2022-07-10, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Vissa hävdar ju att ju fler gånger man utsätts för viruset, desto mottagligare blir man. Men egentligen oroar jag mig inte för det. Jag tycker rapporterna om långtidsverkningar på blodkärlen känns betydligt mer alarmerande.

Som sagt - man förstår varför de stänger ned stora städer i Kina efter ett fåtal positiva fall.

”Vissa hävdar” jo jag tackar.
Vissa hävdar att jorden är platt och att förintelsen är påhittad osv osv.

Du hävdar en massa jävla skräp som du fantiserat ihop i din skogshydda också.
Det betyder inte att det ligger något alls i det
Citera
2022-07-10, 19:50
Medlem
Citat:
"– Har man varit infekterad tidigare med BA.1 eller BA.2 så är skyddet mot infektion borta efter några månader och detsamma gäller vaccination. Däremot måste man poängtera att skyddet mot svår sjukdom fortfarande sitter kvar, säger Ali Mirazimi."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/pW3XRG/spridningen-av-corona-okar-sa-blir-hosten
Aftonbladet? Har du någon riktig källa?

Varför skulle man ge en tredje och fjärde spruta om skyddet mot allvarlig sjukdom finns kvar? Vi vet ju att vaccinen har i princip 0 effektivitet mot infektion. Då blir ju fler än 2 sprutor överflödigt.

Tänkvärt: inget annat vaccin har så dålig effekt mot infektion och samtidigt skyddar mot allvarlig sjukdom.
Citera
2022-07-10, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2110475
Studien handlar om vaccinet. Du vet att vaccinet inte förhindrar infektion va? Alltså, om covid, enligt dig, har högre risk för myokardit/perikardit, så har en vaccinerad ännu högre risk eftersom en vaccinerad både utsätts för vaccin och infektion. För det finns ingen data på att en vaccinerad får mindre myokardit än en ovaccinerad, eller hur? Studien utgår ju från att vaccinen förhindrar infektion.
Citera
2022-07-10, 20:02
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
”Vissa hävdar” jo jag tackar.
Vissa hävdar att jorden är platt och att förintelsen är påhittad osv osv.

Du hävdar en massa jävla skräp som du fantiserat ihop i din skogshydda också.
Det betyder inte att det ligger något alls i det

Du har ju i upprepade inlägg visat att du inte tar till dig vid forskningen kommit fram till.

Du ser inte risken för blodproppar och kardiella skador. Du fattar inte att den är förhöjd månader efter covidinfektion. Du dissar vaccin som ett sätt att minska risken. Du pratar om"förkylningar" och "snuvor" hit och dit, trots att alla vid det här laget borde fatta att covid är något helt annat. Det är ju bara att titta på hur världen sett ut de senaste 2,5 åren. Hur många som dött och/eller behövt sjukhusvård. Vilken enorm belastning det inneburit för vården.

Du sitter istället och super i dig information och "forskning" från en massa konspirations-jönsar från världens alla hörn. Ingen seriös person tar dig och ditt anhang på allvar.
Citera
2022-07-10, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Det är klar som korvspad att vissa blir mer sjuka 2-3-4 gången. Precis som med vilka andra säsongsvirus som helst.
Första gången med ett nytt virus är alltid värst.

Även du skiter i att ange källor för dina påståenden. Menar du på allvar att vi ska ta dig på orden i en vetenskaplig diskussion?
Citera
2022-07-10, 20:04
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Aftonbladet? Har du någon riktig källa?

Varför skulle man ge en tredje och fjärde spruta om skyddet mot allvarlig sjukdom finns kvar? Vi vet ju att vaccinen har i princip 0 effektivitet mot infektion. Då blir ju fler än 2 sprutor överflödigt.

Tänkvärt: inget annat vaccin har så dålig effekt mot infektion och samtidigt skyddar mot allvarlig sjukdom.

Jag tror han blivit felciterad. Inget skydd finns kvar efter 6 månader, vare sig från vaccination eller infektion. Det är den bistra sanningen. Något att förhålla sig till.
Citera
2022-07-10, 20:04
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ganska tveklöst resultat. Att du inte gillar det är ditt problem. Vi upprepar. Upprepning fungerar för inlärning.

”We did not observe an increased incidence of neither pericarditis nor myocarditis in adult patients recovering from COVID-19 infection.”

https://www.mdpi.com/2077-0383/11/8/2219
Ja, resultatet i den studien som DU länkar till är väldigt tveksamt eftersom man inte undersöker om folk har myokardit utan endast nöjer sig med att undersöka de fall som är så allvarliga att de uppsöker sjukhusvård.

Det var exakt det jag påpekade. Att DU inte gillar det är uppenbart. Det är väl troligen anledningen till att du sannolikt är beredd att förkasta varenda studie som visar raka motsatsen (utan att läsa och förstå studien) till det de kommit fram till genom att inte undersöka de som ingår i studien.

