2022-07-02, 23:02
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persienne
Ok. Vilken forskning visar att kvinnor är lika våldsamma som män?

Vill bara poängtera lite sådär i förbifarten att nästan ALLA krig har startats av män. Men det var ju bara en liten parantes. Inte viktigt alls och det är säkert bara en slump.

All forskning som inte är gjord av feminister, finns rätt gott om trådar om det här.

Vad hade krig med något att göra? Verkar inte direkt som du förstod kontexten på posten som du svarade på. Amber erkände att hon slagit Depp, det var liksom det "komma undan med våld" handlade om.
Citera
2022-07-02, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
All forskning som inte är gjord av feminister, finns rätt gott om trådar om det här.

Vad hade krig med något att göra? Verkar inte direkt som du förstod kontexten på posten som du svarade på. Amber erkände att hon slagit Depp, det var liksom det "komma undan med våld" handlade om.

Trådar på FB? Ja jäklans då är det sant!! Källkritik i sitt esse verkligen

EN kvinna KANSKE har slagit en man, det gör inte att varannan person som begår våld i en nära relation är en kvinna. Du är inte lite dum i huvudet.

Krig påvisar att män alltid är mkt mer våldsamma än kvinnor. Säg ett enda jävla krig som har startats av en kvinna? Lyckas du med det så finns det ändå tusentals krig som har startats av män kvar.
Citera
2022-07-02, 23:37
Medlem
Citat:

EN kvinna KANSKE har slagit en man, det gör inte att varannan person som begår våld i en nära relation är en kvinna. Du är inte lite dum i huvudet.

Krig påvisar att män alltid är mkt mer våldsamma än kvinnor. Säg ett enda jävla krig som har startats av en kvinna? Lyckas du med det så finns det ändå tusentals krig som har startats av män kvar.
Drottningar är mer krigiska än kungar. https://www.dn.se/nyheter/varlden/drottningar-mer-krigiska-an-kungar/
Det verkar som många kvinnor blir upphetsade av att män slåss med varandra. Med tanke på trådämnet så skulle man kunna säga att kvinnor är bättre på att starta krig. Det vet varje man som haft en relation med en kvinna eller jobbat på kvinnodominerade arbetsplatser. Man måste nog vara en ung flicka om man inte upptäckt dessa tendenser.
Citera
2022-07-02, 23:42
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:

Med länkar till forskning, så lustigt när din sort alltid lyckas "missa" det.

Det bevisar att kvinnor aldrig tar ansvar för sitt våld och aldrig får något straff för det. Du hänger inte med.

Thatcher var väl den sista skulle jag tro.
Citera
2022-07-03, 01:18
Medlem
0Z8Ss avatar
Citat:

Haha, vad tyst du blev
Citera
2022-07-04, 08:36
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:

Du verkar helt knäpp, ärligt talat.
Fullständigt frikopplad från verkligheten. Kvinnor startar de flesta krig hemma. De har inte makten i de flesta länder för att de skulle ställa till ett helvete globalt OM de gjorde det.
Hillary Clinton har startat krig FAST hon inte ens var president. Det gjorde Thatcher också. I Asien finns flera länder där kvinnor startat både krig och etnisk rensning.
Jag kan förklara de naturliga rollerna för kvinnor och män för dig. Tänk dig två ringa.
En yttre och en inre. Så har det varit sen Pangea och även i de mest avlägsna stammar och civilisationer över hela jorden, innan vi ens reste över hela jorden.
Män sköter det yttre försvaret för att ge kvinnor och barn de säkraste förhållandena. Och kvinnor sköter hem och barn i det inre försvaret.

Hundratals miljoner män har offrat sina liv för att de där hemma ska ha bäst chans att klara sig.
Nu senast i Ukraina där miljoner män stannar kvar och kvinnor och barn flyr.
Citera
2022-07-04, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Du verkar helt knäpp, ärligt talat.
Fullständigt frikopplad från verkligheten. Kvinnor startar de flesta krig hemma. De har inte makten i de flesta länder för att de skulle ställa till ett helvete globalt OM de gjorde det.

Hillary Clinton har startat krig FAST hon inte ens var president. Det gjorde Thatcher också. I Asien finns flera länder där kvinnor startat både krig och etnisk rensning.
Jag kan förklara de naturliga rollerna för kvinnor och män för dig. Tänk dig två ringa.
En yttre och en inre. Så har det varit sen Pangea och även i de mest avlägsna stammar och civilisationer över hela jorden, innan vi ens reste över hela jorden.
Män sköter det yttre försvaret för att ge kvinnor och barn de säkraste förhållandena. Och kvinnor sköter hem och barn i det inre försvaret.

