2022-03-14, 12:57
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adnanbro92
På hennes Linkdin står att hon talar svenska, engelska och arabiska på "tvåspråkig" nivå. Alltså, borde hennes föräldrar komma från något arabland.

Edit. Om jag får gissa skulle jag gissa på Libanon. Libanon är ett utav de arabländer som är mest västtillvänt.
Har också för mig att det var Libanon och att båda föräldrarna. Ingen halvsvensk alltså. Hon är ej iranska iaf, utan arabiska. Men Libanon är rätt liberalt och västvänligt så det låter troligt. Många ju kristna där med. Det bästa arablandet i mentalitet, väldigt litet dock.

Förövrigt så tycker jag inte det finns något ont att säga om henne. Hon verkar rätt jordnära, och inte särskilt PK heller(dvs inget hon måste framhäva jämt som många andra). Fint och naturligt utseende med. Inte gapig på ett "jobbigt" sätt som många kan vara. Motsatsen till Gina Dirawi som väl har samma bakgrund som henne.
Senast redigerad av Steff83 2022-03-14 kl. 13:03.
Citera
2022-03-14, 16:29
Medlem
Hanterade ju årets mellovinnare förvånansvärt pedagogiskt och bra, fyfan vad pinsamt o barnsligt beteende, bra gjort av Farah
Citera
2022-03-14, 22:54
Medlem
ceyifam2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kottarnaskonung
Hanterade ju årets mellovinnare förvånansvärt pedagogiskt och bra, fyfan vad pinsamt o barnsligt beteende, bra gjort av Farah

Ja, bra hanterat. Enda felet med henne är att hon talar så bred skånska. Sorry alla skåningar, men jag tycker inte man ska tala fet dialekt i Riks-TV/Radio (annat än i filmer/serier etc). Gäller givetvis alla stockholmare, östgötar, svartträskare, osv också.
Citera
2022-04-29, 02:56
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
På onsdagen tilldelades TV- och radioprofilen Farah Abadi Landskrona stads hedersmedalj 2022.
https://www.landskronadirekt.com/202...-hedersmedalj/
Citera
2022-06-08, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ceyifam2
Ja, bra hanterat. Enda felet med henne är att hon talar så bred skånska. Sorry alla skåningar, men jag tycker inte man ska tala fet dialekt i Riks-TV/Radio (annat än i filmer/serier etc). Gäller givetvis alla stockholmare, östgötar, svartträskare, osv också.

Nja, hon talar ju med rätt grov brytning också. Det är inte ren skånska direkt. Hon pratar snabbt på någon slags arabisk/skånsk/blatte-brytning och jag kan ärligt Talat inte förstå knappt något av det hon säger i radio. Dessutom är hennes IQ väldigt låg, vilket iof alla muslimer har. Varför i helvete har hon fått anställning på SR?
Citera
2022-06-08, 02:07
Citat:
Ursprungligen postat av BleakHouse
Nja, hon talar ju med rätt grov brytning också. Det är inte ren skånska direkt. Hon pratar snabbt på någon slags arabisk/skånsk/blatte-brytning och jag kan ärligt Talat inte förstå knappt något av det hon säger i radio. Dessutom är hennes IQ väldigt låg, vilket iof alla muslimer har. Varför i helvete har hon fått anställning på SR?

Hon pratar blatteskånska men bättre än grabbarna i förorten. Samma med Zlatan och många andra, blir irriterad när folk kallar det skånska, det är STOR skillnad på skånska och blatteskånska.
Så låg är inte hennes IQ, gick ändå hyfsat i på spåret med Johan Glans.
Citera
2022-06-08, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagandeBjornen
Hon pratar blatteskånska men bättre än grabbarna i förorten. Samma med Zlatan och många andra, blir irriterad när folk kallar det skånska, det är STOR skillnad på skånska och blatteskånska.
Så låg är inte hennes IQ, gick ändå hyfsat i på spåret med Johan Glans.

Under alla hennes sändingar har hon knappt förstått ett enda av skämten av hennes gäster. Hon verkar iställer bli provocerad och arg av skämten för att hon känner sig utanför (för att hon inte förstår skämten). Sedan blir hon aggressiv och hånfull mot hennes kollegor som en reaktion att hon är inte så snabb i hennes arabskalle.
Senast redigerad av BleakHouse 2022-06-08 kl. 02:30.
Citera
2022-06-10, 13:21
Medlem
Sommarpratet tillägnas naturligtvis hennes mor/mormor som flyktingar - tada! Man tager vad man haver när man fått en räkmacka in i mediavärmen p.g.a. sin invandrarbakgrund.

Går att tolka som att farsan har dragit alternativ är svensk. Apropå hennes något egendomliga namnbyte från Ericsén till Abadi när P3-karriären var i sin linda.
Citera
2022-06-10, 15:14
Citat:
Ursprungligen postat av cegefe8395
Sommarpratet tillägnas naturligtvis hennes mor/mormor som flyktingar - tada! Man tager vad man haver när man fått en räkmacka in i mediavärmen p.g.a. sin invandrarbakgrund.

Går att tolka som att farsan har dragit alternativ är svensk. Apropå hennes något egendomliga namnbyte från Ericsén till Abadi när P3-karriären var i sin linda.

Hon var gift med en Ericsén en period
Citera
2022-06-10, 16:34
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Hon var gift med en Ericsén en period
En polis, kanske inte det bästa valet om man vill ha SR/SVT-cred och anses ha ena foten i orten...
Citera
2022-06-10, 17:05
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
En polis, kanske inte det bästa valet om man vill ha SR/SVT-cred och anses ha ena foten i orten...

Möjligt, men det är Polisen hon är tillsammans med nu. Johan heter han men efternamn vet jag inte.
Citera
2022-06-10, 18:02
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Möjligt, men det är Polisen hon är tillsammans med nu. Johan heter han men efternamn vet jag inte.
Aha, då hade jag nog fel, det var dumt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in