2022-07-13, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hoppas innerligt att det går bra med tjejen.
Stackars flicka.

Det hoppas jag med. Enda viktiga just nu!
Citera
2022-07-13, 16:08
Medlem
mogulen70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stellz
Det hoppas jag med. Enda viktiga just nu!

Ja, alla tankar är hos henne och familjen ❤️
Citera
2022-07-13, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W9GFO
16 åringen som knivade en 12 åring var ju med i Skellefteå FF
Skellefteå, är det en våldsam ort eller? Har släktband dit lååångt tillbaka och redan där verkar inavel vara lite av ett problem (DNA-proven visade i tid mycket närmare koppling till orten än det är pga att alla är släkt med alla= anförluster)? Kanske lite nytt blod inte är så illa i the big picture?
Citera
2022-07-13, 16:10
Medlem
i.b.ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Jag kan inte sluta fundera på vad det här paret sa om att de blev stoppade av två personer. Om det nu är så att det finns ytterligare en gärningsman så hoppas jag det kommer fram, annars går det lös en mycket farlig och rädd person.

Jag tror fortfarande inte att han var ensammen. De var minst två. Säkert var sparkcyklarna som låg kullslängda där deras.
Någon måste ju veta vem den här andra personen är som detta par mötte.

De säger det i videon + att det står skrivet.

Thomas Lundqvist och Agnes Westermark var på väg till mataffären när de blev stoppade av två personer som påstod att det låg en skadad flicka i skogen. När de kom fram såg de att hon var illa däran.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...n-blev-chockad

Jag läste i tråden någonstans att en lärare sa att just denna klassen som gärningsmannen gick i var väldigt våldsam.

Jag har svårt att tro att de två personerna som de mötte var förövarna, med tanke på våldet flickan utsatts för så tror jag inte att de var pigga att rapportera till någon var hon låg.
Citera
Medlem
Henselons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dendron
Kan det vara hakremmen som sitter på cykelhjälmen som orsakat strypmärkena på flickans hals.
GM kan ju ha använt den som stryprem, därför märkena på den stackars flickans hals ser ungefär
lika breda ut som på en cyckelhjälms hakrem ? (om hon hu hade någon cyckelhjälm, men de flesta
som cycklar har ju det.)

https://www.youtube.com/watch?v=D6YOLiroXdA
En liten hjälp till att förstå denna tragiska händelse. Se gärna hela klippet men går bra att börja vid 8:00 min. Nej, denna förövare är inte en Människa i egentlig mening , men "Dead in Spirit" alltså själlös"
Citera
Medlem
Nu är de bekräftad att det var våldtäkt/försök till våldtäkt också. Så fruktansvärt. Följt detta dagligen då det inte är långt ifrån mig. Lider med anhöriga och hoppas flickan kan vakna upp snart.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dendron
Kan det vara hakremmen som sitter på cykelhjälmen som orsakat strypmärkena på flickans hals.
GM kan ju ha använt den som stryprem, därför märkena på den stackars flickans hals ser ungefär
lika breda ut som på en cyckelhjälms hakrem ? (om hon hu hade någon cyckelhjälm, men de flesta
som cycklar har ju det.)
De var ju plåstrade på bilden, så hur vet du?
Citera
2022-07-13, 16:12
Medlem
Diagnos hit och diagnos dit. Ska ALLA våldsbrott skyllas på diagnoser? Christer Pettersson hade säkert någon "diagnos" när han högg ner någon med bajonett. Men han var skyldig, precis som denna "människa" är skyldig. Av naturen har en större andel kvinnor ett överflöd av empati, men rikta för helvete den i rätt riktning. Kom snabbt till insikt med att alla människor inte är goda. Alla människor vill inte andra väl. Av med de rosa glasögonen och inse att alla inte är lika skapta och att man inte kan uppföra sig hur som helst.

Sen är det ju bevisat att det är kvinnor och inte män som dras till våldsamma individer. Fascineras av dom. Skriver brev till massmördare. Jag kan ändra honom. Han är missförstånd. Igen, INSE att vissa helt enkelt är ASSHOLES och inte förtjänat någon förståelse. Svagsinsta människor...
Citera
2022-07-13, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Skellefteå, är det en våldsam ort eller? Har släktband dit lååångt tillbaka och redan där verkar inavel vara lite av ett problem (DNA-proven visade i tid mycket närmare koppling till orten än det är pga att alla är släkt med alla= anförluster)? Kanske lite nytt blod inte är så illa i the big picture?

Nej Skellefteå är en i förhållande till andra städer ganska lugn ort. Det här är två extrema fall på kort tid! Ingen i min familj eller släkt har råkat ut för något som helst våld eller annat brott….men det beror ju ibland vilka kretsar man umgås i och vad man själv gör också. Då menar jag INTE den här flickan som är helt oskyldig såklart!
Citera
2022-07-13, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KazimirMalevitj
Sa man inte före helgen att man skulle försöka på onsdag, dvs idag?

Olidligt detta..

Det var väl i måndags man försökte men att det inte gick?
Citera
2022-07-13, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Nån har också sagt att han är svensk och säger sig ha som källa en som jobbar i kyrkan på platsen.

Och så fel du hade från din ”källa”
Citera
2022-07-13, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
De var ju plåstrade på bilden, så hur vet du?

Jag såg på bilden som cirkulerat, men jag kan så klart ha helt fel. Det var plåstrat med någon typ av transparent eller nästintill transparent kirurgtejp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in