Citat:
Ursprungligen postat av
DreamTwister
Jag är ganska mycket äldre och har aldrig utsatts för det; inte heller har min mor det... om man bortser från att dom bestraffades i skolan om dom pratade sitt modersmål...
Och jag har aldrig ens höjt handen mot mina barn; har aldrig behövts... Så jag tror nog att det går att uppfostra barn utan att tillgripa våld; våld är den odugliges sista tillflykt (Asimov

)
Jag har inte dött av det, jag gjorde en del grejer som liten som jag skulle kunna dött av som kanske skrämde slag på föräldrar eller andra. Farsan däremot fick mellanbenen i handen sönderslagna av sin lärarinna som innehade för tiden relevant pedagogisk bildning, detta för att han skrev med vänster hand. Det är väl överdrivet, (han skrev som en kratta sedan oavsett vilken hand han använde) men enligt vad pedagogerna på den tiden (sent 40- tal till tidigt 50-tal) trodde sig veta att vetenskapen visade så skulle vänsterhänta löpa större risk att bli kriminella.
En dag kanske de tycker att vi var idioter som trodde att man kan resonera om orsak och konsekvens med barn vars frontal cortex inte ens är fysiskt utvecklad att kunna greppa resonemanget.