2022-07-13, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Eftersom åldersbestämningen redan pågår så tämligen lönlös fråga

Ska vi gissa att läkarundersökningen kommer fram till att GM troligen är minst 16 år, men eftersom det inte kan uteslutas att han bara är 14 år så ska han behandlas som en 14-åring, och då är han inte straffmyndig.
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knake
"Bekostat av Skellefteå kommun" = skattepengar = du och jag.
Så gör man alltid när det finns en stor hotbild mot MGM.
Bara i den här tråden har jag rapporterat tiotals inlägg för 1.04. Samtliga av de borde personligen faktureras för skyddsåtgärderna för MGM som nu måste till. Det är synd att vi inte måste logga in med BankID för att använda internet.. Det hade underlättat faktureringen betydligt.
Citat:
Ursprungligen postat av Almanacka2018
Ingen vet ju var han bor eller vem han bor hos. Han kan lika gärna ha hemförhållanden som inspirerar
Jag vill minnas att tråden kartlagt både honom och hans hemförhållanden ganska väl.
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Eh detta är en invandrad människa (okej kanske inte människa odjur) som är cirka 15 år. Jag misstänker att denna person knappast lyckats inhämta inspiration från ett dåd som skedde 100 mil därifrån för flera år sedan.
Tidningarna skrev spaltmeter om det för inte så länge sedan, i samband med att gärningsmannen slutligen greps.
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Varför skulle han öht visa något som helst intresse för något utanför sin bostadsort?
Dagens kvällstidningars löpsedlar tar inspiration från omvärlden till byhålorna vart man än befinner sig. Allt han behövde göra var att gå förbi en glasskiosk de senaste 3 åren och vips så satt inspirationen där.
Citat:
Nej, det han tänker på är vilken tjej/kvinna han ska våldföra sig på härnäst, inget annat.
Längre än så räcker inte hans tankekapacitet.
Som autistpsykopat är man betydligt mer sofistikerad och beräknande än så.
Citat:
Negrar är inte direkt kända för sin allmänbildning.
Inte Du heller, som det ter sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missnyfiken91
Fanns de ocensurerade bilder på flickan?
Läs i börjanav tråden! Frågan har kommit upp cirka 50 gånger redan.
Citera
2022-07-13, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToreSkog
Vi har hundar i vår familj och jag skulle avliva dem om de skadar människor (kommer nog inte ske då de är helt fantastiska dansk svenska gårdshundar).

Jag håller med om att den här gossen nog aldrig kommer bli en normal människa, men jag unnar inte folket i Etiopien att dras med en sådan idiot, de har inte förtjänat det mer än vad vi har.
Han har ju bott här i flera år så en stor del av hans uppväxt och skolgång har ju vi stått för, att man är förståndshandikappad (om han nu är det jag vet inte) kan inte andra människor som lever i etiopien rå för, inte heller är det en garanti eller för den delen en ursäkt för att begå brott. Om Sverige huserar handikappade på ett sätt som gör dem till brottslingar så får väl Sverige ta ansvar för dem?

Etiopien är säkert ett skitland som får folk att vilja flytta bort därifrån men de som bor kvar där har inte skapat det här problemet.

Majoriteten från Etiopien har en genomsnittlig IQ som kvalificerar dem som förståndshandikappade enligt svenska mått. De som vill betala för att ha massa efterblivna afrikaner i vårat samhälle ska betala det själva. Jag vill inte bidra med att söndra mitt land via skattsedeln.
Citera
2022-07-13, 15:16
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Alltså, jag tror inte en mamma flyttar med sina barn om det inte finns väldigt god anledning. Hon lär knappast trott att hennes barn skulle vara ett monster. Jag minns in te vilket land de kom från men man kan tänka sig att de flydde från något ganska illa, särskilt om fadern fick PUT i Italien som är ganska restrektiva (eller är det sista åren?). Kanske har krig, våld, våldtäkt varit en del av barnets liv redan när han var liten. Kanske har han utsatts hårt själv. Anledningar till att han blivit ett monster spelar ingen roll, han kan inte tillåtas i samhället utan kraftiga åtgärder, men hans mamma hon trodde säkert hon gjorde det rätta för sina barn.
Naturligtvis hade hon en god anledning, i och för sig hade hon knappast något att säga till om utan det var väl mannen som bestämde men livstids arbetsfri försörjning för sig själv och hennes barn, gratis bostad med vida överlägsen standard samt möjlighet att försörja föräldrarna med pengar hon skickar hem + plus möjlighet att likt alla andra flyktingar resa till hemlandet varje år för att besöka släkt och vänner.

