2022-07-09, 20:26
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HazzardAlard
Hon hade strypmärken och blåslagen över hela kroppen.

Kan också tillägga att GM är stor för sin ålder, ursprungligen från Afrika, har en solklar diagnos... och har flertalet gånger varit jävligt obehaglig mot tjejer på skolan.

Har ett namn nu men vi väntar med det... för att vara etthundra procent säker.

Diagnos i form av adhd/asperger...?

Nu vet vi ju att polisen, journalisterna, kyrkan och vartannat svenskt fruntimmer förmodligen tycker synd om gärningsmannen och redan gråter floder å hans vägnar (stackaren kan inte haft det lätt...) medan flickan kämpar för sitt liv, men man får hoppas att lokalborna inte glömmer detta i första hand och gör det svårt för pojken framöver. Herregud vilken störd och farlig människa. Han kommer belönas med frihet och straffimmunitet dessutom. Vad sänder det för signaler till gärningsmannen?
Citera
2022-07-09, 20:27
Medlem
NordicNSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Förlåt att jag går hårt mot dig. Och som du säger, vi tänker inte som en tonårig gärningsman. Tids nog kommer det nog fram hur det ligger till, men det tar nog sin tid eftersom det är sekretessbelagt.
Gå du hårt mot mig det kan jag ta, en annan fundering jag kom att tänka på nu är att även om GM är släppt av polisen så kan det nog finnas fler alternativ än att han går fri på gatorna (vilket jag hoppas att han inte gör) särskilt med tanke på hans ålder/påstådda ålder han kan ju faktiskt vara på t, ex BUP och då med rätt stor koll på sig eller på någon form av akuthem HVB eller SiS då detta nog inte rent tekniskt sett räknas som att han är frihetsberövad (eller ja kanske SiS men inte de andra 2 alternativen)
Citera
2022-07-09, 20:27
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Den här GM kommer att fortsätta på den inslagna vägen, om han får den möjligheten. En sådan här person bör därför låsas in.. men det kommer sannolikt inte att ske förrän han begått ytterligare ett mord utöver detta mordförsök (alt. mord).

Du har tyvärr rätt. Det tar inte slut nu. Ett mordförsök av den här typen vid så ung ålder talar för att det bara börjat nu.

Jag hoppas han är så pass vuxen då att han får livstid för det mordet.
Citera
2022-07-09, 20:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Djuse
Det troliga är en arab/mena/ somalier som våldför sig på en svenska flicka eller en flicka från grabbens ursprung Vi får se när fup och annat kommer fram
FUP när gärningsman är under 15 år? Det kan du fetglömma. Vi kommer inte få veta nå ting

.
Citera
2022-07-09, 20:29
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djuse
Det troliga är en arab/mena/ somalier som våldför sig på en svenska flicka eller en flicka från grabbens ursprung Vi får se när fup och annat kommer fram

Det kommer ingen FUP. Det kommer bara vid åtal.

GM är under 15 år. Dvs inte straffmyndig. Därför inget åtal.
Citera
2022-07-09, 20:31
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:

Men får väl dock hoppas att det inte blir ytterligare ett "Kevin-fall" där det blir locket på och så efter flera år visar det sig att utredningen inte höll måttet.
Citera
2022-07-09, 20:32
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matthew_Hopkins
Sant. Tycker det är helt OK. Samtidigt frekventeras ju detta forum också av personer som är mindre nogräknade. Inklusive många med stora öron och munnar i norra Västerbotten. Så jag står fast vid att det är aningen förvånande att det inte kommer fram mer. Men en annan anledning är nog att skolor och många vanliga skvallerkanaler är stängda.

Ja, jag har framfört just det att det inte är skoltermin som en av orsakerna till att det inte kommit fram så mycket än. I en skola skvallras det ju alltid. Men många elever är i sommarstugor och på resor just nu. Så det naturliga skvallret dyker inte upp på samma sätt.

När skolan börjar om kommer skvallret igång. Förhoppningsvis tidigare.
Citera
2022-07-09, 20:33
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Men får väl dock hoppas att det inte blir ytterligare ett "Kevin-fall" där det blir locket på och så efter flera år visar det sig att utredningen inte höll måttet.

I det här fallet är GM tonåring och inte lika lättstyrd som de små pojkarna ,

Han har gjort medgivanden.
Citera
2022-07-09, 20:36
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NordicNS
Gå du hårt mot mig det kan jag ta, en annan fundering jag kom att tänka på nu är att även om GM är släppt av polisen så kan det nog finnas fler alternativ än att han går fri på gatorna (vilket jag hoppas att han inte gör) särskilt med tanke på hans ålder/påstådda ålder han kan ju faktiskt vara på t, ex BUP och då med rätt stor koll på sig eller på någon form av akuthem HVB eller SiS då detta nog inte rent tekniskt sett räknas som att han är frihetsberövad (eller ja kanske SiS men inte de andra 2 alternativen)

Vad bra.

Det har framkommit tidigare i tråden att det är soc som går in och tar hand om honom. Vad exakt det innebär i det här fallet vet vi inte. Men det brukar vara nån slags övervakning. Han är inte fri att gå som han vill.
Citera
2022-07-09, 20:40
Medlem
Citat:

Kan också tillägga att GM är stor för sin ålder, ursprungligen från Afrika, har en solklar diagnos... och har flertalet gånger varit jävligt obehaglig mot tjejer på skolan.

Jo det kan jag tänka mig att GM har hängt vid skolan tidigare. Borde vara många tonårs tjejer i Skellefteå som vet vilken denna kille är. Såg att polisen ville ha tips gällande iakttagelser från lekparken utanför fritids. Tror absolut att GM varit vid skolan innan mordförsöket inträffade.
Citera
2022-07-09, 20:40
Medlem
Jagersros avatar
Citat:

Ok ! Tack för infon. Du är påläst
Citera
2022-07-09, 20:41
Medlem
Bajslukts avatar
Citat:

Så GM är en neger, som vanligt.

Det är alltid 50/50 om det är en neger eller arab.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in