Hur stor andel unga personer som riskerar myokardit efter COVID-19 är redan känt.

Citat:
Myocarditis (or pericarditis or myopericarditis) from primary COVID19 infection occurred at a rate as high as 450 per million in young males. Young males infected with the virus are up 6 times more likely to develop myocarditis as those who have received the vaccine.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8328065/

Herregud...
Senast redigerad av korrektamund0 2022-07-10 kl. 20:13.
Citera
2022-07-10, 20:05
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karatematch
Det där är ren och skär lögn.

Förklarat enkelt så t.o.m ni som är betalda för att jönsa inte kan undgå att förstå hur saker och ting fungerar.

https://youtu.be/lXfEK8G8CUI
https://youtu.be/LmpuerlbJu0
https://youtu.be/BSypUV6QUNw

Youtube-länkar!!

Försök kom in lite i matchen istället!
Citera
2022-07-10, 20:08
Medlem
Citat:
Du har ju i upprepade inlägg visat att du inte tar till dig vid forskningen kommit fram till.
Jag har aldrig sett dig ange en vetenskaplig källa. Du kan omöjligt veta vad forskningen säger. Du läser aftonbladet och myndighetsinformation, det är inte vetenskap.

Citat:
Du ser inte risken för blodproppar och kardiella skador. Du fattar inte att den är förhöjd månader efter covidinfektion.

Källa?

Citat:
Du dissar vaccin som ett sätt att minska risken. Du pratar om"förkylningar" och "snuvor" hit och dit, trots att alla vid det här laget borde fatta att covid är något helt annat.

Källa?

Citat:
Det är ju bara att titta på hur världen sett ut de senaste 2,5 åren. Hur många som dött och/eller behövt sjukhusvård. Vilken enorm belastning det inneburit för vården.

Källa? Källan ska jämföra dödlighet och vårdbelastning jämfört med de senaste 10-20 åren.

Citat:
Du sitter istället och super i dig information och "forskning" från en massa konspirations-jönsar från världens alla hörn. Ingen seriös person tar dig och ditt anhang på allvar.

Eh, du länkade till aftonbladet innan. De tjänar pengar på klick.
Citera
2022-07-10, 20:13
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Jag har aldrig sett dig ange en vetenskaplig källa. Du kan omöjligt veta vad forskningen säger. Du läser aftonbladet och myndighetsinformation, det är inte vetenskap.

Källa?

Källa?

Källa? Källan ska jämföra dödlighet och vårdbelastning jämfört med de senaste 10-20 åren.

Eh, du länkade till aftonbladet innan. De tjänar pengar på klick.

Om du går igenom mina inlägg så kommer du finna många källor. Annars kan du ju prova att googla. Flashback är ett diskussionsforum, ingen jävla länksamling.
Citera
2022-07-10, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Ja, resultatet i den studien som DU länkar till är väldigt tveksamt eftersom man inte undersöker om folk har myokardit utan endast nöjer sig med att undersöka de fall som är så allvarliga att de uppsöker sjukhusvård.

Du menar att de inte undersöker myokardit som finns i din fantasi? Jag ser inte problemet.

Citat:
Det var exakt det jag påpekade. Att DU inte gillar det är uppenbart.

Nej, jag har inga problem med studien jag länkade, det är du som inte gillar resultatet.

Citat:
Det är väl troligen anledningen till att du sannolikt är beredd att förkasta varenda studie som visar raka motsatsen (utan att läsa och förstå studien) till det de kommit fram till genom att inte undersöka de som ingår i studien.

Stor studie, tveklöst resultat. Upprepning:

”Post COVID-19 infection was not associated with either myocarditis (aHR 1.08; 95% CI 0.45 to 2.56) or pericarditis (aHR 0.53; 95% CI 0.25 to 1.13). We did not observe an increased incidence of neither pericarditis nor myocarditis in adult patients recovering from COVID-19 infection.”

Citat:
Herregud...
Du är alltså religiös. Förvånar mig inte.
Citera
2022-07-10, 20:23
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Nej, jag har inga problem med studien jag länkade, det är du som inte gillar resultatet.
Återigen, jag har inte kommenterat resultatet, jag bara konstaterar att om man inte kontrollerar journaler eller undersöker patienten kommer man inte att kunna diagnostisera någon myokardit.

Det är problemet med den studien du länkar till där man påstår att folk inte drabbades av myokardit i särskilt stor omfattning. En direkt gissning är att den studie du länkat till kommer kritiseras av den anledningen.

I andra studier där man kontrollerat huruvida folk faktiskt hade myokardit blev resultatet ett annat.

Citat:
Myocarditis (or pericarditis or myopericarditis) from primary COVID19 infection occurred at a rate as high as 450 per million in young males. Young males infected with the virus are up 6 times more likely to develop myocarditis as those who have received the vaccine.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8328065/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in