2022-07-11, 21:01
Medlem
Skaraborg2s avatar
Synonymt.

Citat:
Ursprungligen postat av filip60
Undrar om han även plågat djur? brukar vara synonymt för såna som gör sadistiska handlingar att man plågar djur,, har det skett och ingen reagerat är det skrämmande

Ja det brukar vara synonymt.

Undrar om han också kan ha anlagt bränder? Brukar också ingå i detta "paket"?
Citera
2022-07-11, 21:02
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SieurAthos

Du försöker försvara vad det här monstret har gjort. Du börjar fantisera ihop egna berättelser att han har använts som sexdocka sen tidig ålder etc. Vad fan får du det ifrån? Inse att han förmodligen har en stark sexualdrift och eftersom han misslyckats med sina tidigare försök så blev han brutalt våldsam denna gång

Jag försvarar ingen allra minst honom. Jag förklarar hur det kan bli monster av folk, vilka som helst om de "rätta" förhållandena föreligger.

Försök att reda ut skillnaden på försvara och förklara för dej själv. Det är inte samma sak.
Citera
2022-07-11, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiesp
Låter mycket troligare än att det skulle finnas mer än en gärningsman, helt logisk förklaring till varför det finns två elsparkcyklar på platsen.

TS som känner paret i videon har redan bekräftat tidigare i tråden att den var gående. Det är alltså inte paret i videon som har använt sparkcyklarna.

tidigare nämnt är att MGM kom ut ur skogen och sa till person A att det var en flicka där inne (antagligen visste han inte vad han skulle säga / göra när han träffade en person direkt efter brottet) sedan hyfsat direkt efter kommer paret från SVTs video gående och stoppas då av dessa två (MGM och person A). Paret hittar flickan samtidigt som en fjärde kvinna dyker upp och ringer 112.

Om detta stämmer så kan sparkcyklarna komma från MGM och person A separat, de behöver inte ha hamnat på platsen samtidigt. Men det kan polisen säger se i kör-loggar osv.
Citera
2022-07-11, 21:03
Citat:
Ursprungligen postat av Alderia
Ledsen att trasa sönder dina konspirationsteorier, men som varande vänster med ett stort kontaktnät där de mest "högerliggande" är socialliberaler av westerbergsk modell kan jag lugna dig med att ingen vill något annat än att detta ska klaras upp och att MGM ska hindras att någonsin attackera en till flicka eller kvinna.

Bara för att jag inte tycker att killen är en efterbliven apa som ska skjutas på plats så betyder det inte att jag inte fattar att han är farlig och att det är en skandal att han inte begränsats sedan förra överfallet. Huruvida problemet ligger på lagstiftningsnivå eller tjänstemannanivå är jag inte tillräckligt insatt i (kan inte SoL). Men jag vill ha svar på hur detta kunde få hända (igen av samma kille!) och att förändringar skyndsamt genomförs. För utåtagerande unga med intellektuella funktionsnedsättningar finns det fler av, och av alla färger.

Så. Nu kan du kalla mig äcklig om du vill.

Varför känner du ett sådant behov av att urskulda dig och påvisa att du minsann inte är okej med detta?

Men jag hoppas du är ärlig. Däremot vet vi sedan bla Kevin-fallet hur sådant här fungerar och hur sjukt korrupt detta land och dess myndigheter är. Så ditt inlägg inger föga trygghet.
Citera
2022-07-11, 21:05
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
familjen flyttades på grund av hotbilden som uppstod bland annat pga att monstret släpptes på fri fot:

(FB) Misstänkt mordförsök: Flicka hittad utomhus, Morö backe, Skellefteå 2022-07-07

har du läst tråden?

Han ska inte vara på "fri fot". Hur är det ens möjligt att ungjäveln går fri bland vanliga människor?
Citera
2022-07-11, 21:06
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Jag köper inte det. Enligt en användares karta över området igår så hittades flickan en bit bort från vägen.