Hundratals miljoner män har offrat sina liv för att de där hemma ska ha bäst chans att klara sig.
Nu senast i Ukraina där miljoner män stannar kvar och kvinnor och barn flyr.

Orkar inte, du tänker inte en gång extra.
Citera
2022-07-04, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0Z8S
Haha, vad tyst du blev

jasså? Jag kanske behövde sätta på gubben lite? Har väl inget med dig att göra? Till sak. Vad har gjort mig tyst? Ser inget i ditt inlägg som visar vad du menar
Citera
2022-07-05, 11:12
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Orkar inte, du tänker inte en gång extra.
Sitter du och antar att jag ska kunna läsa dina tankar?

Jag kan faktiskt det.
Men du hade ingen. Du skickade bara den tomhet du kände vidare för någon annan att hantera.

Ska vi kunna ha någon form av kommunikation här, får du ta mina argument mening för mening och säga vad du anser är fel med dem och sen föreslå bättre alternativ.

Orkar du det?
Hur orkar du ens leva med dig själv, om du blir så utmattad av att behöva tänka ens?
Citera
2022-07-07, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Sitter du och antar att jag ska kunna läsa dina tankar?

Jag kan faktiskt det.
Men du hade ingen. Du skickade bara den tomhet du kände vidare för någon annan att hantera.

Ska vi kunna ha någon form av kommunikation här, får du ta mina argument mening för mening och säga vad du anser är fel med dem och sen föreslå bättre alternativ.

Orkar du det?
Hur orkar du ens leva med dig själv, om du blir så utmattad av att behöva tänka ens?

orkade bara slöläsa lite, men anledningen till att män inte får lämna ukraina är för att MÄN har bestämt det, eftersom MÄN i Ryssland har startat ett invasionskrig
Citera
2022-07-09, 16:57
Medlem
Kvinnor är bättre på att bygga upp stress angående män.

Nu kan detta tyckas att befogat eftersom kvinnor är mer utsatta av män än tvärtom.

Denna stress är så allvarlig att den innebär död för några kvinnor.

"The paper, recently published in JAMA Surgery, looked at 1.3 million adult patients in Ontario over a period of 12 years. It suggests women were 15 per cent more likely to experience a bad outcome if their surgeon was a man."

"There was also a 32 per cent greater chance that a female patient would die in the 30 days after a procedure."

“Overall, male patients have comparable results when treated by either male or female surgeons while female patients have worse outcomes when treated by male surgeons than female surgeons,”

https://www.utoronto.ca/news/female-patients-operated-male-surgeons-more-likely-die-suffer-complications-u-t-study

Nu tror jag att denna stress kan vara värre i Nord-Amerika. Mycket tyder dock på att kvinnors stress på att vara nära män är betydande och att den leder till både depressioner och större chans att dö.

Åtgärder:

- Minska ner andelen män så stressen minskar ,speciellt minska invandring av män.

- Utbilda fler kvinnliga kirurger.

- Undersök innan operationer vilka kvinnor som är känsliga för stress från män och låt dessa ha kvinnliga kirurger.

- Ha trevliga män som opererar kvinnor ,som är mjuka och har en mild framtoning.

- Ha lite längre straff för brottslingar, det kan lindra stressen något.

Kvinnors stress från män är ett allvarligt samhällsproblem och påverkar mer än vad vi tror ,många sjukskrivna kvinnor kan vara utsatta för manlig stress. Vi vet också att om en kvinna har döttrar känner hon sig mer nöjd med livet och mindre stressad , så även nära relationer är viktigt.

Fast kvinnor måste också lära sig att hantera stress från män och speciella program skulle kunna utvecklas för att reducera stressen.

Skulle vi få ner stressen skulle det säkerligen bli färre skilsmässor ,eftersom om en kvinna kan vara med en man bekvämt så känner hon inget behov av att skilja sig ,utan kan t.o.m uppskatta manligt sällskap.

Män litar på kvinnor eftersom de låter sig opereras utan någon förhöjd oro för att de ska skadas. Troligtvis män njuter mer och är mer bekväma i sällskap av kvinnor.
Citera
2022-07-09, 17:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av redbullz
Kom i en diskussion med min flickvän om detta idag.
Hon sa att killar är starkare fysiskt men tjejer är starkare psykiskt. Bullshit tycker jag. Tjejer är 10 gånger lättare att trycka ner och har mycket lägre självförtroende i allmänhet.

Jag började provocera henne till en början. Men hur fel det än är att säga rakt ut så har alltid tanken funnits där i bakhuvudet.

Män är bättre än kvinnor på allt

Detta är inget påhopp utan vill bara att någon övertalar mig eller bevisar att jag har fel
Föda snorungar 😇
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in