2022-07-14, 00:01
Medlem
BrainOfSheldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PleaseIgnore
Hur kan du skriva 100% på det, när du inte vet?

I normalfallet ska man lämnas hemma. Enbart om hemmet anses osäkert träder socialtjänsten in, men hur vet du att det gäller?

Allvarligt, jag undrar?

I normalfallet? Ah ... du menar när polisen plockar in kids som klottrat, smashat sönder lite fönsterrutor, rökt en joint, eller kallat läraren för jävla hora och vält en bänk?

För du kan inte på allvar tro att det är det normala att köra hem en gigantisk tonårskille hem till ensamstående mor och ett gäng småsystrar en kvart efter att han begått en brutal överfallsvåldtäkt på ett litet flickebarn och torterat henne till oigenkännlighet och nära död?!

Beslut om omedelbart omhändertagande enligt 6:e paragrafen LVU var underskrivet innan nyheten ens nått tidningarna. Det är helt självklart. Det säger sig självt.
Citera
2022-07-14, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Vilket ramaskri det kommer bli om flickan stryker med. Fortfarande tystnad från våra ledande politiker?
Hade det varit förövarens färg på offret, hade politiker, PK-folk och övriga godhetsivrare anordnat ”Nej till rasism”galor och ”Black lives matter”manifestationer.
Citera
2022-07-14, 00:02
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Vassego. Här är bilden:

https://www.facebook.com/devitakrank...043175/?type=3

Tackar. Där ser man, jag mindes fel, en isbjörn till det lilla "barnet"

Jag hoppas GM blir utvisad efter ålderstestning och dom, men det är väl för mycket att hoppas på.
Senast redigerad av skoputs 2022-07-14 kl. 00:10.
Citera
2022-07-14, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Vilket ramaskri det kommer bli om flickan stryker med. Fortfarande tystnad från våra ledande politiker?
Om flickan stryker med så Kommer S antagligen mörka så mycket det går som i fallet med Kevin 2 månader till valet gissar panik råder nu hos S operation mörkning inget får komma ut??
Citera
2022-07-14, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Han ser ut att vara utvecklingshämmad..?
Om jag varit flickans föräldrar hade mitt hjärta gått sönder! bra att de visar bilden!! De ska göra all uppmärksamhet Vi stödjer er!!!
Inavel är ju inte helt ovanligt i vissa länder pga kusingifte. Därmed blir avkomman därefter.
Citera
2022-07-14, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fadern som sägs bo i Italien har inte flytt från Sverige. Med uppehållstilstånd inom EU kan han turista i andra EU länder än det UT utfärdats.
Och varför bor då inte familjen i Italien??
Citera
2022-07-14, 00:05
Medlem
HazzeHandgranats avatar
"Om ett barn har tillgång till näringsriktig kost under sina första två levnadsår leder det till
att hjärnan utvecklas bättre"
(Saxat ur SvD 2020-08-13)
Citera
2022-07-14, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Samnytt och Petterssons blogg har bilden ute fortfarande men har suddat ansiktet nu
Såg bilden på flickan nu, verkar vara ett mirakel att hon överlevde attacken.
Ser helt manglad ut.
Livet förstört för stackaren.
Ansvariga i media, på Rosenbad slinker undan ansvaret.
Det blir ingen konfrontation.
Citera
2022-07-14, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Mmm, märkligt nog tycks de flesta västländer tycka att de klarar att hantera brottsfall iaf...
Jag har hört det argumentet ett otal gånger; fortfarande inte övertygad
Jag tror att det kan vara svårare att få en fällande dom. Jag är 100% för publicering efter dom eller för att skydda allmänheten, vilket inte är applicerbart just nu, om inte annat för hans utseende är för gement på de bilderna, han liknar många. Men det kommer troligen ändå inte bli rättegång här, om inte undantaget tillämpas men det blir ändå ingen påföljd och lagfördhet. Däremot är han inte förklarad skyldig än, är minderårig och efterbliven och publiceringen kan definitivt bedömas som både förtal och kränkande, även om han är skyldig. Sån är lagen. Vad gäller flickan har vårdnadshavaren delat bilden offentligt och det kan betraktas som ett medgivande.
Citera
2022-07-14, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrainOfSheldon
Det är helt självklart. Det säger sig självt.

Inte i det här landet. Jag håller snarare 50/50 på att MGM redan är ute i springer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Och varför bor då inte familjen i Italien??

Kanske för att de får mycket mer bidrag här i Sverige?
Citera
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Ines-
Exakt. Ska man spekulera i vad som får en _brådmogen_ pojke att våldta och försöka ha ihjäl en 9-åring ska man vara jävligt tydlig med att det handlar om att hitta förklaringar (och därmed hindra odjuren i tid=ligger i vårt intresse) men aldrig att ursäkta beteendet. Att försöka förklara och att ursäkta är helt olika grejer och "experter" som uttalar i media sig borde fan veta det.

Fast det lät väl precis som en förklaring? Han beskrev ju typiska fall i plural med exempel på hur bakgrunden frekvent ser ut. Om Bobby Äikilös styvpappa misshandlade Bobby så ÄR ju misshandeln iakttagbar även för en psykopat som kanske inte tycker synd om Bobby?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in