Citat:
Ursprungligen postat av
Sethhhh
Det är lätt att glömma bort när man sitter på ett forum där rasister i valtider får härja fritt. Men majoriteten av människorna i Sverige ser ner på rasister. Att vara rasist och nazist i en tid då man har tillgång till så mycket kunskap om hur världen ser ut och hur saker och fungerar är pinsamt.
Det är ingen idé att diskutera med den här typen av människor. Etnicitet har ingenting att göra med huruvida man begår brott. Det finns inget orsakssamband mellan etnicitet och benägenhet att begå brott. Men människor som tror detta har inte möjlighet att förstå den typen av resonemang. Vänster/MittenPKs förmåga att tolka och förstå information styrs helt av deras trångsynta uppblåsta hjärnor och confirmation bias. De sitter i klassrum på tex Södertörn och fastnar i en bubbla med likasinnade där de oemotsagda skapar paranoida föreställningar om världen, samhället vi lever i och människorna där i.
GM i det aktuella fallet är, om all information stämmer, en djupt störd individ. Vars våldstendenser brutit ut tidigt och sedan utvecklats. Detta är inte på grund av religion, etnicitet eller hudfärg. Det har i tråden spekulerats om både neuropsykiatriska funktionsnedsättningar och lågbegåvning, förmodligen finns där någon form av personlighetsstörning också. Och baserat på den kunskap jag har från mångårigt arbete med barn och ungdomar med liknande problematik kan jag med 100 procents säkerhet säga att han hade lika gärna kunnat haft etniskt svenska föräldrar. Han kommer, om han inte redan är inlåst, att låsas in och inte få röra sig fritt i samhället igen.
Mycket bra inlägg men jag tog mig friheten att redigera det lite, fetade det så du märker skillnaden.
Ja självklart hade han även kunnat varit vit men i din världsbild gissar jag att du då gärna stått på barikaderna likt dina bröder och medsystrar och pekat fingret som i Almedalen.
Eftersom du har mångårig erfarenhet tycker du att nuvarande system funkar bra och att då fylla på landet med individer med olika trauman som får gå fritt i samhället utan någon som helst vård är det okej ?
Tycker du att ni lyckas bra, förstår du Theodors ilska och dåd mot Ing-Marie som var samordnaren, ingen tanke på att nuvarande (brist på) åtgärder/vård inom Soc, Bup SiS, LVU mm och sedan vuxenpsyk ska få fortsätta på samma väg som nu ?
Som du ser med det fetade går det att peka finger åt det hållet också så lite självransakan från er sida vore välkommet, är ändå eran politik som drivit den här linjen i decennier utan att ändra skutan. Ni är otroligt duktiga på att lägga fokus på och dra rasist/nasistkortet då kritik riktas mot er eller förövaren är av utändsk härkomst det blir extra tydligt i såna här fall.
Samtidigt gottar ni er när en SD-politiker åker dit som styckmördaren till exempel eller har jag fel, helt ärligt ?