2022-07-11, 15:29
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persienne
orkade bara slöläsa lite, men anledningen till att män inte får lämna ukraina är för att MÄN har bestämt det, eftersom MÄN i Ryssland har startat ett invasionskrig
Jag noterar att du bara orkade slötänka också...
Vart har du varit under hela evolutionsbiologin?
Vart finns du idag?
Vad får dig att tro att du skulle leva alls, om vi inte hade ett land med gränser och ett statsskick som tillåter att såna som du kan överleva?

Nej, du skulle inte överleva din ettårsdag i en värld utan män.
Den alternativa värld du lever i, finns inte ens hos Disney, så släpp sargen.

I den riktiga världen hade du inte ens fötts.
Gå ut och titta. Allt du ser och allt du använder och "behöver" för att överleva har du fått tillgång till tack vare män.
Utan män hade du levt kvar i grottor.
Citera
2022-07-12, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jag noterar att du bara orkade slötänka också...
Vart har du varit under hela evolutionsbiologin?
Vart finns du idag?
Vad får dig att tro att du skulle leva alls, om vi inte hade ett land med gränser och ett statsskick som tillåter att såna som du kan överleva?

Nej, du skulle inte överleva din ettårsdag i en värld utan män.
Den alternativa värld du lever i, finns inte ens hos Disney, så släpp sargen.

I den riktiga världen hade du inte ens fötts.
Gå ut och titta. Allt du ser och allt du använder och "behöver" för att överleva har du fått tillgång till tack vare män.
Utan män hade du levt kvar i grottor.

Om män inte fick bestämma så skulle vi kunna dricka vin och snacka skit om grannen i lugn och ro och slippa oroa oss för att den andra grannen skulle få för sig att han ska även ha min tomt och vilja ha sex med mig så... lev du i din lilla värld, den som tyvärr är sann och jag fortsätter drömma om att män inte skulle ha ett skit att säga till om

Hade du haft minsta koll på hur mkt män resp kvinnor bidrog med under palenteologisk tid i försörjning så skulle du hållit käft. Män jagade men det var kanske 20% av basbehovet. Resten fiskade kvinnorna upp och så givetvis samlade de in bär/svamp/säd etc etc
Citera
2022-07-12, 16:12
Medlem
Citat:
Trådar på FB? Ja jäklans då är det sant!! Källkritik i sitt esse verkligen

EN kvinna KANSKE har slagit en man, det gör inte att varannan person som begår våld i en nära relation är en kvinna. Du är inte lite dum i huvudet.

Krig påvisar att män alltid är mkt mer våldsamma än kvinnor. Säg ett enda jävla krig som har startats av en kvinna? Lyckas du med det så finns det ändå tusentals krig som har startats av män kvar.

Nej, det är påvisat att majoriteten av våld i hemmet begås av kvinnor. Familjer från MENA undantagna. Vidare visar all historia att kvinnor har lättare att ta till krig än män historiskt sett.
Citera
2022-07-13, 07:47
Avslutad
Citat:
Om män inte fick bestämma så skulle vi kunna dricka vin och snacka skit om grannen i lugn och ro och slippa oroa oss för att den andra grannen skulle få för sig att han ska även ha min tomt och vilja ha sex med mig så... lev du i din lilla värld, den som tyvärr är sann och jag fortsätter drömma om att män inte skulle ha ett skit att säga till om

Hade du haft minsta koll på hur mkt män resp kvinnor bidrog med under palenteologisk tid i försörjning så skulle du hållit käft. Män jagade men det var kanske 20% av basbehovet. Resten fiskade kvinnorna upp och så givetvis samlade de in bär/svamp/säd etc etc

Mm, och när kvinnor från närliggande klaner och byar ville komma åt de markerna som kvinnorna samlade bär/svamp/säd och fiskade vid så välkomnade de dem med öppna armar och ville dela med sig och sjunga kumbaya. ..självklart så försökte de stoppa sina förhataliga män när de ville försvara resurserna som barnen behöver. Men du vet, eftersom männen var förtryckare av sina kvinnor så vart de tvungna att inte dela med sig av resurserna och vart bestulna på tillfället att göra handhjärtan i dåtidens facebook..

