2022-07-09, 21:51
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Möjligtvis att man kan sälja lite när man ligger bra till för att sedan köpa lite mer när det ligger lågt. 99% av alla traders bränner sig.

Intressant logik här.
Citera
2022-07-09, 22:00
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Då tillhör Droidbishop och Madzen alltså 1%. Ändå rätt imponerande att tråden har två gubbar av den kalibern som tillhör det absoluta toppskiktet bland traders.
De tror nog det i vart fall. Droidbishop har i vart fall haft rätt ett par gånger. Värre är det för madzen/illuminati/burrebror som blivit -80% rekt på löpande band.
Citera
2022-07-09, 22:02
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Intressant logik här.
Jag skrev ju möjligtvis. Man kan såklart se att bitcoin ligger på ath och ta hem lite vinster då, med betoning på lite. Samtidigt kan man se om bitcoin ligger 70+% från ath och köpa lite mer än vanligt. Ingen garanti för något och du kommer aldrig pricka botten eller toppen men på lång sikt kan det ge utdelning.
Citera
2022-07-09, 22:04
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Jag skrev ju möjligtvis. Man kan såklart se att bitcoin ligger på ath och ta hem lite vinster då, med betoning på lite. Samtidigt kan man se om bitcoin ligger 70+% från ath och köpa lite mer än vanligt. Ingen garanti för något och du kommer aldrig pricka botten eller toppen men på lång sikt kan det ge utdelning.

Det du beskriver är trading. Samtidigt säger du att man inte ska syssla med trading.
Citera
2022-07-09, 22:23
Medlem
hazenectars avatar
Tja, vad tror vi nu då, - kommer 200 veckors glidande medelvärde fungera som motstånd och skicka priset till noll eller kommer vi att ta oss tillbaka ovanför varpå hela dribblandet i 17,5-22k regionen kan ses som en avvikelse och inget annat?

Vad blir det av cpi siffrorna för juni? Och hur mycket kommer the fed att höja styrräntan med nästa gång? Blir det 0.75 % även denna gång? Är Powell och Yellen verkligen så kaxiga med tanke på att dom förvaltar en statsskuld på 32 biljoner usd?

Har dollarn toppat ut?
Citera
2022-07-09, 22:27
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Tja, vad tror vi nu då, - kommer 200 veckors glidande medelvärde fungera som motstånd och skicka priset till noll eller kommer vi att ta oss tillbaka ovanför varpå hela dribblandet i 17,5-22k regionen kan ses som en avvikelse och inget annat?

Vi kommer ta oss över, men om det blir inom 1 månad eller 12 månader låter jag vara osagt. Tvingas jag gissa så någonstans mittemellan.

Citat:
Har dollarn toppat ut?
Den lär inte ha så mycket kraft kvar att fortsätta upp, så: "ja".
Citera
2022-07-09, 22:58
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Vi kommer ta oss över, men om det blir inom 1 månad eller 12 månader låter jag vara osagt. Tvingas jag gissa så någonstans mittemellan.

Den lär inte ha så mycket kraft kvar att fortsätta upp, så: "ja".

Jag såg ett intressant diagram på twitter idag som visade att S&P indexet i princip aldrig har varit så kraftigt shortat som det är nu. Det visade även att alla andra gånger mängden shorts ens varit i närheten av dagens nivåer enformigt har markerat bottnar. Jag lutar nog lite åt contrarian-sidan i det här fallet och tänker att Nasdaq och S&P kanske istället stiger. Inte minst för att det även finns en tydlig bullish divergence på rsi:t på båda indexen på veckan.
Räntehöjningar, råvarupriser och kriget i Ukraina är redan inprisat.

Vad får dig att tro att dollarn har rusat färdigt? Har du kikat på hur det tekniska ser ut?
Citera
2022-07-09, 23:15
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Vad får dig att tro att dollarn har rusat färdigt? Har du kikat på hur det tekniska ser ut?
Tekniskt så ser det ut som den kan fortsätta uppåt.

Anledningen att jag sa neråt var att jag just kollade 3 Wall Street experter som siade om olika marknader, och de enda dom var eniga om var att dollarn inte lär fortsätta uppåt.
Citera
2022-07-09, 23:19
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Tekniskt så ser det ut som den kan fortsätta uppåt.

Anledningen att jag sa neråt var att jag just kollade 3 Wall Street experter som siade om olika marknader, och de enda dom var eniga om var att dollarn inte lär fortsätta uppåt.

Och hur motiverade dom att dollarn förmodligen inte lär fortsätta uppåt? Vilka faktorer vägdes in?
Citera
2022-07-09, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barf
Är jag i tråden där kapitalist-svin som Gardell avfärdas men där det hyllas no-name youtubers? Det saknas väl bara att ni vill att jag ska de-bunka hans skitsnack också. Det verkar som att det fortfarande finns lite pengar kvar att tjäna på krypto. Om det är på youtube ni hämtar eran info för framtida investeringar så är det nog bäst att ni håller hårt i er FIAT. Säkrast så och ni kommer tacka mig för det.

Gardell medger själv att han inte kan bitcoin, se

https://www.di.se/ditv/borsmorgon/christer-gardell-om-bitcoin-alla-kommer-angra-att-de-sitter-pa-taget/

Icke desto mindre kommer han med den djärva förutsägelsen att "bitcoin kommer att falla till noll", se

https://www.svd.se/a/479Apa/christer-gardell-riskkapitalbolag-nytt-subprime (betalvägg men artikeln citeras här: (FB) Bitcoin, bästa argument för och emot )

Endast blind auktoritetstro kan få någon att lita på och investera utifrån den förutsägelsen. Men han har förmågan att låta förtroendeingivande och se förtroendeingivande ut, och det räcker nog för att lura ganska många.
Citera
2022-07-09, 23:34
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Och hur motiverade dom att dollarn förmodligen inte lär fortsätta uppåt? Vilka faktorer vägdes in?
Jag lyssnade inte exakt på varför då jag hade fokus på BTC delarna mest, men det hade med hur marknaden i övrigt såg ut med och osäkerheter kring krig och inflationen m.m.
Citera
2022-07-09, 23:36
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Gardell medger själv att han inte kan bitcoin, se

https://www.di.se/ditv/borsmorgon/christer-gardell-om-bitcoin-alla-kommer-angra-att-de-sitter-pa-taget/

Icke desto mindre kommer han med den djärva förutsägelsen att "bitcoin kommer att falla till noll", se

https://www.svd.se/a/479Apa/christer-gardell-riskkapitalbolag-nytt-subprime (betalvägg men artikeln citeras här: (FB) Bitcoin, bästa argument för och emot )

Endast blind auktoritetstro kan få någon att lita på och investera utifrån den förutsägelsen. Men han har förmågan att låta förtroendeingivande och se förtroendeingivande ut, och det räcker nog för att lura ganska många.

Om folk som inte förstår Bitcoin bara kunde säga "jag vet inte" istället för att komma med påståenden om det ena eller det andra. Det finns inget fel i att säga "jag vet inte" om saker man inte vet något om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in