2022-07-12, 15:57
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Enl. uppgifter i tråden, så kan socialtjänsten inte ombesörja inlåsning av någon, som ej är fyllda 15 år, utan det beslutet måste tas av BUP. Jag förmodar, att det är korrekta uppgifter?
Nej, Socialtjänsten står ÖVER BUP! BUP kan i allra bästa fall tillfrågas och komma med rekommendationer, vilka oftast ändå inte efterföljs av socialtjänsten!

Du verkar vara tämligen ensam om den uppfattningen bland de som skriver om, hur lagrummet ser ut. Så f.n. framstår de andra sammantaget som mer tillförlitliga.
Citera
2022-07-12, 15:58
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Det kan inte uteslutas, men det är mindre sannolikt.

Ja, kvotflykting eller inte men de har i vart fall sökt på olika sätt vid olika tillfällen om de har UT i olika länder. Ett par tusen kvotflyktingar per år kommer till Sverige. Något mindre under pandemin men de kom väl ett par år innan dess.
Citera
2022-07-12, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Jag är ingen expert, men kan inte unga placeras på hem för unga (SIS) eller att ungen blir placerad i ett familjehem. Jag vet att det inte är ett straff, men om föräldrarna inte kan styra över ungen...
Däremot kan lpt användas för personer under 15 som behöver tvångsvårdas pga psykiska problem.
Citera
2022-07-12, 16:00
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast på den bild jag såg på twitter så verkade inte flickan blåslagen kring ansiktet, håret verkade inte bortrakat på det som kunde ses som ofta är fallet där man måste dränera en blödning utan det var samlat i en fläta.

Kan det inte vara det att hon behöver andningshjälp om hon är skadad på kroppen som ger att hon hålls nedsövd?

Flickan hade stora blåmärken på halsen.
Citera
2022-07-12, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Ja, det ryktas om att apjäveln har stampat henne besinningslöst i huvudet.

Den kraftiga svullnaden som sågs på bilden tyder tyvärr på att dessa rykten mycket väl kan vara korrekta.

Flickan har blåmärken och svullnader över hela kroppen, hon har dessutom blivit våldtagen, vaginalt och analt. Övergreppen slutade med att niggern stampade på henne samt upprepade gånger slog en stor sten i ansiktet och försökte strypa henne med ett katthalsband. Läkare har behövt ett foto på flickan för att försöka återställa hennes ansikte. Överlever hon så är det som en grönsak.

Niggern och hans likaledes utvecklingsstörda apmorsa fortsätter inkassera bidrag som inget har hänt.
Nästa barn på tur, kanske är ert?
Citera
2022-07-12, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Men orsaken till att man skriver så är inte att GM är en ung grabb i särskola. Utan att han har gjort något fruktansvärt.
Nej. Den enda anledningen att folk skriver som de gör är för att de hatar negrer, och i synnerhet negrer som befinner sig i Sverige. De hatar negrer så till den milda grad att det faktum att killen både är minderårig och utvecklingsstörd bortses från. Det är en fruktansvärd och förkastlig människosyn som vädras i den här tråden i bortåt 300 sidor. Med det sagt menar jag inte att övergreppet inte är horribelt, för det är det.

Killarna som torterade ihjäl det mindre barnet i England var såvitt jag vet inte utvecklingsstörda. Ej heller fick de utstå grundlösa rasistiska påhopp i floder, ty de var vita.
Citera
2022-07-12, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThenSwenskeArgus
Flickan har blåmärken och svullnader över hela kroppen, hon har dessutom blivit våldtagen, vaginalt och analt. Övergreppen slutade med att niggern stampade på henne samt upprepade gånger slog en stor sten i ansiktet och försökte strypa henne med ett katthalsband. Läkare har behövt ett foto på flickan för att försöka återställa hennes ansikte. Överlever hon så är det som en grönsak.

Niggern och hans likaledes utvecklingsstörda apmorsa fortsätter inkassera bidrag som inget har hänt.

Vart fick du denna info ifrån?
Citera
2022-07-12, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adrienbroner

Från utredningen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Ja, det ryktas om att apjäveln har stampat henne besinningslöst i huvudet.

Den kraftiga svullnaden som sågs på bilden tyder tyvärr på att dessa rykten mycket väl kan vara korrekta.
Anade detta (vågade inte se själv),slagit slint nåt så förbannat? Stor risk att flickan inte vaknar.
Citera
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThenSwenskeArgus

Det här med "återställa hennes ansikte" verkar inte så trovärdigt givet den bild som finns. På vilket sätt skulle ansiktet ha "återställts"?

Vad har du för källa för dina uppgifter?
Senast redigerad av Meiji 2022-07-12 kl. 16:07.
Citera
2022-07-12, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adrienbroner
Säg att detta inte är sant??? Är det sant är det Fruktansvärt!! Då besannas min oro
Citera
2022-07-12, 16:05
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloyshepherd
Jag har själv ingen kunskap om LVU eller LSS varpå jag hänvisade till tidigare poster i tråden. De var långa och förtroendeingivande i sina förklaringar kring varför LSS och LVU inte kunnat användas tidigare i detta fall - men om du har kommentarer på deras information så får du gärna kolla igenom de posterna och upplysa oss andra. Själv tycker jag att de BORDE kunna ha använts, så det är intressant att veta om lagen tolkas olika av olika regioner / instanser / tjänstemän eller om det faktiskt inte funnits lagstöd för att göra mer tidigare i detta fall (något som betyder att lagen i så fall bör ändras ASAP)

Det finns visst lagstöd!

Socialtjänstlagen är väl en "ramlag", en nationell lag, som gäller över hela landet. Men sedan finns det då SKR, Statens Kommuner och Regioner, (där psykiatrisamordnaden mördades i Almedalen, Gotland för någon vecka sedan) som har egna kommunallagar och FÖRORDNINGAR. dessa "kommunala "förordningar" verkar i vissa kommuner bli ställda över den nationella lagen, oftast p g a att spara pengar genom att neka dem hjälp, stöd och insatser som de faktiskt har rätt till!!

Så, ja, det mesta inom Socialtjänsten är numera upp till batikhäxornas m.fl. personliga godtycke, och de "sociala utredningar som görs om barn och andra hjälpbehövande är ofta fyllda av rent skvaller och okunskap!

Citat:
Ursprungligen postat av marlar13
Jag tror att han är äldre med tanke på det sexuella beteendet. Han har överfallit två kvinnor vid olika gångtunnlar 2021. Sexofredat småtjejer på Morö Backe skola och försökt slita in en på en toalett. Väldigt ovanligt med en 13 åring med ett sådant sexuellt beteende om det överhuvudtaget finns. De här immigranterna har inga verifikat/dokument/papper på ålder.

Nej, det finns yngre diagnosbarn som visar onormalt intresse för sex lågt ner i åldern, ex olämpligt tafsande på okända och även kända.

Citat:
Ursprungligen postat av marlar13
Kan det vara så att man har justerat ålder för att personen ska få längre utbildning? Börja första klass?

Nej, det tror jag inte, det blir mycket svårare för ens hjärna när en person/barn är mycket storväxt men hjärnan/mental utveckling är mycket yngre......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in