Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Det är så det ser ut just nu men är inte hugget i sten.
Får någon tycka att gärningspersonen borde straffas öht, att de begångna brotten till exempel borde rendera i dödsstraff eller utvisning istället för att tafatta socialtanter ska hantera den våldsamma killen?
Jag tycker att han borde låsas in, helst i ett annat land. Vi får hoppas att man undersöker åldern på mgm och att han är straffmyndig.
Absolut det är väl ingen som opponerat sig mot det. Att prova fallet i bevistalan eller om han är straffmyndig, så ungdomsvårdsanstalt sluten. Det ser jag inga problem med. Men barn däremot döms inte till straff i Sverige. Det har vi ju som princip och bottnar i olika konventioner och mänskliga rättigheter, svensk lagstiftning osv.
Åldersbedömningen ser jag inte som säker, men visst är han närmare 15 kan dom väcka bevistalan. Och är han 15 är han straffmyndig men hamnar inte i fängelse.
Problemet är att pojken måste gömmas undan och förmodligen har polisbeskydd och att det finns människor som är så hatiska att dom är villiga att begå brott. Att sitta då i hennes tråd med nedsättande rasistisk smörja och önska livet ur grabben är väl kanske inte så önskvärt om hon nu ansvarar för sin egen FB tråd. Jag ser inte henne som något problem utan som en nyans i tider av mörkt hat.