Citat:
Ursprungligen postat av
BorgeH
Jag tror att du igen inte ser sambandet mellan vad politikerna tillåter komma in vårt land och vad barnen råkar ut för.
Naturligtvis påverkar politiska beslut vår omgivning. När jag växte upp på 50- och 60-talet fanns det knappt någon invandring. En del italienare och greker som jobbade på industrier och många finnar, men de flesta av dem kan svenska.
Jag kommer ihåg den första neger jag såg IRL. Det var folksamling, negrer såg man annars bara på bio.
Som barn cyklade vi överallt i staden, inga var rädda för några andra.
Att en 9-årig flicka och dessförinnan andra flickor blivit antastad utan att myndigheterna vidtar åtgärder mot gärningsmannen är upprörande.
Hur tror du reaktionen hade blivit om någon vit nazist gjort samma sak med en negerflicka?
Jag gussar att vi haft kravaller resten av sommaren, bilar hade bränts och affärerna plundrats av kränkta invandrare. Kvinnliga blonda hästsvanspoliser hade stått på knä framför sina polisbilar och gråtit och bett om ursäkt för de är vita.
Som sagt, jag tycker du har fel om du inte tror att invandrarpolitiken påverkar hur våra barn växer upp. Nioåriga småflickor skall ha en trygg vardag, de skall inte behöva skyddas av sina föräldrar som om de levde bland rovdjur på en savann i Afrika.
Frågan är hur vi vill ha det i vårt land, vill du leva i ett samhälle med dessa problem?
Jag vill inte det.
Det enda jag har uttryckt är att jag hellre för denna diskussion någon annanstans. Jag anser personligen att denna tråd bör handla om vad som hänt i detta enskilda fall.
Att en utvecklingsstörd och utåtagerande person fått hamna mellan stolarna tills att det ska gå ut över gemene man. Tror man att utvisning av honom och hans släktträd kommer ha någon effekt på det skrattretande outbildade kollektivet som utgör Skellefteås psykvård inkl BUP, Klockarberget och liknade som i brist på folk som faktiskt vill bo i Skellefteå måste anställa branschens bottenskrap?
Du eller någon annan behöver såklart inte respektera detta. Men det är min ståndpunkt.