2022-07-11, 14:43
Medlem
DiscoInferno9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfar
Finns det bilder även på modern? Undrar också om nationalitet framkommit? Kan spontant tänka mig sudanesiskt ursprung, fast de brukar var mörkare. Gissar på att modern kan vara från Sudan och fadern nordafrikan.
Han är ju uppenbart från norr om Men väster om Nilen. Skulle inte förvåna mig om det rör sig om en sudanes då de har den genomsnittligt lägsta IQ:n i världen (senast jag kollade. Kan ha ändrats) och han tydligen skall vara utvecklingsstörd.
Citera
2022-07-11, 14:46
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Märk väl att tonen ändå är väldigt överslätande och använder diffusa begrepp för att gjuta olja på vågorna. Man är rädd för att uppröra folk av politiska skäl. En mer politiserad myndighet än polisen får man leta efter. Sossesvin hela bunten i ledningen.

Ja, det slätas över och bagatelliseras som "sällsynt" = underförstått inte värt att uppmärksamma.

Plus kompletterat med den vanliga berättelsen, som i detta fall inte alls är korrekt.

Citat:
Polismästare: Därför blir barn brottsliga

Polismästare Carin Götblad säger generellt – inte om det specifika fallet i Skellefteå – i ett pressmeddelande att många barn som lever i hem som präglas av trångboddhet, svag ekonomi, missbruk, kriminalitet och psykisk ohälsa löper större risk att dras in i brottslighet.

https://www.expressen.se/nyheter/ska...en-sallsynt--/
Citera
2022-07-11, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Märk väl att tonen ändå är väldigt överslätande och använder diffusa begrepp för att gjuta olja på vågorna. Man är rädd för att uppröra folk av politiska skäl. En mer politiserad myndighet än polisen får man leta efter. Sossesvin hela bunten i ledningen.

Inom psykologin kallas tekniken Bonniers och Polisen använder sig av för PsyOps. Det onormala skall bli det nya normala. - Man måste vara samvetslös Narcissist för att orka på att "ljuga" på det sättet. Gasligtning kallas det för inom psykiatrin. Faktiskt en form av hypnos.
Citera
2022-07-11, 14:53
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Inom psykologin kallas tekniken Bonniers och Polisen använder sig av för PsyOps. Det onormala skall bli det nya normala. - Man måste vara samvetslös Narcissist för att orka på att "ljuga" på det sättet. Gasligtning kallas det för inom psykiatrin. Faktiskt en form av hypnos.

Helt korrekt!
Citera
2022-07-11, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Du menar som när media intervjuar en arabisk familj och en storvuxen ungdom i 16-18 års ålder får framstå som 13-åring och de tillfrågas vad de tycker om situationen med överfallet TROTS att det var en svensk flicka som blev överfallen.

Jag antar att MSM:s vinkel i detta är att försöka vinkla det så att folk ska tro att den minderåriga flickan, d.v.s. BO i själva verket var en invandrare. Det naturliga hade varit att fråga svenska föräldrar eller OM möjligt BO:s föräldrar förutsatt att de hade haft ork och vilja att ställa upp.
Citera
2022-07-11, 14:59
Medlem
Ni som bor i området och vet vem pojken är men inte kommer att göra något åt saken, skäms. Inte en chans att killen hade klarat sig i mer än några dagar ifall det skedde i mitt område. Behöver inte döda honom men ut med honom i skogen och ge han en omgång, inte så svårt.
Citera
2022-07-11, 15:01
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Du menar som när media intervjuar en arabisk familj och en storvuxen ungdom i 16-18 års ålder får framstå som 13-åring och de tillfrågas vad de tycker om situationen med överfallet TROTS att det var en svensk flicka som blev överfallen.

Jag antar att MSM:s vinkel i detta är att försöka vinkla det så att folk ska tro att den minderåriga flickan, d.v.s. BO i själva verket var en invandrare. Det naturliga hade varit att fråga svenska föräldrar eller OM möjligt BO:s föräldrar förutsatt att de hade haft ork och vilja att ställa upp.

Exakt så. 👍
Citera
2022-07-11, 15:02
Medlem
Oblurrade bilderna på henne nedsövd kommer hemsöka mig länge. Fyfan va vidrigt... blir så fruktansvärt jävla förbannad. Har svårt att tänka klart och jobba idag.. hela helgen har jag gått och tänkt på detta fall.
Citera
2022-07-11, 15:02
Medlem
Jag har ej hunnit följa hela denna långa tråd. Kan någon svara på följande:

Många som skrivit i tråden verkar vara säkra på att GM är en kille som bor i området. Han ska - om jag fattat det rätt - vara mörkhyad, med afrikanskt ursprung, ha något slags diagnos/begåvningshandikapp, och ska ev. tidigare ha uppträtt aggressivt och antastat flickor/kvinnor.

Är det med säkerhet bekräftat att denne kille verkligen är GM? Eller är det fortfarande bara spekulationer?
Citera
2022-07-11, 15:05
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adrienbroner
Ni som bor i området och vet vem pojken är men inte kommer att göra något åt saken, skäms. Inte en chans att killen hade klarat sig i mer än några dagar ifall det skedde i mitt område. Behöver inte döda honom men ut med honom i skogen och ge han en omgång, inte så svårt.

Blir lite svårt nu när GM och hans familj är flyttade... Skyddat boende för deras säkerhet.

Stämningen i Skellefteå är "lite" uppjagad nu!!
Citera
2022-07-11, 15:06
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adrienbroner
Dom har tydligen flyttat på hela äckliga familjen för det är hot. Läste i något inlägg att landsmännen är riktigt förbannade på det som har hänt.
Citera
2022-07-11, 15:07
Medlem
Rasseltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelmerLjus
Oblurrade bilderna på henne nedsövd kommer hemsöka mig länge. Fyfan va vidrigt... blir så fruktansvärt jävla förbannad. Har svårt att tänka klart och jobba idag.. hela helgen har jag gått och tänkt på detta fall.
För oss som har döttrar i samma ålder är dessa bilder som en mardröm. Något så oskuldsfullt som denna lilla flicka som blir besudlat på detta fasansfulla sätt.

Vreden ska dock riktas mot möjliggörarna dvs. politikerna mfl. som monterade ned gränserna och bjöd in gärningsmannen och hans familj. Fan ta dem!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in