2022-07-13, 23:52
Medlem
Kan man grovt våldta och försöka mörda ett barn utan att åtalas? Tryggt land..
Citera
2022-07-13, 23:54
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Finns inget som förbjuder honom att besöka sin familj då och då, och då betäcker han nog frugan.

Har han råd att flyga mellan Italien och Sverige hela tiden? Låter som att han är stadd i kassan…
Citera
2022-07-13, 23:54
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Fann den ena bilden nu, 0.17 in i filmen. Värt att lyssna till Angry Foreigners teorier om invandringspolitiken och hur det kommer sig att kvinnor vill ha män istället för riktiga barn som asylsökande. Finns fler foton på "barn" (män) och batikhäxor, t.ex 15.50 och 24 min in i filmen. Visst är det tradigt ibland, och vinet kunde han gärna låta bli, men det finns definitivt underlag för det han presenterar:
https://www.youtube.com/watch?v=5467sG33SqU

Tyvärr hittar jag inte bilden på mannen som spelar barn, kramandes en gigantisk teddybjörn, fast han ser ut att vara 40 år. I den rubriken står det också något om att mannen är ett utsatt asylsökande barn.

Filmen tar upp asylindustrin och protester mot att ålderstesta asylsökande. Kanske det blir en ändring på det nu om det visar sig att flickans förövare är över 18, men jag tippar att han är runt 17 år om man kollar på bilderna. (FB) Misstänkt mordförsök: Flicka hittad utomhus, Morö backe, Skellefteå (2022-07-07)

Vassego. Här är bilden:

https://www.facebook.com/devitakrank...043175/?type=3

https://www.facebook.com/almqvist/po...8180894350918/
Senast redigerad av Meiji 2022-07-13 kl. 23:57.
Citera
2022-07-13, 23:55
Medlem
Cameleonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allics
Om barnet som ej är fyllda 15 uppvisar tendenser att vara våldsam eller ha ett våldsamt beteende eller komma från ett SiS, kan socialtjänsten åter placera barnet på ett SiS. LVU paragraf 2, omhändertagen pga destruktivt eget beteende tror jag väger in här.

Är själv i branschen, hade en flicka en kort period boendes på det Hvb jag jobbar på. Hon fick en chans att slippa SiS.
Det slutade med några slängda rasistkort, misshandel av några personal, några andra skrämda i huset boende och polistransport till annat SiS efter några veckor.
Så mycket var den chansen värd enligt henne.
Låter som hon var traumatiserad. Svårt för ett barn att kunna planera sin egen vård och som du skriver ”ta sin chans”. Kanske var ditt Hvb hem inte så bra då helt enkelt......eftersom hon bytte ner sig.
Citera
2022-07-13, 23:55
Medlem
Vilket ramaskri det kommer bli om flickan stryker med. Fortfarande tystnad från våra ledande politiker?
Citera
2022-07-13, 23:58
Medlem
-Ines-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Jag undrar om de inte ska vara försiktiga med
sådant. Det kan få kriminella att ursäkta sitt
beteende, skylla på fattigdom eller utanförskap. Även om det kan finnas ett
samband, så har alla ansvar för vad de gör.
Flickan hade inte gjort honom något

Exakt. Ska man spekulera i vad som får en _brådmogen_ pojke att våldta och försöka ha ihjäl en 9-åring ska man vara jävligt tydlig med att det handlar om att hitta förklaringar (och därmed hindra odjuren i tid=ligger i vårt intresse) men aldrig att ursäkta beteendet. Att försöka förklara och att ursäkta är helt olika grejer och "experter" som uttalar i media sig borde fan veta det.
Citera
2022-07-13, 23:59
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotpedal
Nja, men om du är flykting och åker tillbaka frekvent så är ju något fel.

Fadern som sägs bo i Italien har inte flytt från Sverige. Med uppehållstilstånd inom EU kan han turista i andra EU länder än det UT utfärdats.
Citera
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PleaseIgnore
Fajten vänster<>höger har heller sällan varit starkare. Det leder inte framåt direkt.

Sluta slåss och posta fakta.
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Har aldrig förstått denna fixering vid vänster-höger-tänktet som alltid ältas här på fb. ALLA tycker såklart att våldtäkt och mordförsök på barn är vidrigt och totalt förkastligt.

