2022-07-13, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Psykologen vinklar det till en "trasig" individ och låtsas inte om följande:

(FB) Misstänkt mordförsök: Flicka hittad utomhus, Morö backe, Skellefteå (2022-07-07)

Om man lyssnar på vad han säger så är det faktiskt inte alls att det är så synd om honom. Han pratar om brottet som vidrigt! Det han pratar om är att ”Vi” som samhälle måste titta på vad vi kan göra för att fånga upp sånna här individer tidigare. Det gäller ju även tex skolskyttarna. Han har väldigt rätt i det han säger om att det saknas en plats/laglig möjlighet att placera sånna här potentiellt farliga elever på annan enhet än den vanliga skolan. Som samhälle är ju det viktigaste att vi gör allt vi kan för att liknande händelser inte ska hända igen. Ska man lära sig av det så måste man titta på det som ni tolkar som ”tycka synd om”. Dvs bakomliggande saker som kunde ha gått att åtgärda
Citera
2022-07-13, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Alla kan läsa din posthistorik och i den kan man knappt inte hitta ett enda inlägg som inte handlar om hur synd det är om gärningsmannen för att han fått utstå hot och nu måste skyddas.

.

Jag vill gärna att du lägger upp ett där jag tycker synd om denna grabben. Var så vänlig.
Citera
2022-07-13, 21:51
Medlem
Nidingrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Oj vad han försöker slingra sig. Han vet så mycket mer, men gömmer sig med "inga dokument".

De hittar inga dokument nej, nej. Har ni inte fått de allvarliga övergreppen som skett I SKOLAN berättat för er?

Man borde fråga vartenda elev som går där på skolan om de varit med om övergrepp från pedofilen och ev barnmördaren, så enkelt.

Pedofil? Nog för att negern är helt jävla efterbliven, men pedofil kan du inte anklaga den genetiska härdsmältan för att vara. Apan är väl max 15-16 år och BO är 9.
Citera
2022-07-13, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReAnimater
Så det är alltså en utvecklingsstörd neger vars intelligensnivå ligger på en treårings nivå som har våldfört sig på en 9-årig flicka?

Tror inte på treårings nivå, en så låg iq skulle inte ta initiativet till att strypa, kanske han är ett gränsfall med hormoner.

Så han förstår nog vad han gör men bryr sig inte om direkta följder.
Citera
2022-07-13, 21:52
Medlem
Citat:
Oj vad han försöker slingra sig. Han vet så mycket mer, men gömmer sig med "inga dokument".

De hittar inga dokument nej, nej. Har ni inte fått de allvarliga övergreppen som skett I SKOLAN berättat för er?

Man borde fråga vartenda elev som går där på skolan om de varit med om övergrepp från pedofilen och ev barnmördaren, så enkelt.

Men Igår läste jag dock att skolan hade anmält pojken till någon myndighet för ett halvår sedan för hans aggressiva beteende. Så detta tyckte jag lät väldigt skumt. Antingen att det har bytt personal på skolan eller missförstånd.

” Ledningen på skolan där den misstänkte pojken går har tidigare uppmärksammat hans avvikande beteende. För ett drygt halvår sedan valde man att slå larm, enligt Aftonbladets uppgifter.
Han har även misstänkts för ett tidigare överfall vid en gångtunnel i närheten av den plats där den unga flickan hittades. Pojken ska då ha försökt dra ner en kvinna på marken, enligt en källa.”
Senast redigerad av Menea 2022-07-13 kl. 21:57.
Citera
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Varför borde man förhöra alla ungar som ska pressas att berätta om något de måhända inte har kännedom om, har du inte lärt dig än Kwasten?

Det rimliga är väl att förvänta sig att ungarna eller deras föräldrar tar kontakt och berättar om något hänt?
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Killyourself
En lärare på moröbackeskolan har gjort ett inlägg på sin facebook.

"Skrev en text mitt i natten. Läs gärna. Gilla. Kommentera. Men inte med hat i munnen. Allt sådant kommer plockas bort. Blockeras. Dela gärna. Med kärlek. ❤️

Jag går fortfarande inte förbi platsen där det hände, trots att det bara är några 100 meter bort. Jag viker av åt andra hållet utanför porten när jag ska ut på promenad eller en löptur. Om jag ska vara riktigt ärlig så har jag knappt fått mig ur soffan sen det hände. Promenader och löpturer har stannat av. Liksom det mesta i livet. Det är som en dimma har lagt sig och bestämt sig för att stanna. Och då är jag bara en fröken. Inte familj eller annan närstående.

