2022-06-10, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagandeBjornen
Hon var gift med en Ericsén en period

Var någon som påstod det tidigare i tråden, så jag kanske får backa från Wikipedias påstående om att hon skulle vara född Erichsén dårå. Men är ganska säker på att hon påstod att namnbytet grundade sig i någon sorts hommage till morsan (därav tolkade det som att hon tidigare haft farsans namn) eftersom att någon skilsmässa aldrig nämndes.

Men antar att hon i så fall initialt övervägde att behålla Erichsen efter skilsmässan men efter att ha blivit övertalad av sina svenska P3-medarbetare om att det kan vara fördelaktigt karriärsmässigt att exotifiera sig själv samt, som svensk, är lite edgy att vara kompis med någon som har ett lite mer spännande namn.

Win win för alla parter, liksom...
Citera
2022-06-10, 21:23
Medlem
Att namnbytet skulle vara starkt influerat av kulturen på Sveriges Radio känns obevekligt. I synnerhet när man, med pompa och ståt, ägnade en del av programmet för att kungöra namnbytet.

När hennes svenska P3-medarbetare fick nys om om att det tisslade och tasslades om att exotifiera sig gick det nog snabbt från ax till limpa. En kort och intensiv övertalningskampanj sattes till verk för att säkerställa exotifieringen.
Citera
2022-06-10, 21:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cegefe8395
Sommarpratet tillägnas naturligtvis hennes mor/mormor som flyktingar - tada! Man tager vad man haver när man fått en räkmacka in i mediavärmen p.g.a. sin invandrarbakgrund.

Går att tolka som att farsan har dragit alternativ är svensk. Apropå hennes något egendomliga namnbyte från Ericsén till Abadi när P3-karriären var i sin linda.
Abadi passar henne bättre.
Tänk henne presentera sig som Ericsén... på hennes skånska dialekt.
Citera
2022-07-10, 19:50
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cegefe8395
Sommarpratet tillägnas naturligtvis hennes mor/mormor som flyktingar - tada! Man tager vad man haver när man fått en räkmacka in i mediavärmen p.g.a. sin invandrarbakgrund.

Går att tolka som att farsan har dragit alternativ är svensk. Apropå hennes något egendomliga namnbyte från Ericsén till Abadi när P3-karriären var i sin linda.
Vad normalt att ha en syster som är troende muslim https://static.cdn-expressen.se/imag...nan/500@80.jpg medans hon själv inte är det samtidigt som hon anser att morsan är den sedvanliga starka kvinnan & förebilden, hon pinkar på sin morsas huvudduk kan jag tycka när hon inte bär slöjan själv, vilket vi är tacksamma för.

Vågar vi gissa att även Farah's morsa och mormor har gått runt med slöja i Sverige & passat in jättefint och inte lärt sig tillräckligt felfri svenska.
Morsan & systern blir nog ett fall för återvandringsverket medans Farah får stanna det blir reaktionen på sommarpratet https://sverigesradio.se/avsnitt/far...ommarprat-2022

Hennes sommarprat ovan minskar inte klyftorna direkt utan ökar dom tror jag, samtidigt som hon tror att hon kan göra en Keyyo som distanserat ska skämta om sin ryska familj, men har inte förstått att gemene man tycker det är skillnad på olika invandrar-kulturer
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-07-10 kl. 20:10.
Citera
2022-07-10, 20:11
Medlem
Undrar vad hon har att dölja. Hennes riktiga namn är inte det offentliga... Söker man på alla Abadi i hela Sverige finns det ingen som är född med samma födelsedatum som denna "Farah" (vilket som bevisar min tes om att invandrare har det lättare i Sverige än svenskar då denna saknar totalt talang). Likaså om man söker på hennes tidigare efternamn Erichsén. Mycket skumt det hela. Man kan ju verkligen undra varför hon döljer sin rätta identitet. Kanske något illegalt?
Citera
2022-07-10, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kultursprache
Abadi passar henne bättre.
Tänk henne presentera sig som Ericsén... på hennes skånska dialekt.
Hon heter inte ens Abadi. Finns ingen Farah Abadi i hela Sverige registrerad, likaså ingen Abadi med hennes födelsedatum 880118... Och nej, hon är inte registrerad som Erichsén heller. Så vad heter hon egentligen då....
Citera
2022-07-10, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nejlika12
Hon heter inte ens Abadi. Finns ingen Farah Abadi i hela Sverige registrerad, likaså ingen Abadi med hennes födelsedatum 880118... Och nej, hon är inte registrerad som Erichsén heller. Så vad heter hon egentligen då....

Om hon inte finns registrerad så är hon väl illegal......
Citera
2022-07-10, 22:33
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nejlika12

Provade att söka på kombinationen födelsedatum + hemkommun, men fick inga träffar då heller.
Det skulle ju kunna vara så enkelt som att hon har dold adress pga. offentlig person, men tycker ändå det verkar lite märkligt.
Citera
2022-07-11, 00:11
Hon är offentlig person och hennes man Jonas är polis, många poliser har hemlig adress eftersom de är utsatta för hot.
Citera
2022-10-02, 01:30
Medlem
Sent på bollen, men jag satt och lyssnade igenom gamla olyssnade sommarprat. Jag tycker att det är intressant att hon noga tackar sin mor och mormor för det fantastiska liv som hon har i Sverige. Hon jämför det också med det liv hon kunde haft i ett flyktingläger i Libanon. Men inte en enda gång hör jag henne tacka svenskarna som byggde det land och samhälle som hon nu tycker är så underbart.
Citera
2022-10-02, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Provade att söka på kombinationen födelsedatum + hemkommun, men fick inga träffar då heller.
Det skulle ju kunna vara så enkelt som att hon har dold adress pga. offentlig person, men tycker ändå det verkar lite märkligt.

Jag hittade en "Farah Abadi" i sveriges befolkning 1990

Farah Abadi Birger J**** gatan 9 b Jönköping

Född 18/1 1990 i Västervik (Kalmar län)

På samma Adress finns 3 andra Abadis skriva + en svensk kärringjävel och en A Musa

Gör vad du vill med informationen
Citera
2022-10-02, 09:15
Medlem
Mosbulles avatar
Jag vet knappt vem hon är, men är hon bra som programledare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in