Håller med - posta fakta.
Kan bara instämma då delforum ABoK oftast brukar samla relevanta fakta och realistiska spekulationer, som för trådarnas utveckling i en riktning framåt till glädje för en majoritet av delforumets "stammisskribenter".

För de som (i likhet med mig) inte orkar scrolla förbi allt politiskt fajtande, så har skribenten Elena skapat en utomordentlig sammanfattning av fakta, där moderatorerna tacksamt har klistrat in en länk till det inlägget i TS (trådstarten).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Fann den ena bilden nu, 0.17 in i filmen. Värt att lyssna till Angry Foreigners teorier om invandringspolitiken och hur det kommer sig att kvinnor vill ha män istället för riktiga barn som asylsökande. Finns fler foton på "barn" (män) och batikhäxor, t.ex 15.50 och 24 min in i filmen. Visst är det tradigt ibland, och vinet kunde han gärna låta bli, men det finns definitivt underlag för det han presenterar:
https://www.youtube.com/watch?v=5467sG33SqU

Tyvärr hittar jag inte bilden på mannen som spelar barn, kramandes en gigantisk teddybjörn, fast han ser ut att vara 40 år. I den rubriken står det också något om att mannen är ett utsatt asylsökande barn.

Filmen belyser även asylindustrin och de protester som förs mot att ålderstesta asylsökande. Kanske det blir en ändring på det nu om det visar sig att flickans förövare är över 18, men jag tippar att han är runt 17 år om man kollar på bilderna. (FB) Misstänkt mordförsök: Flicka hittad utomhus, Morö backe, Skellefteå (2022-07-07)
Han ser ut att vara utvecklingshämmad..?
Om jag varit flickans föräldrar hade mitt hjärta gått sönder! bra att de visar bilden!! De ska göra all uppmärksamhet Vi stödjer er!!!
Citera
2022-07-14, 00:00
Medlem
Bättre om ett parti med riktiga politiker i kommer med förslaget. För sent nu i det här fallet. Vad ska man göra med minderåriga som begår grova brott som i det här fallet och t.ex. de här:

Citat:
Ursprungligen postat av develi
(...)

Med tanke på det upphausade läget där flickan har gjorts till ett redskap för invandringspolitik och med tanke på att det (i nuläget) uppges vara en 13-åring så finns det rättsfall som inte är mer än några år bak i tiden.

Grabbar vid namn Johan, Oliver och Emil.

▪️Juli 2018 våldtogs Nella under pistolhot (soft air Gun) av 14-åringen. När han var klar skar kompisen Johan halsen av henne.

Soc fattade inte att de kunde begära bevistalan så det skedde aldrig. Han behövde således inte ens säga ett ord i rätten och hamnade sen på nåt hem.

▪️Augusti 2018 slog 14-åringen och 16-åringen ihjäl Gica.
Innan mordet häcklade de mannen i två års tid med fysiska kränkningar, öknamn och hån.

Dödsmisshandeln filmades. Det avsvimmade offret är avsvimmad med de fortsätter slå och sparka honom i ryggen och använder en skylt, livboj och en vägkon för att slå ihjäl honom.
14-åringen avrundar med att pissa i en burk och kasta på honom.

14-åringen omhändertogs av myndigheter via LVU och enligt handlingarna står att han haft en drivande roll.
Citera
2022-07-14, 00:00
Medlem
StigaSols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavadolfstorg14
Nej det är inte bara du. Kändes spontant som att han hade en agenda när jag läste texten. Som psykolog bör han veta vad antisocial personlighetsstörning är. Kollade närmare på vem han var osv och han driver en klinik vid namn pojkkliniken som tar emot såna personer. Han tjänar alltså pengar på det där. Så ta hans ord med en nypa salt.

Från en intevju med honom

"En hel del har en tydlig intellektuell funktionsnedsättning och dem ömmar jag särskilt för. De förstår inte och de löper en förhöjd risk både att begå och att utsättas för övergrepp. Pojken kan vara på en femårings nivå men i en femtonårig kropp. En dag brottas han med ett litet barn han blir sexuellt upphetsad och så sker ett övergrepp."

Uff...det fetade blev riktigt provocerande för mig.
Citera
2022-07-14, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Vilket ramaskri det kommer bli om flickan stryker med. Fortfarande tystnad från våra ledande politiker?

SD och KD har uttalat sig, resten är tysta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in