Jag vet inte vart jag ska ta vägen i allt detta. Förstår inte hur det ska gå att starta upp en vardag när semestern och sommarlovet tar slut. Kommer knuten i kroppen nånsin att lösas upp helt? Kommer illamåendet alltid komma bara genom att vända blicken ditåt? Och jag är bara en fröken. Jag försöker ta för mig mer. Försöker hitta tillbaka. Leva och umgås. Men dimman vill inte lätta helt. Och med jämna mellanrum tätnar den igen totalt. Och jag är bara en fröken.

Det som hänt är fruktansvärt. Vidrigt. Oförståeligt. Galet. Hemskt. Tragiskt. Sorgligt. Mörkt. Mardrömslikt. Overkligt. De tror jag varenda levande människa som läst om det tycker. Jag vet inte om jag nånsin kommer att ta in det helt. Om det nånsin kommer att landa i mig. Det är en sorg som ska bearbetas. Och då är jag bara en fröken.

Men. Jag kan inte skriva denna text utan att nämna det andra som pågår. Jag önskar så att jag slapp. Jag önskar att det var nog, mer än nog, att smälta det som hänt, att oroa sig för vår elev, att bearbeta och våga igen. Men tyvärr stannar det inte där. För hatet jag ser och upplever just nu är paralyserande. Fullkomligt nattsvart och på en helt ny nivå. Rasismen och jakten på den misstänkte killen når nivåer som helt ärligt skrämmer skiten ur mig. Ordval och slutsatser människor på nätet använder sig av har passerat alla gränser. Har vi inte lärt oss än att hat föder mer hat? Kunde inte all vårt fokus få ligga på att oroa oss för flickan, på att smälta det som hänt, på att räkna ut hur vi alla ska gå vidare? Kunde vi inte ha fått hjälpas åt med det? Det är en alldeles tillräckligt stor uppgift som den är. Istället för att utse oss själva till poliser, domare och rättskipare av alla andra slag. Påstå att vi är sanningssägare och att samhället vill skydda monster mer än små flickor. Det hjälper ingen. Att möta hatet gör inget bättre. Jag förstår att folk vill veta. Jag ville också veta. Ville veta och förstå. Förstå kommer jag aldrig helt att göra. Men jag vet att hudfärgen på gärningsmannen inte har någon betydelse för brottet. Jag vet det.

Snälla sluta hata."

https://www.facebook.com/1428794609/...E9fJGr5XZaZdl/

Fruktansvärt att halva idiotens text handlar om pedofilen och ev barnmördaren och om att sluta hata denne. Hur funtad är hon själv som kränker offret flickan och hennes stackars mamma och pappa och syster och alla som känner dem.

Fruktansvärt, sparken borde hon få som fokuserar på pedofilen. Hon kanske vill byta öde och ta över göräldrarnas och flickans fruktansvärda lde som politikerna åsamkat dem.
Citera
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpisking
vi som sett/träffat negermonstret i verkligheten kan nog gisss bättre än alla andra

170 lång 75 kg kan nog gissa
14 eller 15 istället för 13

Håller med.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
vad vi kan göra för att fånga upp sånna här individer tidigare.

Det är just den där meningen som tråden krigar om. Kan vi sluta med det och hålla oss till ämnet - för du vet ju vad alla utom MP/C anser redan. Det är nog med krig. Inte här.
Citera
2022-07-13, 21:53
Medlem
ToreSkogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SieurAthos
Man kan ju ändra lagen och anpassa den till den nya situation som råder i världen.

Ja det får jag verkligen hoppas, och om det bara är SD som vill ändra på de lagarna i den riktiningen som just du vill så tycker jag du ska rösta på dem.

Jag tror bara inte att det med de nuvarande lagarna kommer finnas några möjligheter att utvisa eller lyncha folk just för att de kommer från ett annat land.

Därför tycker jag att alla sådana kommentarer mest smutsar ner och tar upp plats i tråden.
Citera
2022-07-13, 21:53
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToreSkog
Jag tror inte man kommer släppa honom vind för våg, men jag håller med dig om att om man kan begå brottet då kan man även förvaras eller rehabiliteras på samma villkor oavsett ålder. Det ingår väl i domstolens uppgifter att försöka få fram om en gärningsman vet och förstår vad han gjort, och då antar jag att man bedömmer detta efter personens tillstånd och inte efter åldern, därför borde inte åldern ges en så tung roll vid sättandet av straffet.

Det finns regler för de situationerna i såväl Brott och Rättegångsbalken.
Citera
2022-07-13, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SieurAthos
Man kan ju ändra lagen och anpassa den till den nya situation som råder i världen.
Precis, det här brottet är tyvärr redan begånget så det är vägen att gå. Sitta här och skriva felaktiga påståenden och utrycka halvsanningar skadar bara en konkret diskussion och vettiga kritiker i rätt forum buntas ihop med dessa incelrassetroll och får sin trovärdighet underminerad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in