2023-07-31, 15:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Du kan inget om statistik eller logik.

Det är inte korrekt att säga att kvinnor är generellt bättre bilförare än män baserat på att de kan ta sig från punkt A till B utan olyckor eller trafikbrott.

Jag uppmanar dig att lära dig grunderna om confounding factors och sedan lära dig kraven för kausal inferens. Jag uppmanar dig även att googla om soundness och logical validity.

Om ditt argument är att den bästa föraren är den som kan ta sig till punkt A till punkt B utan olyckor eller trafikbrott så kan man i en hypotetisk verklighet argumentera att kvinnor som kör 10 km/h i snitt är bättre förare än män som kör i snitt 200 km/h.

Skicklighet är att vara bättre. Du har inte högre skicklighet bara för att du kör saktare. Men som sagt, du och många andra här är inte särskilt smarta.
Ja kommer du inte ens i mål så förlorar du oavsett hur fort du kör.
Citera
2023-07-31, 15:39
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
OK, du begriper dig inte på logik, det är där skon klämmer. Du kan repetera dig 100 gånger, det är fortfarande inte en hållbar slutsats.

Det var ju ett jävla tjatande om logik. Hur fan kan du som inte ens förstår vanlig svenska tjata dig gul och blå om logik, du sitter och svamlar om en massa hypotetiskt skit och tror du är logisk. Det är ju skrattretande.

Vad är din jävla poäng??!

Om män överskattar sin förmåga och kör för fort och förlorar kontrollen över fordonet och kör ihjäl sig själva och andra i MYCKET större utsträckning än kvinnor - hur fan får du det till att de är skickliga bilförare.
Senast redigerad av Jenny9 2023-07-31 kl. 15:42.
Citera
2023-07-31, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Det var ju ett jävla tjatande om logik. Hur fan kan du som inte ens förstår vanlig svenska tjata dig gul och blå om logik, du sitter och svamlar om en massa hypotetiskt skit och tror du är logisk. Det är ju skrattretande.

Du begriper inte logik, det som är problemet.
Citera
2023-07-31, 15:43
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Du begriper inte logik, det som är problemet.

Vad är din poäng??!

Om män överskattar sin förmåga och kör för fort och förlorar kontrollen över fordonet och kör ihjäl sig själva och andra i MYCKET större utsträckning än kvinnor - hur fan får du det till att de är skickliga bilförare.

Du sitter fan bara och trollar sönder tråden med ditt tramsande.

Logik är det sista du förstår. Du förstår piss.
Citera
2023-07-31, 15:44
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Nejdå. han lever och mår bra.

Han krashade aldrig.

Andy Green, världens snabbaste bilförare.

Du verkar behöva ta din medecin, var du övertygad om att det var en kvinna som var duktig på att köra, kognitiv dissonans, eller bara efterbliven?
Körde Andy sin Bloodhound SSC i stadstrafiken?

Det är väl bilen som är snabbast i världen, inte den som manövrerar den. Därför är det mer korrekt att säga ”världens snabbaste bil”.
Citera
2023-07-31, 15:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av lupac

nä i öknen, han är ju ingen kvinna i någon av sina 3 tillstånd....

Citat:
Det är väl bilen som är snabbast i världen, inte den som manövrerar den. Därför är det mer korrekt att säga ”världens snabbaste bil”.

Ja, och föraren till världens snabbaste bilförare.

nu är det rekordet inte "könat".

men självklart har man sätt ett behov av en stängd klass där kvinnor "kan".... tävla mer på sin egen nivå.

där är snabbast Jessi Combs, om än en bra bit kvar till den snabbaste mannen, synd hon inte var en bättre förare (RIP)....

https://edition.cnn.com/2019/08/28/us/jessi-combs-race-car-driver-death-trnd/index.html
Citera
2023-07-31, 15:52
Medlem
Citat:
Vad är din poäng??!

Du sitter fan bara och trollar sönder tråden med ditt tramsande.

Logik är det sista du förstår. Du förstår piss.

Det är logiska brister i dina texter överallt. Som nu exempelvis, nu får du för dig att jag säger att A = sant (män är skickligare), bara för att jag säger att B = obevisat (kvinnor är bättre på att köra bil). Du ser ju? Din hjärna kan inte tänka logiskt.

Sedan tror du att antal olyckor per 100 000 per körd kilometer överhuvudtaget räcker för att göra jämförelser mellan könen. Det gör det inte. Du behöver även titta på genomsnittshastighet, åldersstruktur (äldre kör sämre), huruvida män/kvinnor kör mer påverkade eller inte, vilka typ av vägar som kvinnor/män kör på etc. Utan att ta i beaktning alla dessa saker och potentiellt andra faktorer också så kan du bara glömma att man kan göra en rättvis jämförelse.

