2022-07-12, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SieurAthos
Då måste iaf ryktet att den utpekade Leila skulle vara morsan eftersom hon har bott på samma adress sen 2008 DEMENTERAS. Hemskt att peka ut oskyldiga personer
Är det vad du reagerar på i detta omänskliga, hemska våld mot flickan i dina inlägg. Ditt medlidande går inte att ta på allvar du försvarar något annat!
Citera
2022-07-12, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imzadi
Nu råkade man se flickan oscensurerad. Fy fan.

Ang fallet ..

Utredningsledare Andreas Nyberg är tillgänglig endast per telefon för kortare mediekommentarer i morgon onsdag den 13 juli kl. 9.30–11.

Undrar just om journalisterna vågar fråga något vettigt?

Såg också. Jävlar.
Helt blåslagen och svullen.
Citera
2022-07-12, 18:23
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Så fort man tittar på bilderna av den svårt misshandlade lilla flickan, i samma sekund försvinner ens humanitetsprinciper ur världen. Det där monstruösa diagnosbarnet som utsatt henne för detta får gärna bli påkörd av en buss eller få skallen bortblåst. Helt ärligt, inte ens hans egen mamma skulle väl fälla en tår. Ett sånt förbannat drägg har inget existensberättigande om vi ska tala klarspråk.

Samma sak med ansvariga politiker och myndighetspersoner.
Citera
2022-07-12, 18:25
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Undersökningen visar att OM båda tillväxtzoner är slutna så kan man med 95% säkerhet säga att pojken är 15 och över. Om du är efterbliven och inte kan läsa en utredning så är det ingen mening att du uttalar dig så tvärsäkert i frågan.

Om de gör en undersökning med MR och tillväxtzonerna är slutna, då kan han således rimligen dras inför rätta.

Tillväxtzonerna på skelettet sluts i ca 25 års-åldern.......hos alla homo sapiens!
Citera
2022-07-12, 18:26
Medlem
W9GFOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granhammar
Såg också. Jävlar.
Helt blåslagen och svullen.
Var ser man den bilden ?
Citera
2022-07-12, 18:28
Medlem
LeeVans avatar
När jag läst Aftonbladet och följt nyhetssändningarna i SVT får jag intrycket att det här rör sig om två ungefär jämngamla barn (BO/MGM). Jag tycker inte att det ser ut riktigt så.

Har jag missat något väsentligt här??

https://imgur.com/6FU368J
Citera
2022-07-12, 18:28
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SieurAthos
Ja, så kan det vara men det är iaf inte pojkens morsa

Har följt tråden noga men vet inte varifrån uppgiften kommer om denna Leila. Om det bara är ett löst rykte eller om det är någon som vet att familjen bor där. Då kan de givetvis hyrt lgh i andra hand

Är han ensamkommande?
Citera
2022-07-12, 18:29
Medlem
Baileys7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W9GFO
Var ser man den bilden ?

https://samnytt.se/nioarig-flicka-ut...ndlad-feature/
Citera
2022-07-12, 18:29
Medlem
DenOndaLedarens avatar
Nu har Riks tagit upp fallet:

https://www.youtube.com/watch?v=HltwsHHCoNI
Citera
2022-07-12, 18:31
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
När jag läst Aftonbladet och följt nyhetssändningarna i SVT får jag intrycket att det här rör sig om två ungefär jämngamla barn (BO/MGM). Jag tycker inte att det ser ut riktigt så.

Har jag missat något väsentligt här??

https://imgur.com/6FU368J

Det är medias knep för att avdramatisera det hela. Därmed försöker de matcha flickans ålder med gärningsmannen så att det ska se lite "mildare" ut. Därav beskrivningen "båda under 15 år". Flickan är i själva verket 9 år och pojken är tonåring, kan rent av vara 15 år eftersom hans ålder är väldigt oklar.
Senast redigerad av -DaRude- 2022-07-12 kl. 18:41.
Citera
2022-07-12, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiesp
Det är inte ovanligt med så kallade ”integrerade särskoleelever” som går i vanliga klasser. I regel för de är för få (i samma ålder) för att bilda en egen klass på den skolan.

Det finns bara en skola med särskoleklass i Skellefteå och det är Lejonströmskolan. Övriga skolor har bara integrerade elever oavsett hur många de är i samma ålder. Beslutet om integrerad eller inte är i slutändan föräldrarnas. Ofta vill föräldrarna ha kvar dem integrerade längre än vad skolan tycker är bäst för eleven. Föräldrarna vill att barnen ska utvecklas bättre med draghjälp av normalbegåvade barn och till en viss gräns så gör dom det. Men med åldern så blir skillnaden för stor och barnet hamnar utanför pga den stora skillnaden i mognad. Oftast handlar det inte om att särskoleeleverna på något sätt misssköter sig utan mer att det blir synd om eleven som försöker hänga med i något den inte har förutsättningar för.
Citera
2022-07-12, 18:34
Medlem
Chablisnoirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
13 år gammal jo eller hur, närmare 20 år snarare.

Jag håller inte med dig.
Han är nog 13 + ett eller två år om bilderna på honom är relativt nytagna.
Han må vara lång, men ansiktet är en ung pojkes.

Känner en kille som ska fylla 14, vet att han är just snart 14. Honom han man garanterat tro är 18.
Så det finns människor som ser betydligt äldre ut än vad de är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in