Citat:
Ursprungligen postat av
Stefan4
den där #metoo kommentaren låter mest som dina egna fantasier i ämnet, så den avfärdar jag som rent trams om du inte kan länka till någon trovärdig källa.
"Emma berättar att hon fick höra kommentarer som ”snygg röv” från vissa lagkamrater i omklädningsrummet och märkte hur en del spelare tittade på henne på ett sexuellt sätt. På lagfester bjöd äldre spelare på sprit så att hon blev rejält påverkad och de tryckte sina kroppar mot hennes. Vid ett tillfälle kysste några lagkamrater henne på halsen."
"I damallsvenskan utvecklades Emmas fotbollsdröm till en mardröm när de sexuella trakasserierna blev allt grövre.
Hon berättar att en match slutade med att hon hade sex efteråt med en välmeriterad motspelare.
–
Hon tog mig på rumpan under en match när det var hörna och sa ”du är min efter matchen”. Sen stod hon och väntade på mig när jag hade duschat klart.Utan att någon egentligen reagerade på det följde jag med henne in i ett omklädningsrum och vi hade sex. Jag tror bara att jag var så chockad. Hon har trots allt varit en idol för mig för att hon varit så duktig så länge.
...
"Eftersom den meriterade spelaren stod och väntade på Emma efter matchen kände hon sig delvis tvingad att gå med och ha sex. I efterhand funderar Emma på varför ingen annan som var i närheten eller någon i hennes eget lag reagerade eller ens frågade hur hon mådde efteråt.
– Den enda logiska förklaringen är att det var så vanligt förekommande att det inte var något man ställde frågor kring. "
https://www.expressen.se/kvallsposten/sport/fotboll/damallsvenskan/hon-kladde-av-mig-hade-sex-med-mig/