in en liten flicka på skoltoaletten inträffade på skola 1 (MB skolan), varefter GM flyttades till skola 2 (Lejonströmsskolan) - vilket ju verkar troligt.
Borde inte dokumentationen (åtminstone i form av en sammanfattning) från skola 1 ha följt med till skola 2?
Någon form av överlämning har med all säkerhet skett! Min gissning baserat på min erfarenhet är att det har spelat in att han redan var särskoleinskriven. Det är trots allt inte helt ovanligt att en elev i särskolan kan bete sig på ett sätt som är olämpligt och upplevs obehagligt av övriga elever. Ofta därför man kan sätta in extra resurser tex för att styra beteendet. Det är det jag menar med att det är svårt att förutspå enbart utifrån det att det här skulle hända.
Hade det varit en helt vanlig elev i övrigt som försökt dra in en flicka på toan så är jag ganska övertygad om att man hade tagit det på extremt stort allvar med allvarsmöten etc. Sen hade ju flickans föräldrar kunnat göra en polisanmälan också om de tyckte att det var av den allvarsgraden, min gissning är att de nöjde sig med att han inte längre gick kvar.