..självklart, för redan då så var kvinnor änglar och män förtryckare.
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2022-07-13 kl. 07:52.
Citera
2022-07-13, 08:51
Medlem
Kvinnor är klart överlägsna, när det gäller att skylla ifrån sig på motsatta könet. Mer än halva mänskligheten består av kvinnor och ändå är allt dåligt till 100% männens fel, och så har det varit i 300 000 år, om man ska lita på den feministiska doktrinen.

Män har i alla tider förtryckt alla kvinnor och det är bara männens ansvar att ändra på hela världsordningen. Okej... Den märkliga slutsatsen blir få att kvinnor är sämre och svagare. Eller så är doktrinen falsk. Om kvinnor inte är svagare, varför förlorar de alltid?

300 000 år är lång tid
Citera
2022-07-13, 10:08
Medlem
Kvinnor är uppenbarligen bättre på säkerhet, vilket hänger ihop med vårdande egenskaper. Om jag inte minns fel, talar statistiken sitt tydliga språk.

Män blir mördade, tar livet av sig, kör ihjäl sig och dör på jobbet extremt mycket oftare än kvinnor. De drunknar också oftare, samt sitter på kåken oftare.

93% av alla dödsfall på jobbet involverar män under ett år.

Det lustiga är, att kvinnor vill tävla med män och få samma belöningar, samtidigt som kvinnor vill fortsätta vara trygghetsnarkomaner och vara närmast barnen.

Ekvationen går såklart inte ihop.

Ingen risk, ingen belöning.
Citera
2022-07-13, 12:06
Medlem
[quote=Stor-Men-Snabb|80871990]Mm, och när kvinnor från närliggande klaner och byar ville komma åt de markerna som kvinnorna samlade bär/svamp/säd och fiskade vid så välkomnade de dem med öppna armar och ville dela med sig och sjunga kumbaya. ..självklart så försökte de stoppa sina förhataliga män när de ville försvara resurserna som barnen behöver. Men du vet, eftersom männen var förtryckare av sina kvinnor så vart de tvungna att inte dela med sig av resurserna och vart bestulna på tillfället att göra handhjärtan i dåtidens facebook..

..självklart, för redan då så var kvinnor änglar och män förtryckare.[/QUOTE

Märks att du har koll på befolkningsdensiteten på den tiden Om det nu mot förmodan varit brist på något så hade man givetvis samarbetat och fördelat det man har, kommit på nya sätt att få fram de resurser som finns eller flyttat till nya jaktmarker eftersom det FANNS GOTT OM DEM! Om bara kvinnor fått bestämma ja. Annars hade det blivit bråk och käbbel om vems jävla mammutfile det var
Citera
2022-07-14, 09:54
Medlem
[quote=Persienne|80874283]
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Mm, och när kvinnor från närliggande klaner och byar ville komma åt de markerna som kvinnorna samlade bär/svamp/säd och fiskade vid så välkomnade de dem med öppna armar och ville dela med sig och sjunga kumbaya. ..självklart så försökte de stoppa sina förhataliga män när de ville försvara resurserna som barnen behöver. Men du vet, eftersom männen var förtryckare av sina kvinnor så vart de tvungna att inte dela med sig av resurserna och vart bestulna på tillfället att göra handhjärtan i dåtidens facebook..

..självklart, för redan då så var kvinnor änglar och män förtryckare.[/QUOTE

Märks att du har koll på befolkningsdensiteten på den tiden Om det nu mot förmodan varit brist på något så hade man givetvis samarbetat och fördelat det man har, kommit på nya sätt att få fram de resurser som finns eller flyttat till nya jaktmarker eftersom det FANNS GOTT OM DEM! Om bara kvinnor fått bestämma ja. Annars hade det blivit bråk och käbbel om vems jävla mammutfile det var

Hur könsrollerna såg ut under forntiden, vet vi mkt lite om det är inte det tråden handlar om.

Att kvinnor skulle vara bättre på att hålla sams än män, den myten kan vi däremot stryka.

