2022-07-13, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Alla ni som står upp för pojken, jag tycker då att ni kanske kan ta hem han till er och ge den ”kärlek och förståelse” som ni tycker att han behöver.. Har ni egna barn så får han ju lära sig hur han ska bete sig runt dessa.. Ni snackar en massa men om ni skulle fått frågan och har egna barn skulle ni aldrig ta hem han…

Att säga att han hans utvecklingsstörning och övriga diagnoser bidragit till brottet är inte samma sak som att ta honom i försvar! Han får ingen kärlek och förståelse från mig! Brottet är vidrigt, min kärlek går enbart till flickan och hennes familj!!
Citera
2022-07-13, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Polisen har bekräftat att de begärt medicinsk åldersbestämning

Hoppas det inte blir en aktivistisk barnläkare som ska göra det. Då är det nog uppgjort på förhand.
Citera
2022-07-13, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ifaransriktning
Hoppas det inte blir en aktivistisk barnläkare som ska göra det. Då är det nog uppgjort på förhand.

Det tror jag inte iom att polisen går ut och säger att de tror att han är över 15
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
https://www.expressen.se/nyheter/poj...takt-mot-barn/

Det går fort i hockey.

Kan han få 10-20 år om han är +15?
Citera
Medlem
Rumpis78s avatar
Hur kunde nån ens låta idioten vistas ute själv?? Tyvärr så finns det många utvecklingsstörda ”barn” från de där regionerna där han kommer ifrån. Hoppas så på att åldersbestämningen kommer fram till över 18, så det blir ett kännbart straff för honom..Om inte nån annan tar lagen i egna händer förstås, är ju egentligen att föredra.
Citera
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mi-Randa
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Enl. uppgifter i tråden, så kan socialtjänsten inte ombesörja inlåsning av någon, som ej är fyllda 15 år, utan det beslutet måste tas av BUP. Jag förmodar, att det är korrekta uppgifter?
Ja, med tanke på att jag vet vart jag jobbat, så...skulle jag säga att det är FEL uttalat!
Det är mycket som inte kommer till allmänhetens kännedom!

Skribenter, som framfört i tråden, att socialtjänsten enl. lag inte kan ombesörja inlåsning av någon, som ej är fyllda 15 år, utan det beslutet måste tas av BUP, har även de hänvisat till sin egen yrkesmässiga erfarenhet - kan det finnas olika praxis i olika delar av landet betr. vilket legalt handlingsutrymme, som socialtjänsten i praktiken förfogar över?
Citera
Medlem
Flykting"barn" bekräftat.

Det råder oklarheter kring pojkens ålder – enligt hans personnummer är han under 15, men:
https://www.expressen.se/nyheter/poj...takt-mot-barn/
Citera
2022-07-13, 11:06
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Pappan bodde väl i Italien.. kanske flyttar dit.. jag hoppas då att Italien även får reda på varför de flyttat dit.. annars lever barnen farligt där😢

Det är av nöden att sprida nyheten globalt så att så många som möjligt får ett ansikte på det våldsamma monstret.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Jag tror att du igen inte ser sambandet mellan vad politikerna tillåter komma in vårt land och vad barnen råkar ut för.

Naturligtvis påverkar politiska beslut vår omgivning. När jag växte upp på 50- och 60-talet fanns det knappt någon invandring. En del italienare och greker som jobbade på industrier och många finnar, men de flesta av dem kan svenska.

Jag kommer ihåg den första neger jag såg IRL. Det var folksamling, negrer såg man annars bara på bio.

Som barn cyklade vi överallt i staden, inga var rädda för några andra.

Att en 9-årig flicka och dessförinnan andra flickor blivit antastad utan att myndigheterna vidtar åtgärder mot gärningsmannen är upprörande.

Hur tror du reaktionen hade blivit om någon vit nazist gjort samma sak med en negerflicka?

Jag gussar att vi haft kravaller resten av sommaren, bilar hade bränts och affärerna plundrats av kränkta invandrare. Kvinnliga blonda hästsvanspoliser hade stått på knä framför sina polisbilar och gråtit och bett om ursäkt för de är vita.

Som sagt, jag tycker du har fel om du inte tror att invandrarpolitiken påverkar hur våra barn växer upp. Nioåriga småflickor skall ha en trygg vardag, de skall inte behöva skyddas av sina föräldrar som om de levde bland rovdjur på en savann i Afrika.

Frågan är hur vi vill ha det i vårt land, vill du leva i ett samhälle med dessa problem?

Jag vill inte det.
Det enda jag har uttryckt är att jag hellre för denna diskussion någon annanstans. Jag anser personligen att denna tråd bör handla om vad som hänt i detta enskilda fall.

Att en utvecklingsstörd och utåtagerande person fått hamna mellan stolarna tills att det ska gå ut över gemene man. Tror man att utvisning av honom och hans släktträd kommer ha någon effekt på det skrattretande outbildade kollektivet som utgör Skellefteås psykvård inkl BUP, Klockarberget och liknade som i brist på folk som faktiskt vill bo i Skellefteå måste anställa branschens bottenskrap?

Du eller någon annan behöver såklart inte respektera detta. Men det är min ståndpunkt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
nån skrev att man lät henne somna in ?

Det kanske är det bästa om hon har svåra hjärskador pga syrebrist
Citera
2022-07-13, 11:07
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Polisen har bekräftat att de begärt medicinsk åldersbestämning
När var senaste gången en sådan bedömning ändrade något i en sådan här situation?

Säger åldersbestämning att han är 16-18 år gammal så kommer dom säga att det inte är tillräckligt.
Finns det en chans på miljonen att han är under 15 så räcker det för aktivist rättsväsendet.
Citera
2022-07-13, 11:07
Medlem
Pojken i Skellefteå misstänks även för våldtäkt.

https://www.vk.se/2022-07-13/pojken-...n-for-valdtakt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in