2022-07-13, 11:38
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peyotedude
Bästa näringskällan av alla.

Kan man leva uteslutande på ägg?
Nej, för det innehåller inte C-vitamin. Människor är ett av de få djur som inte kan producera eget C-vitamin.
Men om du äter ägg+potatis kan du nog få allt du behöver hur länge som helst.
En bra och billig kombination.
Citera
2022-07-13, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Värre är väl dom idioterna som äter salami på morgonen. Dom raparna är inte att leka med!

Ägg däremot är bra , då brukar jag passa på att släppa mig i hissar,trappor och trånga passager
Tänkte precis säga det. Borde vara förbjudet att äta salami innan jobbet. Ägg har jag aldrig känt av några problem med.
Citera
2022-07-13, 12:05
Medlem
Jag äter för lite ägg. Det blir nog bara tre ägg i veckan. Jag skall försöka förbättra det. Jag bedriver en mycket hård långdistansträning och har för övrigt en bra kost.

Ägg stärker testosteronet vilket kan vara negativt för hårväxten. Men det beror ju lite på andra faktorer också på hur hårsäckarna tål det omvandlade testosteronet.

Å andra sidan innehåller ägg mycket av dom ämnen som ger bra hud och bra och sunt hår.

Den engelska frukosten med ägg och bacon är egentligen en bra frukost, men vi svenskar är för stressade. Bäst vore om man gick på restaurang varje morgon och KRÄVDE engelsk frukost. Livet är djävligt hårt.
Citera
2022-07-13, 12:13
Medlem
JustZlatans avatar
Ägg ger dålig kroppslukt eftersom ägg innehåller kolin.
Citera
2022-07-13, 12:14
Medlem
Finns inget bättre än ägg. Gott, nyttigt, billigt bra protein.

Äter 5st dagligen. Här kommer ett recept på mellanmål/lunch vilket intages dagligen.

Fyll en tallrik med bladsallad. På med olivolja, vinäger salt. Släng ihop en äggröra, grädde behövs ej ,salta peppra. Lägg äggröran fint över salladen. För lite extra extra; riv över parmesan, toppa med bacon/räkor etc. Avsluta med chiliflakes alternativt hotsauce. En enkel rätt smakar sagolikt och tar ca 5 min att slänga ihop. Man slipper även insulintoppar pga inga kolhydrater.
Citera
2022-07-13, 12:18
Medlem
NykteristJaVissts avatar
Alla ignorerade min post om hur giftigt det är, bara för att främja hur stolta de är för sin egna konsumption av ofödda fostrer som kommit ur en hönas rövhål. Mänskligheten i dess esse!

Mitt viktiga inlägg kan ni hitta på sida 2
Citera
2022-07-13, 12:29
Medlem
hippilis avatar
Ägg går åt mycket nu på sommaren då grillar vi hamburgare och har stekt ägg på och ett kokt ägg är gott att ta ibland på dagen och smaska på vi bakar inget så här går det inte åt några. Stekt ägg på smörgås blir det varje dag
Citera
2022-07-13, 13:07
Medlem
Det roliga är ju att ägg mer eller mindre är det aboslut bästa du kan äta då det innehåller så mycket viktiga näringsämnen.

Säg åt de du märker av som luktar illa pga ägg att koka de kortare eller äta äggen stekta. Hårdkokta ägg är taskiga för kistan som fan.
Koka vatten, när vattnet kokar lägg ner äggen och ha de i 6.5 minut exakt, då är gulan lagom rinnig och i helhet tycker jag att det är mycket mildare för magen än ett hårdkokt ägg.

Tycker det är värre med folk som luktar billig eller dålig parfym, t.ex One Million som varenda 15-20-årig kille har i överflöd som luktar piss.
Citera
2022-07-13, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NykteristJaVisst
Alla ignorerade min post om hur giftigt det är, bara för att främja hur stolta de är för sin egna konsumption av ofödda fostrer som kommit ur en hönas rövhål. Mänskligheten i dess esse!

Mitt viktiga inlägg kan ni hitta på sida 2

Hade det varit så giftigt och dåligt hade mänskligheten förmodligen slutat äta ägg, men det har vi hållt på med i x antal tusen år hitills utan problem och det är en "staple food" i vår diet.

Andra djur käkar sin egen avföring, käkar upp pormaskar och "ögongojs" från sin egen kropp. Men människor är tydligen vidriga för att vi äter näringsrik mat som vi tar från våra höns.

Bryter man ner det så nej, det är väl inte så "fräscht" i sig att äta något som kommer ur rövhålet på någonting. Äggen tvättas och näringsinnehållet är det inga problem på. Du äter inte skalen förmodar jag och som sagt, hade ägg i sig varit så pass dåligt för oss hade folk slutat äta det.

Livet är för kort och tråkigt. Käka ägg från rövar, käka rövar på fina tjejer, sup och snusa. Fan för att sitta och grina över allt hela tiden.
Senast redigerad av Gary.Glitter 2022-07-13 kl. 13:13.
Citera
2022-07-13, 13:11
Medlem
JustZlatans avatar
Varför förstöra ägg genom att koka eller steka dem? Ägg äts råa och kom inte och gnäll över att man kan bli sjuk eller att proteinet inte tas upp.
Citera
2022-07-13, 13:15
Medlem
Skulle inte gå en dag utan att äta minst 4 ägg, ofta 6. Fick jag välja något att äta livet ut skulle det också vara ägg. Sjukt nyttigt, sjukt bra på alla sätt, skiter fullständigt i att jag luktar. Sätt dig någon annanstans eller härda ut.
Citera
2022-07-13, 13:53
Medlem
Ägg är bland det bästa livsmedlet,det går iprincip att leva på endast ägg.
Det enda som behövs för kroppen som fattas i ägg är vitamin c.

Det Enda andra livsmedlet som är nästan lika komplett som ägg är potatis,där fattas endast vitamin d och vitamin a.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in