2022-07-13, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
han kommenterade ju svt:s inslag. tycker du själv att det är rimligt att ägna fem sekunder om flickan och hennes tillstånd och tio minuter om hur det antagligen är synd om gärningsmannen, att det finns socioekonomiska strukturer, etc?
Hur bedömer du den tidsfördelningen? Jag hoppas förövaren tappar kuken och värre och det gör säkert offentliga personer som representerar myndigheter också, men är du verkligen så naiv att du tror/tycker de kan säga det? Eller ens bör?
Citera
2022-07-13, 21:41
Medlem
ToreSkogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
I Is-terroristernas fall har man sökt upp dem direkt såsom i Norge exempelvis (där föll regeringen på det t.o.m.). Det är också medvetet givetvis att man inte utvisar brottslingar när man till och med vet att de begått ett brott. Sen leder allt daltande och gratis allt att det värsta bottenskrapet söker sig till just Sverige av denna anledning vilket du korrekt antyder.

Jo, i Afrika lynchas man troligen om man agerar på det här sättet. Och aktivt importera folk med en annan kultur utan att ha straff som de respekterar leder givetvis till katastrof.

Ett projekt som är en social och intellektuell katastrof helt enkelt. Några miljardärer blir lite rikare åtminstone på det här.

Om du menar det att man plockar hem svenska medborgare som har betett sig skit utomlands så är det väl helt fantastiskt att vi tar hem dem igen, tänk om etiopien med hade gjort så? Där är ju Sverige en förebild att vi plockar upp vårt skräp efter oss.

Det är ju inte så att vi importerar folk från Etiopien, det är så att folk från Etiopien tycker att det är värdelöst att bo där och då försöker de på olika sätt att unvika det ödet, Sverige må vara populärt för att vi är godtrogna, men vi får åtminstone vara konsekventa och följa de lagar vi stiftar annars finns det ingen poäng med att kalla oss för ett land.
Citera
2022-07-13, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Åklagaren bekräftar att pojken tidigare har misstänkts för försökt till misshandel mot en vuxen kvinna för ett år sedan. Socialtjänsten ska då ha blivit informerade om händelsen.

https://sverigesradio.se/artikel/val...dtakt-mot-barn
Du besvarade inte min fråga här eller styrkte ditt påstående då de inte berättar vad som gjorts eller inte där. Trodde du hade riktig info. Bye.
Citera
2022-07-13, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Pappan bodde väl i Italien.. kanske flyttar dit.. jag hoppas då att Italien även får reda på varför de flyttat dit.. annars lever barnen farligt där😢

Problemet är ju att det är svårt för svenskar att se skillnad på somalier-han kommer säkert att kunna undgå upptäckt om han släpps ut i socialens ” vård” pga att han antas vara under femton. Så det finns då ingen möjlighet att veta om denne bindgalne våldtäktsman finns i ens närhet eller ej. I alla fall jag tycker att en somalier ser likadan ut som en annan somalier. Själva ser de naturligtvis skillnad, men troligen kommer ingen somalier att avslöja honom eftersom det nu gäller att skydda en landsman mot de otrogna svenskarna.
Jag blev bekymrad när jag såg socialtanten från staden nu i Rapport-typiskt velande välmenande ” stackars-litet-oskyldigt-barn”-tant…. Själv är jag av åsikten att ” can you do the crime, you can do the time” och aset ska spärras in på livstid-dels för att sona sitt brott dels för att skydda andra.
Citera
2022-07-13, 21:43
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4BSTINENS
1. Sammanfattning tack.
2. Bilder på mgm tack.
Inlägg 1
Citera
2022-07-13, 21:43
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Vad jag känner vet inte du. Dina vanföreställningar om straff och rättvisa hör hemma i Saudi Arabien. Vi bor i Sverige där barnkonventionen är lag där mänskliga rättigheter är grunden och där rättsstatens principer råder.

Det är så det ser ut just nu men är inte hugget i sten.