Jag har aldrig hävdat att gemene kvinna inte är mer försiktig i trafiken eller inte kör bättre men de grunder som du bygger ditt argument på håller inte. Om du inte förstår vad jag menar fortfarande så finns det nog inte så mycket mer att säga.
Senast redigerad av Trollkarlspelle 2023-07-31 kl. 16:02.
Citera
2023-07-31, 15:55
Medlem
Citat:

För det krävs en viss skicklighet för att köra fort. Speciellt om du behöver svänga och manövrera.
Citera
2023-07-31, 16:00
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

Jag såg en man köra en Bugatti Veyron i ca 400 km/h på en raksträcka på en flygplats. Det gör män till bättre bilförare än kvinnor enligt idiot autisterna här på forumet.

Men du Lupac om Andy hade kört i 10km/h och alla andra hade kört i 200km/h är det då logiskt att säga att de som kör i 200km/h riskerar att orsaka fler allvarliga olyckor än Andy? Är egentligen inte de som kör i 200km/h bättre än Andy som kör i 10km/h i timmen? Alltså logiskt, snälla säg att det är så, alltså logiskt sett. Kör kvinnor och män ens på samma vägar?!

Tänk nu riktigt hårt - LOGISKT hårt. Tänk på det. Ska jag skriva 300 ord till dig och förklara logik. Nämen du förstår nog inte logik. Det är bara en liten klick män som tänker logiskt och har logik.

Jag vet inte hur jag ska kunna trycka in ordet 'logik" i fler meningar nu. Men kanske kan jag komma på nåt mer logiskt att säga så att jag kan trycka in ordet 'logik' i nåt mer. Vi får se, wish me luck. Inte för att du förstår logik ändå, men jag kan nog veckla in ordet 'logik' i nåt mer nu snart. Jag ska bara tänka logiskt hur jag kan trycka in ordet 'logik' i fler meningar/inlägg. Alla andra tycker man verkar smart när man trycker in ordet 'logik' i var och varannan mening. Varför kan inte du vara som alla andra. Logik, du måste ju bara tycka jag är smart, logik. Logik på dej, på logiskt återseende. Tjillevippen logiken. Skrev jag förresten 'logik'?? Om inte så kommer det här en gång till: logik. Slänger in 'statistik' - jävlar vad smart man e asså.
Senast redigerad av Jenny9 2023-07-31 kl. 16:09.
Citera
2023-07-31, 16:05
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Det är logiska brister i dina texter överallt. Som nu exempelvis, nu får du för dig att jag säger att A = sant (män är skickligare), bara för att jag säger att B = obevisat (kvinnor är bättre på att köra bil). Du ser ju? Din hjärna kan inte tänka logiskt.

Sedan tror du att antal olyckor per 100 000 per körd kilometer överhuvudtaget räcker för att göra jämförelser mellan könen. Det gör det inte. Du behöver även titta på genomsnittshastighet, åldersstruktur (äldre kör sämre), huruvida män/kvinnor kör mer påverkade eller inte, vilka typ av vägar som kvinnor/män kör på etc. Utan att ta i beaktning alla dessa saker och potentiellt andra faktorer också så kan du bara glömma att man kan göra en rättvis jämförelse.

Jag har aldrig hävdat att gemene kvinna inte är mer försiktig i trafiken eller inte kör bättre men de grunder som du bygger ditt argument på håller inte. Om du inte förstår vad jag menar fortfarande så finns det nog inte så mycket mer att säga.

Allt det där kan du hitta statistik på.

Jag har gått efter olycksstatistiken och statistiken från Trafikverket och Transportstyrelsen med flera.
Citera
2023-07-31, 16:08
Medlem
Citat:
Allt det där kan du hitta statistik på.

Jag har gått efter olycksstatistiken och statistiken från Trafikverket och Transportstyrelsen med flera.

OK, länka till en källa som tar hänsyn till ALLA störningsfaktorer. Gemene körare av respektive kön är inte samma sak som de bästa förarna i världen heller. Så du kan fortfarande inte dra slutsatsen att det kvinnliga könet är bättre.
Citera
2023-07-31, 16:10
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
OK, länka till en källa som tar hänsyn till ALLA störningsfaktorer. Gemene körare av respektive kön är inte samma sak som de bästa förarna i världen heller. Så du kan fortfarande inte dra slutsatsen att det kvinnliga könet är bättre.

Kontakta polisen, Transportstyrelsen och Trafikverket och fråga dem vilka parametrar de baserar sin statistik och slutsatser på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in