2022-07-13, 21:44
Medlem
Enligt uppgift så ska han vara äldre än vad hans idhandlingar anger. Kan han vara 16 år?

En 17 åring skulle inte kunna påstå sig vara 13 år.
Citera
2022-07-13, 21:45
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser

Den största hycklaren av dom alla uttalar sig alltså? Vad hade han att säga då om detta fallet?¨
För vad jag vet har han aldrig nämnt att hans far våldtog ett barn. Är inte det lite hyckleri?
Aaah, arvssynden.... trodde inte vänsterblivna var religiösa;men nu passar det tydligen
Citera
2022-07-13, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Sluta med sånt om du skall ha minsta trovärdighet. Inte i ett enda inlägg har jag tyckt synd om killen i detta fallet. Fan har du problem med att tolka skriven text?

Alla kan läsa din posthistorik och i den kan man knappt inte hitta ett enda inlägg som inte handlar om hur synd det är om gärningsmannen för att han fått utstå hot och nu måste skyddas.

Eller inlägg om SD.

95% av dina inlägg i den här tråden handlar om dessa två saker - det talar sitt tydliga språk, ditt smuts.
Citera
2022-07-13, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crackpipan
Du har rätt. Låt oss hålla oss till fallet. Berör mig djupt bara som för alla andra såklart.
Men självklart gör det det! Annars vore man inte här för att försöka hitta detaljer och vad som skett / kommer ske.

Men det drunknar i den vanliga jävla vänster<->högerdebatten som plötsligt blivit mordlysten från alla håll. Det är rätt skrämmande, faktiskt.
Citera
2022-07-13, 21:48
Medlem
beheadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToreSkog
Jag tror att de har prioriterat så för att de vill undvika upplopp och att fler människor blir skadade.

Det är ingen som tycker mer synd om GM än BO inte ens GMs mamma, det finns däremot en hel del människor som har inställningen att man kan rädda och hjälpa alla.

Skitsnack. Då hade man gjort det även vid BLM-kravallerna. Men istället gjorde man då tvärtom och eldade på upploppen.
Citera
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Nu kom lite mer från skolans avdelningschef:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...h-socialtjanst

Orkar inte ens citera, men utfrågning om tidigare händelser står i centrum och nu flummar chefen rejält.

Citat:
För ungefär ett år sedan förekom pojken i en polisutredning om försök till misshandel, enligt åklagare Andreas Nyberg.

– Utredningen leddes av polis och socialtjänsten informerades efter att utredningen var avslutad, säger han till SVT.

Under onsdagen har kommunen gått igenom tillgänglig dokumentation om tonårspojken. Tidigare under onsdagseftermiddagen var det oklart om skolan eller skolpersonal känt till brottsutredningen.

– Jag är inte säker på att vi har fått information om det, att det rör den här eleven. Det har jag inte heller sett i det här materialet, säger Henrik Bolin.

Så det kan vara så att skolan inte har fått veta?

– Vi har inte hittat det i dokumentation. Det är bra att ha tillgänglig information när man ska agera, svarar Henrik Bolin.

Nonsens! Givetvis känner skolan till överfallet.
Citera
Medlem
ToreSkogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kronvraket
Problemet är ju att det är svårt för svenskar att se skillnad på somalier-han kommer säkert att kunna undgå upptäckt om han släpps ut i socialens ” vård” pga att han antas vara under femton. Så det finns då ingen möjlighet att veta om denne bindgalne våldtäktsman finns i ens närhet eller ej. I alla fall jag tycker att en somalier ser likadan ut som en annan somalier. Själva ser de naturligtvis skillnad, men troligen kommer ingen somalier att avslöja honom eftersom det nu gäller att skydda en landsman mot de otrogna svenskarna.
Jag blev bekymrad när jag såg socialtanten från staden nu i Rapport-typiskt velande välmenande ” stackars-litet-oskyldigt-barn”-tant…. Själv är jag av åsikten att ” can you do the crime, you can do the time” och aset ska spärras in på livstid-dels för att sona sitt brott dels för att skydda andra.

