Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
22-07-10, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppetossa2
Jag vet vem han är. Men man får inte skriva ut det här ....

Så är det. Kan du göra en rebus?
Citera
22-07-10, 15:46
Avslutad
Citat:
Ja, en rebus vore väldigt uppskattat. Man får inte skriva namnet (ens maskat) men det är tillåtet att ge ledtrådar.
Citera
22-07-10, 16:21
Medlem
Har Dumpen.se blivit hackat? Det går inte att komma in där.
Citera
22-07-10, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Givetvis borde mina släktingar tänka på MIG innan de blir alkoholister, drogmissbrukare, psykisk sjuk eller rent allmänt gör bort sig. Fattar inte hur de inte fattar det.

*Är möjligtvis lite ironisk nu :-)

Självklart är det fel att våldta barn. Är bara lite osäker på om jag tycker det är en våldtäkt att ha sex med en villig person enbart baserat på antal timmar, minuter och sekunder det gått sedan denna föddes. Håller nog begreppet våldtäkt som något mer, som till exempel tvinga till sig sex eller ha sex med en person som inte kan lämna samtycke.
Hur drar du den gränsen?
Hur avgör du om en person är helt oberoende och helt fri att välja själv?
Är du helt säker på att du är tillräckligt kvalificerad att avgöra en så pass viktig detalj utan att vara påverkad av dina egna böjelser?
Citera
22-07-10, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Givetvis borde mina släktingar tänka på MIG innan de blir alkoholister, drogmissbrukare, psykisk sjuk eller rent allmänt gör bort sig. Fattar inte hur de inte fattar det.

*Är möjligtvis lite ironisk nu :-)

Självklart är det fel att våldta barn. Är bara lite osäker på om jag tycker det är en våldtäkt att ha sex med en villig person enbart baserat på antal timmar, minuter och sekunder det gått sedan denna föddes. Håller nog begreppet våldtäkt som något mer, som till exempel tvinga till sig sex eller ha sex med en person som inte kan lämna samtycke.

Man inte kan låta enskilda individer göra den bedömningen. Lagar är till för att skydda och vägleda alla människor i samhället och då har man kommit fram till att 15 år är en lämplig ålder för att ha sex.
Citera
22-07-10, 17:09
Medlem
Citat:

Jag vet inte om jag prickat rätt.
Men vill du så skicka pm till mig så knåpar jag ihop en rebus
Citera
22-07-10, 17:28
Medlem
Citat:

Skriv ut namnet men sett stjärnor för vissa av bokstäverna.
T.e.x.

Ho**etossa2
Citera
22-07-10, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Skriv ut namnet men sett stjärnor för vissa av bokstäverna.
T.e.x.

Ho**etossa2
Nej det går absolut inte,
Citera
22-07-10, 17:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KnullaBella
En normal människa chattar inte med barn om kuk o fitta.
Nej och himlen är blå och rosor är röda? Buhu. Det finns ju sjuka människor överallt, men min poäng är att det kan bero på (annan) psykisk sjukdom, droger, alkohol, livskris, bristande omdöme osv. Jag som förälder hade kunnat förlåta en äcklig chatt med min son eller dotter på Tiktok eller insta, även om jag hade blivit förbannad. Men ett fysiskt övergrepp hade jag troligen bröstat livstid för. Jag hade misshandlat sönder aset. Förstår du skillnaden? Förstår du skillnaden att göra det ena men bli uthängd för det andra?

Troligen förstår ni inte förrän det händer någon i er närhet. Det är så tragiskt att pöbeln ska få bestämma i rättsfrågor. Vi är tillbaka på 1600-talet mha Dumpen.
Senast redigerad av TredjeDiket 22-07-10 kl. 17:45. Anledning: SwiftKey
Citera
22-07-10, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TredjeDiket
Nej och himlen är blå och rosor är röda? Buhu. Det finns ju sjuka människor överallt, men min poäng är att det kan bero på (annan) psykisk sjukdom, droger, alkohol, livskris, bristande omdöme osv. Jag som förälder hade kunnat förlåta en äcklig chatt med min son eller dotter på Tiktok eller insta, även om jag hade blivit förbannad. Men ett fysiskt övergrepp hade jag troligen bröstat livstid för. Jag hade misshandlat sönder aset. Förstår du skillnaden? Förstår du skillnaden att göra det ena men bli uthängd för det andra?

Troligen förstår ni inte förrän det händer någon i er närhet. Det är så tragiskt att pöbeln ska få bestämma i rättsfrågor. Vi är tillbaka på 1600-talet mha Dumpen.

Vilken är den här pöbeln du pratar om, och vilka rättsfrågor menar du?
Citera
22-07-10, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TredjeDiket
Nej och himlen är blå och rosor är röda? Buhu. Det finns ju sjuka människor överallt, men min poäng är att det kan bero på (annan) psykisk sjukdom, droger, alkohol, livskris, bristande omdöme osv. Jag som förälder hade kunnat förlåta en äcklig chatt men min son eller dotter på Tiktok eller insta, även om jag hade blivit förbannad. Men ett fysiskt övergrepp hade jag troligen bröstat livstid för. Jag hade misshandlat sönder aset. Förstår du skillnaden? Förstår du skillnaden att göra det ena men bli uthängd för det andra?

Du skäller på fel träd voffsingen.

Även jag har synpunkter på hur dumpen hanterar detta.

Återfalls peddon och riks as förtjänar hängas ut, men de borde vara mer restriktiva med "tankepeddon".

Innan de förstör för en hel familj som är oskyldiga även om "tankepeddon" inte är det, kanske de borde nöjja sig med att koppla in polis och inte hänga ut.

Fast om ett "tankepeddo" gått så långt att verkligen stämma träff med ett barn, antar jag att få av dessa skulle backa ut och därmed bli riktiga peddon.
Typ alla "gäddorna" skyller ju på att det bara är på låtsas.....visst serrö.
Citera
22-07-10, 18:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Vilken är den här pöbeln du pratar om, och vilka rättsfrågor menar du?
Jag hoppas för din skull att det där var retoriska frågor, annars är du dummare än jag först trodde.
Citat:
Ursprungligen postat av KnullaBella
Du skäller på fel träd voffsingen.

Även jag har synpunkter på hur dumpen hanterar detta.

Återfalls peddon och riks as förtjänar hängas ut, men de borde vara mer restriktiva med "tankepeddon".

Innan de förstör för en hel familj som är oskyldiga även om "tankepeddon" inte är det, kanske de borde nöjja sig med att koppla in polis och inte hänga ut.

Fast om ett "tankepeddo" gått så långt att verkligen stämma träff med ett barn, antar jag att få av dessa skulle backa ut och därmed bli riktiga peddon.
Typ alla "gäddorna" skyller ju på att det bara är på låtsas.....visst serrö.
Voffsingen? Ser du inte skillnad på canis och felidae?

Men precis så. Det finns mycket som är fel med Dumpen, jag hatar inte urskillningslöst utan det är ett seriöst problem om de förstör livet för någon oskyldig eller att familjemedlemmar och andra blir trakasserade osv. Vilket uppenbarligen hänt flera ggr.

Jag har inga förhoppningar att "the dynamic duo" ska komma till sans och ändra arbetsmetoder, börja arbeta förebyggande eller stödjande istället (vilket de verkar göra till viss del redan). Men det Dumpen sysslar med nu kommer sluta illa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in