Citat:
Ursprungligen postat av
IamreallyLars
Jo, jag fattar allt det där. Men för mig kokar det ned till att någon försöker framställa verkligheten som den inte är. Syftet kan vara det ena eller andra.
De där tomma platserna finns det ju bara en rimlig förklaring till och den är att arrangören har velat sälja ut sektionsvis för då ser det ut som att det är fler på plats och det behövs färre vakter, försäljningsställen och annat - spara pengar helt enkelt. Gratisbiljetter som inte utnyttjats tror jag inte en sekund på - det handlar ju om tusentals och till och med tiotusentals platser per match. Att de inte har lyckats sälja platser är ju uppenbart.
Jag håller helt med om att biljettförställningen har framstått som mer succéartad än vad verkligheten faktiskt är. Fast jag förstår verkligen inte på vilket sätt det här gynnar något. Det är en sak om tier 2 inte är öppen för det är givetvis självklart att de inte öppnar upp den om biljettförsäljningen är svag. Fast här handlar det ju även om öppna sektioner där det sitter lite klumpvis med människor, men på biljettsajten finns inte de tomma platserna att köpa.
På TV syns det ju klart och tydligt att det finns mängder av tomma platser på de flesta matcher och publiksiffrorna visar ju det faktiska antalet åskådare.
Möjligen ser det bättre ut i en kolumn i ett excelark någonstans, men vem som har glädje av det har jag ingen aning om.
Gällande gratisbiljetter så är Lego en av sponsorerna och hos dem kunde man köpa biljetter för insamlade VIP-poäng. Om jag inte helt misstar mig har det varit olika typer av schemes hos andra sponsorföretag också.