Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-04, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelbarnen
Jag har aldrig fel säger bara en idiot. Du har tur som har Flashback där du kan fulcitera och manipulera. I verkligeheten så skulle jag (och andra) sopa mattan med dig. Att du dessutom inte ens har stake att föra en debatt utan att använda dig av tarvliga personangrepp, vilket jag sett här från dig både mot mig och mot andra, påvisar än mer din svaghet. Skäms..

Ja det är tur för mig. Du kallar mig för en idiot och sedan påpekar att jag använder mig av personangrepp? Du påstår att jag måste ha sista ordet och är barnslig, men du håller aldrig käften själv så helt ärligt, förstår du inte att du gör exakt samma sak som du försöker beskylla mig för att göra?
Senast redigerad av zeroday 2022-07-04 kl. 22:24.
Citera
2022-07-04, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
När det var Patrik så var det allmänt misslyckad jag refererade till. Tycker inte man är misslyckad när man varit världsmästare.

Man kan vara världsmästare men misslyckad därefter.
Tänker Maradona med droger, Tyson i fängelse för våldtäkt m.fl.
Men världsmästartiteln har man för evigt oavsett det håller jag med om.
Citera
2022-07-04, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino

Bara det faktumet att dom utger att det är ett naket barn under 18 på bilden skulle kunna klassas som barnporr.
Så Dumpens arbetsmetoder är högst omoraliska och tvivelaktiga. Allt för att få din Swishdonation. ÅSNA.

Om det är så att det är barnporr som skickas så går ju gubbarna igång på bilder på ett barn som utsätts för sexualbrott och vill få tag på dem så att de kan våldta dem.
Citera
2022-07-04, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Och nej det är inte olagligt att bestämma en sexträff med ett fantasi offer.

Det är väl mer fråga om att förbereda en våldtäkt.
Citera
2022-07-04, 22:26
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beanian0nim
Om du tittar på To Catch a Predator eller Hansen vs. Predator så kan du se att många länder
kriminaliserar avsikten att lura barn till någon form av skada. Och de får 7-10 års fängelse med
50K till 1M i borgen.
Alla grips av polisen och fängslas omgående och måste registreras som sexualbrottsförbrytare som är allmän information.
Så jo, fantisera och åkabil för att besöka barnen är ett GROVT brott som sammhället måste skyddas från.
Pedofilerna tycker annorlunda.
Jaha, och i Saudiarabien så kan man bli halshuggen för trolldom. Jag skiter väl i vilka lagar som gäller i andra länder. Om det finns ett så stort folkligt stöd för att införa liknande lagar i Sverige så föreslår jag att dumparna startar ett eget parti. Det borde i så fall vara en enkel sak att ta sig in i riksdagen och ändra på saken. Fram till dess så har vi den lag vi har, och enligt den så begår de som hängs ut inte ett brott.
Citera
2022-07-04, 22:28
Medlem
Haha Expressen postade nyss en artikel (tyvärr måste man betala) om ett uthängd pedo som blev busted av dumpen och tog sitt liv. Och så har man intervjuat hans Sambo "Anna"

https://www.expressen.se/nyheter/annas-sambo-hangdes--ut-av-dumpen-tog-sitt-liv/
Citera
2022-07-04, 22:31
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Vilka gäddor har ångrat sig och åkt hem menar du? Svaret är ingen så dina liknelser betyder ingenting. Dyker inte gäddorna upp på platsen så ja, då hade det blivit svårt att döma någon för förberedelse av våldtäkt.

Har du funderat på att det redan finns mängder med förberedelse-brott trots att du försöker låtsas som att så inte är fallet bara så att du in absurdum ska kunna rättfärdiga att det ska vara lagligt att dyka upp på en bestämd plats i syfte att möta ett barn och våldta det?

Återigen så fortsätter du att skämma ut dig. Det är inte ett brott att träffa en ungdom eller barn, däremot bör det vara det om det finns ett syfte att ha sex med barnet. Förstår du? Du kan alltså inte dömd för förberedelse av våldtäkt av barn om ditt syfte var att köra barnet till fotbollsträningen!

Om det hade funnits bevis i form av chatloggar eller annat som visar att syftet var att mörda barnet, ja, då är det givetvis förberedelse till mord.

Är du såhär korkad eller gör du dig till?