Alla som tillbringat 10 minuter på ett kvinnodoninerat jobb, vet att att det är tjafs exakt hela tiden. Om exakt ingenting.

Tom i hemtjänsten (där kollegorna träffas 1 h per pass) hatar kvinnor varandra och snackar skit. Skvaller, skitsnack, mobbning och vantrivsel sitter i väggarna.

Men det är väl patriarkatets fel som vanligt 🙂

Om topic: kvinnor är bättre bilförare än män och de är också bättre på nära relationer och sk mjuka värden. Varje år tar 1500 svenskar livet av sig. Ung 1000 av dessa är män. Det säger en hel del.

Rätta om jag har fel. Jag drar ur minnet.

Kvinnor är också bättre på att hantera aggression.
Jag gissar att 95% av all ihjälskjutna (under ett år) är män osv osv.
Citera
2022-07-14, 12:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Hur könsrollerna såg ut under forntiden, vet vi mkt lite om det är inte det tråden handlar om.

Att kvinnor skulle vara bättre på att hålla sams än män, den myten kan vi däremot stryka.

Alla som tillbringat 10 minuter på ett kvinnodoninerat jobb, vet att att det är tjafs exakt hela tiden. Om exakt ingenting.

Tom i hemtjänsten (där kollegorna träffas 1 h per pass) hatar kvinnor varandra och snackar skit. Skvaller, skitsnack, mobbning och vantrivsel sitter i väggarna.

Men det är väl patriarkatets fel som vanligt 🙂

Om topic: kvinnor är bättre bilförare än män och de är också bättre på nära relationer och sk mjuka värden. Varje år tar 1500 svenskar livet av sig. Ung 1000 av dessa är män. Det säger en hel del.

Rätta om jag har fel. Jag drar ur minnet.

Kvinnor är också bättre på att hantera aggression.
Jag gissar att 95% av all ihjälskjutna (under ett år) är män osv osv.

Att det skulle vara patriarkatets fel är bullshit eftersom det snackas lika mycket skit på mansdominerade arbetsplatser.
Citera
2022-07-14, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Att det skulle vara patriarkatets fel är bullshit eftersom det snackas lika mycket skit på mansdominerade arbetsplatser.

Nu pratar du ju om två olika problem: manligt och kvinnligt skitsnack.

Och ditt svar har typ inget att göra med mitt inlägg. Jag ville bara invända mot myten som säger att kvinnor är konfliktfria, resonabla änglar och att världen blir automatiskt bättre om kvinnor bestämmer.

Kvinnor är fö betydligt bättre på skitsnack än män, och befinner sig på en grov och kränkande nivå, som är främmande för de flesta män. Kvinnor har inga hämningar när de snackar skit. De lämnar ut vem som helst inför vem som helst. Män gör sällan så. De är mer tillknäppta, på gott och ont.
Citera
2022-07-14, 12:53
Medlem
Det finns en sak kvinnor är bättre på än män och det är synkroniserad simning.
Citera
2022-07-14, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knake
Det finns en sak kvinnor är bättre på än män och det är synkroniserad simning.

Haha är det bevisat 🙂?

Hela den här jämförelse-cirkusen är ganska deppig. För kvinnor alltså.

Det är ytterst få saker som kvinnor är bättre på och med tanke på männens ständiga övertag, verkar kvinnogrenarna inte spela nån roll. Män äger fortfarande världen och sopar mattan med kvinnor.

Kvinnor brukar skryta med starkare psyken än mäns men det där kan åxo diskuteras. Kvinnor klagar över psykiskt mående och hormoner halva livet och är extremt lätta att trycka ner i konkurrenssituationer. Och blir det krig, stänger de av nyheterna för att inte få ångest och panik. De vill inte veta.

Ultralöpning är iofs intressant. Det är en sport där kvinnor KAN slå män. Det handlar om pannben, smärttålighet och ren nedbrytning av kroppen.

Kanske inte bästa grejen att vara bäst på.

En fascinerande ohälsosam sport.
Senast redigerad av Eremona2.0 2022-07-14 kl. 13:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in