2022-07-10, 17:40
Medlem
dentages avatar
Senaste matchtråden där Sverige mötte Nederländerna verkade efter ett tag översköljas av hatfulla individer som skrev om allt annat än om just själva matchen. Finns flera trådar där folk öppet spyr ut sitt förakt mot sporten, hur vågar dom mot männens sista bastion! Argument efter argument, om man nu kan kalla dessa ibland totalförvirrade inlägg för argument, försöker detronisera en sport som växer och får alltfler intresserade. Man skriver om deras eventuella (lesbiska förhållanden) Man nedvärderar dom, man försöker med alla medel ifrågasätta, bland annat med argumentet att dom är alltför politiska Dessa arga män klistrar på dom epitet som mest verkar komma från deras egna fantasier.

Varför har då dessa misslyckade män utsett just damfotbollen till sitt största hatobjekt? Jag har ju själv mina teorier, men dom är just bara teorier.

1. Man är rädd att damfotbollen ska växa på bekostnad av herrarnas. Man totalförbjöd damfotbollen efter första världskriget av den anledningen.
2. Dom får mycket medietid vilket retar upp män som ser sin sista manliga sport hotad.
3. Vissa har starka åsikter vilket retar upp män som tycker en kvinna ska vara ett tystlåtet kuttersmycke.

Det mest tröttsamma och samtidigt mest irrelevanta är deras eventuella sexuella böjelser. Män tycker det av någon anledning är väldigt intressant att spekulera i när det kommer till damfotboll. Jag tror inte jag någonsin fått läsa liknande saker om damhandbollen, den kvinnliga friidrotten, Kvinnors hockey eller annan damidrott. Det är just damfotbollen dessa (ska man kalla dom för Incels?) ger sig på?
Citera
2022-07-10, 17:48
Medlem
SkattefriZons avatar
Själv började jag hata damfotbollen när dom startade med knäböjande marxist BLM prylen.
Citera
2022-07-10, 17:49
Medlem
link71s avatar
Haters gotta hate lixom.
Tycker dam fotbollen har blivit otroligt mycket mer intressant nu än förr om åren , visst de inte samma tempo men de ju bara retards som är emot.
Bara för alla haters är avensjuka på tjejernas framgång, som dom aldrig kommer bli.
Mvh
Citera
2022-07-10, 17:50
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Det är inte damfotbollen det hatas på. Utan det landslaget samt svensk media håller på med.
Citera
2022-07-10, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dentage
Senaste matchtråden där Sverige mötte Nederländerna verkade efter ett tag översköljas av hatfulla individer som skrev om allt annat än om just själva matchen. Finns flera trådar där folk öppet spyr ut sitt förakt mot sporten, hur vågar dom mot männens sista bastion! Argument efter argument, om man nu kan kalla dessa ibland totalförvirrade inlägg för argument, försöker detronisera en sport som växer och får alltfler intresserade. Man skriver om deras eventuella (lesbiska förhållanden) Man nedvärderar dom, man försöker med alla medel ifrågasätta, bland annat med argumentet att dom är alltför politiska Dessa arga män klistrar på dom epitet som mest verkar komma från deras egna fantasier.

Varför har då dessa misslyckade män utsett just damfotbollen till sitt största hatobjekt? Jag har ju själv mina teorier, men dom är just bara teorier.

1. Man är rädd att damfotbollen ska växa på bekostnad av herrarnas. Man totalförbjöd damfotbollen efter första världskriget av den anledningen.
2. Dom får mycket medietid vilket retar upp män som ser sin sista manliga sport hotad.
3. Vissa har starka åsikter vilket retar upp män som tycker en kvinna ska vara ett tystlåtet kuttersmycke.

Det mest tröttsamma och samtidigt mest irrelevanta är deras eventuella sexuella böjelser. Män tycker det av någon anledning är väldigt intressant att spekulera i när det kommer till damfotboll. Jag tror inte jag någonsin fått läsa liknande saker om damhandbollen, den kvinnliga friidrotten, Kvinnors hockey eller annan damidrott. Det är just damfotbollen dessa (ska man kalla dom för Incels?) ger sig på?
Epitetet incel kommer från USA och välkomnades av Svenska feminister som ett skällsord till män som inte anammar deras sinnessjuka världsbild, men varför Svenska betakukar börjat använda det mot män förstår jag inte.
Citera
2022-07-10, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Det är inte damfotbollen det hatas på. Utan det landslaget samt svensk media håller på med.

Det vet TS om men han vill inte ta till sig det för hans syfte är ett annat än att vara saklig. Den sortens personer, som är de riktiga hatarna, ska man inte lägga tid på.
Citera
2022-07-10, 17:58
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Varför har då dessa misslyckade män utsett just damfotbollen till sitt största hatobjekt

En sak jag stör mig på är deras tjafs om lika lön för väldigt olika arbete.

I övrigt är jag för damfotboll, och därmed är jag också mot modern feminism och HBTQWERTY2-jox som menar att kön bara är en social konstruktion.

Själva matcherna kan ju bli spännande så länga båda lagen är lika bra eller lika dåliga.
Citera
2022-07-10, 18:01
Medlem
dentages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
En sak jag stör mig på är deras tjafs om lika lön för väldigt olika arbete.

I övrigt är jag för damfotboll, och därmed är jag också mot modern feminism och HBTQWERTY2-jox som menar att kön bara är en social konstruktion.

Själva matcherna kan ju bli spännande så länga båda lagen är lika bra eller lika dåliga.
Du skulle sett matchtråden igår hälften av inläggen handlade inte om dom aktuella matcherna.
Citera
Medlem
fittslems avatar
Citat:

Nej det handlar nog främst om att framförallt damfotbollen har blivit en arena för politisk agenda.

Men jag håller med om att det finns vissa stofft som gång på gång sitter och jämför kvinnorna mot männen. Vem bryr sig? Kvinnorna i det här fallet behöver man inte skämmas för lika mycket som männen på planen.
Citera
Medlem
Jag tycker att damfotboll är skitkul o kolla på, händer mycket och nice att se på. 👍
Citera
2022-07-10, 18:03
Medlem
dentages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Nej det handlar nog främst om att framförallt damfotbollen har blivit en arena för politisk agenda.
Är det då damerna själva eller svensk media som som använder sporten i politiskt syfte. Hur som helst så är det ingen ursäkt att klanka ner på sporten, på det dumma sätt många i forumet gör.
Citera
2022-07-10, 18:03
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Du skulle sett matchtråden igår hälften av inläggen handlade inte om dom aktuella matcherna.

Konstig mening. Och vad fan har detta med något av det jag skrev att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in