Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-10, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
De anhöriga är kanske rädda för samhällets hyckleri på det här området.

Det tycker jag deras anhöriga gubbgädda skulle ha tänkt på. Tidningar får ju skriva om de nyheter de bevakar. Det är ju inget brottsligt ändå.

Sen måste jag rätta dig, det är inte hyckleri att säga att det är fel att våldta barn om man verkligen tycker det. Och du och andra får ju säga att det inte är våldtäkt att ligga med barn i någon ålder. Det står dig fritt. Skulle inte kalla det för hyckleri alls. Stå för det bara!
Citera
2022-07-10, 11:45
Medlem
Citat:
Det här är precis det jag tycker är så extremt fel med dumpen.

1, de väntar med att göra en polisanmälan, vilket utsätter det stackars barnet för att kunna råka ut för fler våldtäkter. Enbart för att pengarna ska dras in.
2, eftersom man väntar med en polisanmälan, så finns risken att dumpen pajar utredningen mot den här personen, eller mot fler personer som utsätter barn för övergrepp.

Usch, och jag hoppas att Sara och Patrik blir lagförda, men lär ju inte hända.

Ha ha ha säg mig är det verkligen så många av dessa 118 gubbgäddor som polisen redan utreder?
Citera
2022-07-10, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Ha ha ha säg mig är det verkligen så många av dessa 118 gubbgäddor som polisen redan utreder?

Det har jag ingen aning om. Jag arbetar inte på NOA dessvärre.

Och egentligen så tycker jag inte att dumpen ansvarar för den polisiära delen, utan att den är fri att göra vad den vill eller inte vill utan att behöva ta något större hänsyn till polisens verksamhet.

Så för mig är det betydligt mycket allvarligare att man valde att utsätta ett stackars barn för en risk för ytterligare övergrepp istället för att ta kontakt med polisen. Och detta enbart för att kunna casha in lite extra stålar.
Citera
2022-07-10, 12:06
Medlem
Citat:
Det tycker jag deras anhöriga gubbgädda skulle ha tänkt på. Tidningar får ju skriva om de nyheter de bevakar. Det är ju inget brottsligt ändå.

Sen måste jag rätta dig, det är inte hyckleri att säga att det är fel att våldta barn om man verkligen tycker det. Och du och andra får ju säga att det inte är våldtäkt att ligga med barn i någon ålder. Det står dig fritt. Skulle inte kalla det för hyckleri alls. Stå för det bara!

Givetvis borde mina släktingar tänka på MIG innan de blir alkoholister, drogmissbrukare, psykisk sjuk eller rent allmänt gör bort sig. Fattar inte hur de inte fattar det.

*Är möjligtvis lite ironisk nu :-)

Självklart är det fel att våldta barn. Är bara lite osäker på om jag tycker det är en våldtäkt att ha sex med en villig person enbart baserat på antal timmar, minuter och sekunder det gått sedan denna föddes. Håller nog begreppet våldtäkt som något mer, som till exempel tvinga till sig sex eller ha sex med en person som inte kan lämna samtycke.
Citera
2022-07-10, 12:10
Medlem
sandyhells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleLiss
Precis, finns det några oklarheter här egentligen? I ett rättsamhälle är man oskyldig tills motsatsen är bevisad, men vissa här verkar tycka det är helt okej att föregå händelser. Det är heller inte olagligt att vara pedofil, det är en sexuell läggning och så länge inte personerna agerar ut sin läggning har de full rätt att skyddas av rättsväsendet mot sådana som dig och skall INTE hängas ut.
Såna som mig? På vilket sätt behöver snuskgubbar skyddas från mig, menar du?
Citera
2022-07-10, 12:14
Medlem
Citat:
Givetvis borde mina släktingar tänka på MIG innan de blir alkoholister, drogmissbrukare, psykisk sjuk eller rent allmänt gör bort sig. Fattar inte hur de inte fattar det.

*Är möjligtvis lite ironisk nu :-)

Självklart är det fel att våldta barn. Är bara lite osäker på om jag tycker det är en våldtäkt att ha sex med en villig person enbart baserat på antal timmar, minuter och sekunder det gått sedan denna föddes. Håller nog begreppet våldtäkt som något mer, som till exempel tvinga till sig sex eller ha sex med en person som inte kan lämna samtycke.
Har du inga släktingar med nåt konsekvenstänk alls?
I min släkt är det vanligt att tänka före vad det kan innebära för en själv och anhöriga, så att man avstår att göra nåt dumt.
Citera
2022-07-10, 12:15
Medlem
sandyhells avatar
Citat:
Chattarna är helt lagliga. Det är ju så lagen funkar. Det är inte olagligt att chatta med vuxna även om de säger sig vara under femton, och det är inget olagligt att vara den som är vuxen och säger att den är under femton.

Det är heller inte olagligt att träffa folk. Att hålla upp en mobil och prata med någon är lagligt både för den som blir filmad och den som filmar. De håller upp kameran väldigt tydligt.

Så det här snacket om att Dumpen tar lagen i egna händer är ju konstigt. Det är inget olagligt som har skett. De vill våldta barn och skriver det, dyker upp och blir intervjuade. Inte en olaglighet så långt ögat kan se.
Precis! Dumpen har utgivningsbevis också, och JO agerar inte. Dumpen följer lagen. Oskyldiga tills motsatsen bevisats/tills nån gädda vågar dra dem inför rätta för förtal.
Senast redigerad av sandyhell 2022-07-10 kl. 12:25.
Citera
2022-07-10, 12:22
Bannlyst
Citat:
De anhöriga är kanske rädda för samhällets hyckleri på det här området.

Precis majoriteten av alla i samhället och lipsillarna i denna tråden är totalt hjärntvättade av media och sociala normer.
Citera
2022-07-10, 12:28
Medlem
sandyhells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aanonymous
Rykten gör gällande att han ska komma från en liten by i närheten.
Vet inte om jag får skriva ut det så jag gör en rebus så jag slipper varning.

6 bokstäver

Träd på 2 bokstäver som börjar på den första bokstaven i alfabetet + inte en liten by utan en större ****

Kanske nåt att gräva vidare på

Edit.
Har grävt fram i princip tvärsäkra uppgifter på adress och namn nu till herr snusk.
Allt verkar stämma.
Men en liten osäkerhet då flera finns på adressen så håller jag på det lite

Är ju grymt jobbat om du fått fram ett namn, med så få ledtrådar. Dela gärna med dig i PM om du inte vill skriva öppet!
Citera
2022-07-10, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sarry
Tar man busslinje 145 och åker i ca 15 min så kommer man ditt, om nu svedala är rätt.
Den byn var ju lätt att klura ut namnet på...
Har någon en rebus för namnet också?
Citera
2022-07-10, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandyhell
Är ju grymt jobbat om du fått fram ett namn, med så få ledtrådar. Dela gärna med dig i PM om du inte vill skriva öppet!
Jag vet vem han är. Men man får inte skriva ut det här ....
Citera
2022-07-10, 15:14
Medlem
Någon som vet varför inte Dumpen hemsidan fungerar o gå in på just nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in