Det känns alltså som att negern har haft en tanke bakom överfallet. Skulle en svårt utvecklingsstörd neger få för sig att flytta kroppen 30-50 meter för att inte bli upptäckt? Jag förstår inte varför han annars fått för sig att flytta kroppen om inte för att kunna utföra sina förmodade "handlingar" i fred.

Jag tror alltså att flickan blev slagen medvetslös vid vägen och sedan bortsläpad en bit in i skogen.

Tänk på att samma neger försökte dra in en flicka på skoltoaletten. Han vet med andra ord att det han gör inte är så uppskattat.

Min hund är medveten om, att vissa destruktiva aktiviteter inte är så uppskattade av husse, varför sådant bör ske utan insyn - utan att det finns någon "tanke bakom" eller indikerar någon genomsnittlig mänsklig intelligens hos jycken.
Citera
2022-07-11, 21:06
Medlem
100000 sidor sedan jag läste senast, orkar inte läsa ifatt allt.
Är det någon som vet om hon vaknat/kunnat väckas? Jag läste något om att de skulle försöka idag?
Citera
2022-07-11, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rymdis12
Dessa 2 äger inga såna cyklar.

Har mgm gått ut från skogen till cykelvägen och stött på dessa två med elsparkcyklar och börjat prata?Och precis efter kommer paret som är med i svt klippet, och dom tillsammans går in till flickan?
Citera
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Det stämmer inte att alla "monster" blir det på grund av misshandel eller övergrepp. Det finns många exempel på både våldtäktsmän och mördare som haft en helt vanlig uppväxt.

Jasså Jaha? Då uppstår väl monster helt out of the blue då helt utan påverkan från omgivningen. Det borde jag naturligtvis ha insett.
Citera
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alderia
Ledsen att trasa sönder dina konspirationsteorier, men som varande vänster med ett stort kontaktnät där de mest "högerliggande" är socialliberaler av westerbergsk modell kan jag lugna dig med att ingen vill något annat än att detta ska klaras upp och att MGM ska hindras att någonsin attackera en till flicka eller kvinna.

Bara för att jag inte tycker att killen är en efterbliven apa som ska skjutas på plats så betyder det inte att jag inte fattar att han är farlig och att det är en skandal att han inte begränsats sedan förra överfallet. Huruvida problemet ligger på lagstiftningsnivå eller tjänstemannanivå är jag inte tillräckligt insatt i (kan inte SoL). Men jag vill ha svar på hur detta kunde få hända (igen av samma kille!) och att förändringar skyndsamt genomförs. För utåtagerande unga med intellektuella funktionsnedsättningar finns det fler av, och av alla färger.

Så. Nu kan du kalla mig äcklig om du vill.

Och varför har du behov av att urskulda dig? Du låter väl som en vanlig normal människa, dvs det är vettigt det du säger? Måste vara fel någonstans i samhället om man måste klargöra sådana självklarheter.
Citera
2022-07-11, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Det här är ju riktigt sjukt. Varför ringde inte de första två till ambulans och polis. Dom som kom från skogen. Sen kommer då det här paret. De ringer inte heller ambulans och polis. Alla ser att flickan är allvarligt skadad. Och på det så dyker det upp ytterligare en person som förstår att ringa ambulans och polis.

Vad är det egentligen som hänt? Har de plågat flickstackarn i flera timmar. Grymt! Verkar som det var fler förståndshandikappade på samma plats.
Inte ovanligt att den eller de som är först på plats själva blir chockade och fokuserar bara på "här och nu". Talar delvis av egen erfarenhet: För ett par år sedan var jag först på plats vid en singelolycka där bilen snurrat ett par varv och tre personer satt fast. Jag var så fokuserad på att få överblick och livstecken att jag inte tänkte tanken att direkt larma. Nästa bil ringde.
Citera
2022-07-11, 21:09
Medlem
DenOndaLedarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Okido
100000 sidor sedan jag läste senast, orkar inte läsa ifatt allt.
Är det någon som vet om hon vaknat/kunnat väckas? Jag läste något om att de skulle försöka idag?

Ska fortfarande vara nedsövd med "oklart skadeläge"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in