Du behöver inte bevisa din oskuld. Det är upp till åklagaren att bevisa din skuld och uppsåt, precis som vid all annan brottslighet.
Vem har haft chansen att avbryta? Om det hade varit på riktigt med en riktig ungdom så fullbordas brottet inte bara för att personen dyker upp på platsen. Man måste innanför byxorna först så att säga.

Så du menar att jag har fel eftersom att du anser att det borde vara ett brott att ens tänka på att träffa en ungdom för att ligga?

Nej, det hade inte varit förberedelse till mord om personen frivilligt hade avbrutit innan brottet hade begåtts.
Citera
2022-07-04, 22:33
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KebabOchBearnaise
Nu tar du ut svängarna lite väl långt tycker jag. Du gör jämförelser som inte är logiska över huvud taget. Ingen har påstått något om antaganden vad gäller pedofili och dumpen utan det rör sig ju om män som har dykt upp på platsen. Sen kan jag tycka att det är en skillnad mellan sexualbrott och mord. Det är ju som att jämföra penningtvätt med organiserat graffitimålning. Det är en väldigt skillnad.
Samma paragraf gäller samtliga brott, så där är det ingen skillnad. Poängen är att inget brott har begåtts innan personen har kommit innanför byxorna, och så länge som personen själv avbryter så kan vi glömma förberedelse.
Citera
2022-07-04, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Jag diskuterar gärna med dom som är normalbegåvade men jag kan bara inte låta bli att driva med dig ska jag erkänna.
Det är bara för lätt då du helt verkar sakna distans till det som avhandlas i tråden.

Ha, jag får ändå medge att du roar mig. Jag har på riktigt skrattat mig harmynt när jag komponerat svar till dig. Så det ska jag ändå ge dig, hade det inte varit för att jag älskar att gå i clinch mot dig så hade jag nog tröttnat på denna tråden för längesen <-- whops en smiley, nu avslöjade jag mig allt igen
Citera
2022-07-04, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Vem har haft chansen att avbryta? Om det hade varit på riktigt med en riktig ungdom så fullbordas brottet inte bara för att personen dyker upp på platsen. Man måste innanför byxorna först så att säga.

Så du menar att jag har fel eftersom att du anser att det borde vara ett brott att ens tänka på att träffa en ungdom för att ligga?

Nej, det hade inte varit förberedelse till mord om personen frivilligt hade avbrutit innan brottet hade begåtts.

Men snälla lilla vän, för att en person ska kunna dömas för stämpling till mord förutsätts dock att mordet inte genomförs, inte ens på en försöksnivå.
Citera
2022-07-04, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Jag har lyssnat på dig och jag förstår nu att du har rätt i att det saknas forskning kring dumpens arbetsmetoder. Jag har därför utfört en egen studie som presenteras nedan.

Antalet pedofiler som avslöjats av Dumpen: 117.
Antalet pedofiler som avslöjats av Childhood: 0.

Handlar det om att avslöja pedofiler eller minska risken för att barn blir utsatta? Vi får se om utvecklingen tar sig en tvärvändning på sikt tack vare Dumpen, men jag gissar på nej.

Du ska vara glad om Dumpen inte bidrar till att öka övergreppen på barn.

Forskningen visar ju som sagt att stigmatisering av pedofiler leder till potentiellt ökade risker för barn. Precis som Childhood mycket korrekt har påpekat.

Dumpen kan få en SM medalj i att hänga ut pedofiler, om det inte får ner övergreppen mot barn är det meningslöst.

Vi får hoppas att någon på FB inte klantar sig och hänger ut fel människa bara. Det har ju hänt förut: https://www.youtube.com/watch?v=6K61NevgWUY

Kan du länka till någon källa där det står att Childhood också sysslar med personliga avslöjanden av pedofiler?

Jahopp, intelligensen på din kommentar talar sitt tydliga språk.
Senast redigerad av Dajmkulan 2022-07-04 kl. 22:52.
Citera
2022-07-04, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dajmkulan
Handlar det om att avslöja pedofiler eller minska risken för att barn blir utsatta? Vi får se om utvecklingen tar sig en tvärvändning på sikt tack vare Dumpen, men jag gissar på nej.

Du ska vara glad om Dumpen inte bidrar till att öka övergreppen på barn.

Forskningen visar ju som sagt att stigmatisering av pedofiler leder till potentiellt ökade risker för barn.

Dumpen kan få en SM medalj i att hänga ut pedofiler, om det inte får ner övergreppen mot barn är det meningslöst.

Väl rutet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in