Någon lycka fanns det däremot inte här för henne.
Citera
2022-07-13, 15:17
Medlem
Sitter sandnegern på något ungdomshem nu då tro?
Citera
2022-07-13, 15:18
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToreSkog

Jag håller med om att den här gossen nog aldrig kommer bli en normal människa, men jag unnar inte folket i Etiopien att dras med en sådan idiot, de har inte förtjänat det mer än vad vi har.

Varför "unnar" du svenskarna att få dras med en importerad vålds- och sexualbrottsling, som inte är svensk medborgare?
Citera
2022-07-13, 15:18
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Jävla monster.. svin , äckelunge… må han brinna i helvetet .. och ja jag skiter i att han är 13 eller 15.. Snart är det någon annans barn som ligger i respirator .. fast i en annan stad.. med han som gm.. Lås in fanskapet för fan.. flytta inte bara på problemet.. Var det inte någon som skrev härinne igår lite av vad som står på aftonbladet idag? Grov våldtäkt?

Detta kan vara ett av dom vidrigaste brotten i svensk kriminalhistoria. Tidsaxel pekar på att han kan ha plågat flickan i timmar, tills det det är oklart om hon ens överlever. Dessutom blev han väl avbruten i sin gärning. Fullkomligt bestialiskt.

Grov misshandel.
Grov våldtäkt.
Mordförsök.

Bilder:
https://imgur.com/tJIsUHx
Citera
2022-07-13, 15:19
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Sitter sandnegern på något ungdomshem nu då tro?

Det är ingen sandneger. Det är ett snäpp värre.
Citera
2022-07-13, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Jag kan inte sluta fundera på vad det här paret sa om att de blev stoppade av två personer. Om det nu är så att det finns ytterligare en gärningsman så hoppas jag det kommer fram, annars går det lös en mycket farlig och rädd person.

Jag tror fortfarande inte att han var ensammen. Minst 2 var dom.

Dom säger det + att det står skrivet.

Thomas Lundqvist och Agnes Westermark var på väg till mataffären när de blev stoppade av två personer som påstod att det låg en skadad flicka i skogen. När de kom fram såg de att hon var illa däran.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...n-blev-chockad

Jag läste i tråden någonstans att en lärare sa att just denna klassen som gärningsmannen gick i var väldigt våldsam.

Den personen som jobbat i klassen han gick i för ett år sedan sa att den var våldsam. Jag som också jobbat på skolan delar inte helt den bilden då det beror på vilka referensramar man har c viss man anser vara väldigt våldsamt. Det var en stökig åk 5 som man jobbade hårt med att ”få ordning på” Ett stort problem var pojken som sedermera förflyttades till särskolan.
Citera
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Naturligtvis hade hon en god anledning, i och för sig hade hon knappast något att säga till om utan det var väl mannen som bestämde men livstids arbetsfri försörjning för sig själv och hennes barn, gratis bostad med vida överlägsen standard samt möjlighet att försörja föräldrarna med pengar hon skickar hem + plus möjlighet att likt alla andra flyktingar resa till hemlandet varje år för att besöka släkt och vänner.

Någon lycka fanns det däremot inte här för henne.

Enl. uppgift så är ett av barnen inte ett biologiskt barn. Det är ju fullt möjligt, att det barnets familj/släkt betalar henne för att ha etablerat ett ankare för dem i Sverige.
Citera
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Nej jag tänker inte skämmas. Lek med tanken att det inte skulle finnas några gränser öh… inga krig, inga vi och dom, inga ”kultur krockar” Man är otrygg så länge man inte litar på folk. Receptet är alltså …make friends.
I det här fallet handlar det om en sinnessjuk grabb och han är lik förbannat rubbad oavsett frisyr. Problemet är att man inte gör något i tid, alltid när något fruktansvärt redan har hänt.
Det vore ju helt omöjligt att leva i din drömvärld! Våldet skulle härska och den starkes rätt råda.
Inte heller skulle någon kunna fly förtryckarna eftersom de skulle ha samma rätt att komma efter. Gränser måste finnas, antingen kring landet eller kring ditt hus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in