2022-07-13, 16:25
Medlem
Henselons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dendron
Du har nog citerat fel, eller ?

Nej!
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stellz
Det hoppas jag med. Enda viktiga just nu!
Hennes tillstånd och återhämtning är absolut prio 1 just nu.

Alla tankar går till lilla tjejen och hennes vänner och släkt. ❤️
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rymdis12
Vet ej men den som hittade henne säger att det INTE FANNS NÅT BUNTBAND!
ok.
Citera
2022-07-13, 16:26
Medlem
NirvanAs avatar
Någon som har en medicinsk förklaring till varför hon ligger nersövd? Jag vet att det är vanligt när väldigt grovt våld begåtts och man är nära att dö, men är det att hjärnan är så skadad att hon inte kan andas själv typ?
Citera
2022-07-13, 16:27
Medlem
M.Labingis avatar
Ett barn är allvarligt skadat och har fått men för livet.

Ett annat barn har hängts ut och utsätts för dödshot, och kommer troligen att få men för livet. Det här känns som en tidig julklapp till SD faktiskt. Den här händelsen borde inte hamna på riksnyheter, på grund av risken för att barn hängs ut och identifieras. Nu har båda barnen blivit identifierade, och vi vet faktiskt inte om vad som ägt rum.

Barn med mentala funktionsnedsättningar kan lätt bli övertalade att de gjort saker de inte gjort. Det kanske egentligen är någon slags pedofil som är ute på strövtåg? Innan dom fallit och beslut fattats gör det bara Polisen en otjänst att en massa rassar på Flashback sitter och organiserar pöbelmobbar.
Citera
2022-07-13, 16:27
Medlem
Jävla globalistmedia. De kallar barnet för "flicka under 15 år".... De kallar vansinnesdådet för "överfall".
Som vanligt ska det slätas över och sopas under mattan...

Den dagen mediehusen brinner ska det firas med champagne.
Citera
2022-07-13, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trongen
Jag tycker det är fullkomligt vidrigt och respektlöst att i en tråd om hur en nioårig flicka som blivit brutalt överfallen, våldtagen och nästan mördad så ser man massvis med kommentarer om kvinnohat. Hur könet som flickan har är orsaken till att våldtäkter och att liknande händer, hur könet flickan har bär skulden till att män som begår såna brott befinner sig i landet. Ni sitter indirekt och hatar på flickan pga hennes kön. Ni som gör så är fullkomligt vidriga och orsaken till att brott som dessa begås. Ni är problemet.

Men är du sådär dum eller gör du till dig?
Det är ju gärningsmannens kvinnohat som diskuteras! Han är en MAN som gett sig på en FLICKA (av kvinnligt kön). Eller menar du att det är en slump att det är en flicka och lika gärna kunde varit en pojke? Fickan bär INGEN SKULD men det manliga våldet spelar enorm skuld!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
Han var väl inte mer än 6-8 år när han kom till Sverige, och inte någon våldsbrottsling, utan ett utvecklingsstört barn. Ingen med en sund människosyn hade förvägrat honom och hans mamma uppehållstillstånd. Om du sedan anser att hans ursprungsland eller pigmentering har något med hans intellektuella funktionsnedsättning, och utvecklande av våldsamt och sexuellt utåtagerande att göra så är du enbart en dum jävla rasist.

Det säger en hel del om dig som väljer att använda den här fruktansvärda händelsen som ett politiskt bollträ, och är dessutom djupt respektlöst mot den drabbade flickan och hennes anhöriga. Det säger också en hel del om desperationen hos rasisterna ute i stugor, kontor och den politiska sfären, för maken till osmakligt populistdrev har jag sällan skådat. Nytt bottenrekord i vidrighet.
Tyvärr så har nog ursprunget en hel del att göra med hans mentala status. Det finns ingen anledning att hymla om det. Arv och miljö....
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Någon som har en medicinsk förklaring till varför hon ligger nersövd? Jag vet att det är vanligt när väldigt grovt våld begåtts och man är nära att dö, men är det att hjärnan är så skadad att hon inte kan andas själv typ?
Vanligt vid allvarligt trauma mot huvudet för att eliminera hjärnsvullnad, låta hela kroppen vila.
Citera
Medlem
Svaagdrickas avatar
Är det bara Jomshofs och KD:s twitterkonto som kommenterat detta från politiskt håll?

Om strategin är att inte göra politik av detta är det ett feltänk.

Migrationspolitik, skola, psykvård och kriminalpolitik förenas i denna bestialiska gärning.

Har utländsk media fångat upp det? Ser inget på de sidor jag frekventerar.
Citera
2022-07-13, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Labingi
Ett barn är allvarligt skadat och har fått men för livet.

Ett annat barn har hängts ut och utsätts för dödshot, och kommer troligen att få men för livet. Det här känns som en tidig julklapp till SD faktiskt. Den här händelsen borde inte hamna på riksnyheter, på grund av risken för att barn hängs ut och identifieras. Nu har båda barnen blivit identifierade, och vi vet faktiskt inte om vad som ägt rum.

Barn med mentala funktionsnedsättningar kan lätt bli övertalade att de gjort saker de inte gjort. Det kanske egentligen är någon slags pedofil som är ute på strövtåg? Innan dom fallit och beslut fattats gör det bara Polisen en otjänst att en massa rassar på Flashback sitter och organiserar pöbelmobbar.
Mao så ska gm och hans familj få flytta in som granne till dig. Bra, ring och anmäl ditt intresse fortare än kvickt.
Citera
2022-07-13, 16:31
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Nej Skellefteå är en i förhållande till andra städer ganska lugn ort. Det här är två extrema fall på kort tid! Ingen i min familj eller släkt har råkat ut för något som helst våld eller annat brott….men det beror ju ibland vilka kretsar man umgås i och vad man själv gör också. Då menar jag INTE den här flickan som är helt oskyldig såklart!

ja, och det finns en gemensam nämnare för dessa två fall, som är uppenbar för alla utom dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in