Jag tror inte man kommer släppa honom vind för våg, men jag håller med dig om att om man kan begå brottet då kan man även förvaras eller rehabiliteras på samma villkor oavsett ålder. Det ingår väl i domstolens uppgifter att försöka få fram om en gärningsman vet och förstår vad han gjort, och då antar jag att man bedömmer detta efter personens tillstånd och inte efter åldern, därför borde inte åldern ges en så tung roll vid sättandet av straffet.
Senast redigerad av ToreSkog 2022-07-13 kl. 21:50.
Citera
2022-07-13, 21:49
Medlem
Citat:
Om du menar det att man plockar hem svenska medborgare som har betett sig skit utomlands så är det väl helt fantastiskt att vi tar hem dem igen, tänk om etiopien med hade gjort så? Där är ju Sverige en förebild att vi plockar upp vårt skräp efter oss.

Det är ju inte så att vi importerar folk från Etiopien, det är så att folk från Etiopien tycker att det är värdelöst att bo där och då försöker de på olika sätt att unvika det ödet, Sverige må vara populärt för att vi är godtrogna, men vi får åtminstone vara konsekventa och följa de lagar vi stiftar annars finns det ingen poäng med att kalla oss för ett land.

De kommer flest till Sverige för att reglerna är slappa och det är extremt mycket daltande och "gratis allt"
utan att jobba. Om du är terrorist daltas det med dig till och med och du importeras målsökande. Verifierade brottslingar som det här monstret utvisas inte.

Nej, jag vill inte att monster som han här ska "plockas hit" och att mina barn ska bli "kuddbarn" till dem för att en vänsternasist till Soc tant-äckel gett honom "medborgarskap".

Vuxna människor är får skylla sig själv men en liten flicka är oskyldig.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xlxerox
Enligt uppgift så ska han vara äldre än vad hans idhandlingar anger. Kan han vara 16 år?

En 17 åring skulle inte kunna påstå sig vara 13 år.
vi som sett/träffat negermonstret i verkligheten kan nog gisss bättre än alla andra

170 lång 75 kg kan nog gissa
14 eller 15 istället för 13
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det är så det ser ut just nu men är inte hugget i sten.

Får någon tycka att gärningspersonen borde straffas öht, att de begångna brotten till exempel borde rendera i dödsstraff eller utvisning istället för att tafatta socialtanter ska hantera den våldsamma killen?

Jag tycker att han borde låsas in, helst i ett annat land. Vi får hoppas att man undersöker åldern på mgm och att han är straffmyndig.

Absolut det är väl ingen som opponerat sig mot det. Att prova fallet i bevistalan eller om han är straffmyndig, så ungdomsvårdsanstalt sluten. Det ser jag inga problem med. Men barn däremot döms inte till straff i Sverige. Det har vi ju som princip och bottnar i olika konventioner och mänskliga rättigheter, svensk lagstiftning osv.
Åldersbedömningen ser jag inte som säker, men visst är han närmare 15 kan dom väcka bevistalan. Och är han 15 är han straffmyndig men hamnar inte i fängelse.

Problemet är att pojken måste gömmas undan och förmodligen har polisbeskydd och att det finns människor som är så hatiska att dom är villiga att begå brott. Att sitta då i hennes tråd med nedsättande rasistisk smörja och önska livet ur grabben är väl kanske inte så önskvärt om hon nu ansvarar för sin egen FB tråd. Jag ser inte henne som något problem utan som en nyans i tider av mörkt hat.
Citera
2022-07-13, 21:50
Medlem
SieurAthoss avatar
Citat:
Om du menar det att man plockar hem svenska medborgare som har betett sig skit utomlands så är det väl helt fantastiskt att vi tar hem dem igen, tänk om etiopien med hade gjort så? Där är ju Sverige en förebild att vi plockar upp vårt skräp efter oss.

Det är ju inte så att vi importerar folk från Etiopien, det är så att folk från Etiopien tycker att det är värdelöst att bo där och då försöker de på olika sätt att unvika det ödet, Sverige må vara populärt för att vi är godtrogna, men vi får åtminstone vara konsekventa och följa de lagar vi stiftar annars finns det ingen poäng med att kalla oss för ett land.
Man kan ju ändra lagen och anpassa den till den nya situation som råder i världen.
Citera
2022-07-13, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beheaded
Skitsnack. Då hade man gjort det även vid BLM-kravallerna. Men istället gjorde man då tvärtom och eldade på upploppen.
jag fick en flashback till en fritös i eskilstuna .. som man gick parader för. Eller var det fel stad? Hur som helst, det är fredligt och om man vill gå i tåg för en fritös, så för all del.

Det skriker inte mord som inläggen i den här tråden!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in