2022-07-09, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Då tillhör Droidbishop och Madzen alltså 1%. Ändå rätt imponerande att tråden har två gubbar av den kalibern som tillhör det absoluta toppskiktet bland traders.

Man brukar snarare säga att 80 procent av dem som köper och säljer frekvent förlorar och 20 procent vinner. Om man inte kan hålla huvudet kallt och inte vill lägga massor av tid och engagemang på sitt köpochsäljande, så är det bättre att bara köpa bitcoin och vänta eller att köra DCA.

Själv brukade jag köpa när priset föll eller hade fallit kraftigt. Jag slutade dock för ett par år sedan när alla bekväma platser började kräva KYC. Om den faller ner riktigt otäckt lågt, under 10 000, så kommer jag att börja köpa igen, trots KYC-eländet.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2022-07-09 kl. 23:52.
Citera
2022-07-09, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Om folk som inte förstår Bitcoin bara kunde säga "jag vet inte" istället för att komma med påståenden om det ena eller det andra. Det finns inget fel i att säga "jag vet inte" om saker man inte vet något om.

Precis, jag har full respekt för att inte alla har kunnat, hunnit eller velat sätta sig in i bitcoin.
Citera
2022-07-09, 23:50
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Det du beskriver är trading. Samtidigt säger du att man inte ska syssla med trading.
Jag har förstått att gråskalor inte funkar för dig. Låt mig göra det enklare för dig så du förstår. Köp och håll. Allt annat innebär en risk. Ju större del av kapitalet du tradear och ju oftare du gör det desto större risk.

Hoppas du förstår. Det är inte ditt fel att du är som du är.
Citera
2022-07-10, 00:18
Medlem
geir44s avatar
Hoppas på 5x för btc. Men inte ens då blir jag särskilt rik. Mest sannolikt sjunker bitcoin till 8-10 innom kort.
Citera
2022-07-10, 00:23
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Tja, vad tror vi nu då, - kommer 200 veckors glidande medelvärde fungera som motstånd och skicka priset till noll eller kommer vi att ta oss tillbaka ovanför varpå hela dribblandet i 17,5-22k regionen kan ses som en avvikelse och inget annat?
Btw, istället för att fokusera på att vi är under 200 veckors så kan man ju titta på hur ofta det hänt tidigare, och vad det markerat för framtiden.

Tittar du istället på 50 veckors glidande medelvärde så ser du att priset kan sticka i från den, men att den fungerar som en gummisnodd då priset gärna drar sig tillbaka till den. Idag ligger den på runt 44k...
Citera
2022-07-10, 01:57
Avslutad
Kryptovalen har aldrig fel. https://twitter.com/CryptoWhale/status/1545170120552681472

Citat:
When the 142,000 Bitcoin is dumped later this year, and BTC flash crashes under $10,000, I don’t want maxis to be in my DMs asking me to bail them out. I warned you!!!

https://twitter.com/yotohen/status/1545172556679880704
Citera
2022-07-10, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Kryptovalen har aldrig fel. https://twitter.com/CryptoWhale/status/1545170120552681472

https://twitter.com/yotohen/status/1545172556679880704

Ajdå, du kan inte ha varit med länge i gamet om du citerar cryptowhale och säger att han aldrig kan ha fel.

Däremot ja, kan eventuellt bli en snabb dip då detta sker men förmodligen för att MMs kmr utnyttja situationen och inte för att alla kommer insta dumpa sina BTC direkt dom får tillbaka dom.
Citera
2022-07-10, 10:53
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Btw, istället för att fokusera på att vi är under 200 veckors så kan man ju titta på hur ofta det hänt tidigare, och vad det markerat för framtiden.

Tittar du istället på 50 veckors glidande medelvärde så ser du att priset kan sticka i från den, men att den fungerar som en gummisnodd då priset gärna drar sig tillbaka till den. Idag ligger den på runt 44k...

Dilemmat som jag ser det är att vi aldrig har stängt några ljus på dagen under 200 veckors tidigare i Bitcoins historia, och jag kan inte låta bli att tycka att det är illavarslande att vi fortfarande inte har tagit oss tillbaka över, men samtidigt har rsi:t aldrig varit såhär översålt.
Ska kika närmare på 50 veckors och studera gummisnoddseffekten.
Vet du förövrigt Leaston varför många traders lägger extra vikt vid 21 veckors och 12 veckors glidande medelvärden?
Citera
2022-07-10, 11:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Man brukar snarare säga att 80 procent av dem som köper och säljer frekvent förlorar och 20 procent vinner. Om man inte kan hålla huvudet kallt och inte vill lägga massor av tid och engagemang på sitt köpochsäljande, så är det bättre att bara köpa bitcoin och vänta eller att köra DCA.

Själv brukade jag köpa när priset föll eller hade fallit kraftigt. Jag slutade dock för ett par år sedan när alla bekväma platser började kräva KYC. Om den faller ner riktigt otäckt lågt, under 10 000, så kommer jag att börja köpa igen, trots KYC-eländet.

Det finns ett enkelt sätt att undvika att förlora på trading och det är att aldrig sälja till ett lägre pris än man köpt, men det är alldeles uppenbarligen för svårt för den stora majoriteten att förstå. Naturligtvis är det logiskt att sälja till förlust om man tror att BTC ska gå till noll, men då ska man inte hålla på med BTC.
Citera
2022-07-10, 11:58
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Jag har förstått att gråskalor inte funkar för dig. Låt mig göra det enklare för dig så du förstår. Köp och håll. Allt annat innebär en risk. Ju större del av kapitalet du tradear och ju oftare du gör det desto större risk.

Hoppas du förstår. Det är inte ditt fel att du är som du är.

Tja, du påstår att du tänkte sälja (kanske inte allt, men ändå) på toppen och köpa mer på botten. Det brukar sluta på ett sätt i 90% av fallen. Det är ganska svart på vitt, ja. Hävdar du något annat så ljuger du för dig själv.
Citera
2022-07-10, 12:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Tja, du påstår att du tänkte sälja (kanske inte allt, men ändå) på toppen och köpa mer på botten. Det brukar sluta på ett sätt i 90% av fallen. Det är ganska svart på vitt, ja. Hävdar du något annat så ljuger du för dig själv.

Att sälja på toppen och köpa på botten kan endast sluta på ett vis = stor vinst. Det är ganska svart på vitt.
Citera
2022-07-10, 12:51
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgentofSith
Har du några proffsigare och sakligare invändningar att anföra mot mitt resonemang än det där tramset så är de välkomna, så kan vi diskutera dem sen.

Jag vet faktiskt inte om det går att invända något mot det genialiska tradingtipset att köpa på botten och sälja på toppen. Du har helt enkelt vunnit diskussionen och vi borde bara be mod att stänga hela tråden nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in