Får någon tycka att gärningspersonen borde straffas öht, att de begångna brotten till exempel borde rendera i dödsstraff eller utvisning istället för att tafatta socialtanter ska hantera den våldsamma killen?

Jag tycker att han borde låsas in, helst i ett annat land. Vi får hoppas att man undersöker åldern på mgm och att han är straffmyndig.
Citera
2022-07-13, 21:44
Medlem
Så det är alltså en utvecklingsstörd neger vars intelligensnivå ligger på en treårings nivå som har våldfört sig på en 9-årig flicka?
Citera
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Du besvarade inte min fråga här eller styrkte ditt påstående då de inte berättar vad som gjorts eller inte där. Trodde du hade riktig info. Bye.

Bra för jag fattade inte vad du menade.
Vi hörs.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Nu kom lite mer från skolans avdelningschef:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...h-socialtjanst

Orkar inte ens citera, men utfrågning om tidigare händelser står i centrum och nu flummar chefen rejält.

Oj vad han försöker slingra sig. Han vet så mycket mer, men gömmer sig med "inga dokument".

De hittar inga dokument nej, nej. Har ni inte fått de allvarliga övergreppen som skett I SKOLAN berättat för er?

Man borde fråga vartenda elev som går där på skolan om de varit med om övergrepp från pedofilen och ev barnmördaren, så enkelt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Jag vet exakt vad du känner eftersom att du spammat tråden med det, och det du känner är att det är synd om gärningsmannen, att brottet inte är så allvarligt och att det ABSOLUT VIKTIGASTE just nu är att händelsen tystas ner och att SD inte vinner några röster på det. Vad flickan blev utsatt för rör dig inte i ryggen.

Sluta med sånt om du skall ha minsta trovärdighet. Inte i ett enda inlägg har jag tyckt synd om killen i detta fallet. Fan har du problem med att tolka skriven text?
Citera
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W9GFO
Inslaget om händelsen på Morö Backe i Skellefteå börjar vid ca 50 sek. och håller på tills ca 8:20.
Ca 05:03 dyker psykolog Olof Risberg upp
https://www.svtplay.se/video/3568690...3-juli-21-00-2

Psykologen vinklar det till en "trasig" individ och låtsas inte om följande:

Citat:
Hela ärendet sätter även fokus på en annan sak som är principiellt viktig men svår att diskutera. Många utvecklingsstörda har exakt samma sexualdrift som normalbegåvade, men ett intellekt på en treårings nivå att hantera det. Så när en stor brådmogen afrikansk tonåring på särskolan plötsligt får hormonsvallningar i adolescensen, så kommer han agera på det för att få utlopp för det. Detta är ett välkänt och frustrerande problem för pedagoger inom särskolan.

(FB) Misstänkt mordförsök: Flicka hittad utomhus, Morö backe, Skellefteå (2022-07-07)
Citera
Medlem
Gaupes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Nej det får du inte för det är två barn inblandade, ett oskyldigt brottsoffer och en vidrig förövare och även om åldern skiljer sig från passets stämmer det fortfarande. Läraren försvarar inte pojkens agerande på något sätt? Varför uppvigla mot en kvinna som uppenbarligen inte har ont uppsåt, något du däremot verkar ha och gotta dig i? Det är så lågt och så fel fokus. Ditt bristande och subjektiva empiriska underlag för tolkning och kategoriseringen av en helt oskyldig kvinna du vill illa är äcklig och absolut ingen ursäkt för det. Skäms. Gör något konkret och aktivt som kan förbättra istället för att sitta och hata framför skärmen, sluta skämma ut oss riktiga män. Du kanske inte våldtar, men kvinnohatet lyser igenom.

Jag har aldrig påstått att läraren försvarat gärningsmannens agerande. Jag skrev bara att hennes inlägg tyder på att hon har en viss läggning. Ingenstans har jag uppviglat mot läraren, jag vill henne heller inte illa.
Att man inte håller med eller känner samma sak som någon är inte detsamma som att uppmuntra till våld mot denne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in