Flashback bygger pepparkakshus!
2022-07-09, 20:11
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Om den tiden stämmer är det närmare 2 1/2 timme tills hon hittades, va hon mer död än levande?

Hon hade strypmärken och blåslagen över hela kroppen.

Kan också tillägga att GM är stor för sin ålder, ursprungligen från Afrika, har en solklar diagnos... och har flertalet gånger varit jävligt obehaglig mot tjejer på skolan.

Har ett namn nu men vi väntar med det... för att vara etthundra procent säker.
Citera
2022-07-09, 20:12
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Ja, det är en skribent som framfört det och ca tre (?) skribenter som motsagt det (och hänvisat till personlig kännedom om fallet). Man kan dessutom misstänka att kontakten i kyrkan kan ha en hrrrmm.. bred uppfattning om vem som är "svensk".

Så f.n. är GM:s härstamning ej fastslagen.

Det finns de i tråden som verkligen vill att det är en svensk GM och de i tråden som hoppas att det är en utlänning. Allt för att befästa sin syn på samhället och mänskligheten. För det är många beredda att ljuga för att få den sanning de vill höra.

Själv försöker jag hålla mig lugn när det gäller etnicitet. Tids nog brukar vi få veta det. I bland talar saker för att det inte en etnisk svensk trots att vi inte vet vem det är. T ex att det behövs en tolk.eller att det skett i Rinkeby. Men i det här fallet finns inga bevis varken för det ena eller det andra. Det verkar bo både utlänningar och etniska svenskar på samma yta.

Det enda jag är tämligen säker på är att det är en enstöring, en lite udda varelse. Nån som har få vänner och inga alls. Som har en diagnos även om den kanske inte ställts än. Och han är uppenbarligen väldigt farlig som startat redan nu vid tidig ålder med ett mordförsök.

Den här typen av mordförsök är i min ögon mer svårhanterliga än ett mordförsök relaterat till klaner och gäng. Även om du skjuter ner nån på öppen gata, så kanske inte dödandet kommer inifrån utan utifrån. Nån har sagt att du måste göra för att få vara med i ett gäng. Då kan det vara möjligt att ”omvända” den personen. Inte enkelt. Men inte helt omöjligt. Har hänt förut.

Men där dödandet kommer inifrån. Som en lust, ett hat. Ja, då ser jag inte att det går att förändra den personen. Eventuellt få den att kunna kontrollera det som triggar. Men tankarna finns där alltid. De människorna är alltid farliga. Även om de låter bli att döda på många år, som han i Örebros, så är han ju fortfarande farlig i fel situation. För dödandet kommer inifrån i hans fall. Det finns inget skäl, ingen oförrätt han ska hämnas. Bara lust och hat.
Citera
2022-07-09, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Vilken metod menar du? Över huvudet eller runt halsen?

Den metoden där bandet ska föras runt halsen och spetsen ska in i fästet med millimeterprecision på nån som gör motstånd och sprattlar, skakar på huvudet? Eller den där du gör en ögla som du försöker trä över nån som gör motstånd och sprattlar, skakar på huvudet?
Kan säkert göras under hot.
Citera
2022-07-09, 20:14
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yepster
"Flicka hittad naken i skogen" Varför den rubriken på tråden? Det är ju inte bekräftat att hon var naken, mordförsök på ung flicka vore väl mer relevant?

TS har fått den informationen från dem, som hittade flickan.

(FB) Flicka hittad naken i skogen på Morö backe i Skellefteå (2022-07-07)
Citera
2022-07-09, 20:15
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NordicNS
Som sagt svårt att veta med säkerhet särskilt då vi nog inte kan räkna blint med att GM tänkt igenom alla aspekter med allting, med det sagt menar jag såklart inte att det nödvändigtvis är det mest logiska utan endast att som en någorlunda stabil och rationell människa är det iaf för mig tämligen svårt att sätta sig in i huvudet på en sådan här individ. Jag är heller inte bekant med aktuellt område så jag har inte en aning om hur avskild platsen är (en skogs stig kan vara nog så öde även om den är relativt centralt belägen) vet inte heller vart den ursprungliga källan gällande buntband kommer från eller hur trovärdigheten hos källan är, menar bara att man nog bör hålla de flesta teorier öppna, menade inte på något sätt påstå att buntband var det mest troliga.

Förlåt att jag går hårt mot dig. Och som du säger, vi tänker inte som en tonårig gärningsman. Tids nog kommer det nog fram hur det ligger till, men det tar nog sin tid eftersom det är sekretessbelagt.
Citera
2022-07-09, 20:16
Medlem
W9GFOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HazzardAlard

Kan också tillägga att GM är stor för sin ålder, ursprungligen från Afrika, har en solklar diagnos... och har flertalet gånger varit jävligt obehaglig mot tjejer på skolan.

Har en teori vem det kan vara. Där han bor har han full koll på hela cykelvägen nedanför skolan 180 grader.
Citera
2022-07-09, 20:19
Medlem
RickNesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HazzardAlard

Vad är det för ålder på GM?
Citera
2022-07-09, 20:22
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det finns de i tråden som verkligen vill att det är en svensk GM och de i tråden som hoppas att det är en utlänning. Allt för att befästa sin syn på samhället och mänskligheten. För det är många beredda att ljuga för att få den sanning de vill höra.

Själv försöker jag hålla mig lugn när det gäller etnicitet. Tids nog brukar vi få veta det. I bland talar saker för att det inte en etnisk svensk trots att vi inte vet vem det är. T ex att det behövs en tolk.eller att det skett i Rinkeby. Men i det här fallet finns inga bevis varken för det ena eller det andra. Det verkar bo både utlänningar och etniska svenskar på samma yta.

Det enda jag är tämligen säker på är att det är en enstöring, en lite udda varelse. Nån som har få vänner och inga alls. Som har en diagnos även om den kanske inte ställts än. Och han är uppenbarligen väldigt farlig som startat redan nu vid tidig ålder med ett mordförsök.

Den här typen av mordförsök är i min ögon mer svårhanterliga än ett mordförsök relaterat till klaner och gäng. Även om du skjuter ner nån på öppen gata, så kanske inte dödandet kommer inifrån utan utifrån. Nån har sagt att du måste göra för att få vara med i ett gäng. Då kan det vara möjligt att ”omvända” den personen. Inte enkelt. Men inte helt omöjligt. Har hänt förut.

Men där dödandet kommer inifrån. Som en lust, ett hat. Ja, då ser jag inte att det går att förändra den personen. Eventuellt få den att kunna kontrollera det som triggar. Men tankarna finns där alltid. De människorna är alltid farliga. Även om de låter bli att döda på många år, som han i Örebros, så är han ju fortfarande farlig i fel situation. För dödandet kommer inifrån i hans fall. Det finns inget skäl, ingen oförrätt han ska hämnas. Bara lust och hat.

Den här GM kommer att fortsätta på den inslagna vägen, om han får den möjligheten. En sådan här person bör därför låsas in.. men det kommer sannolikt inte att ske förrän han begått ytterligare ett mord utöver detta mordförsök (alt. mord).
Citera
2022-07-09, 20:23
Medlem
Matthew_Hopkinss avatar
Citat:
När det handlar om ett mycket grovt brott mot en flicka blott ca 10 år gammal, så blir en hel del inte sällan lite reserverade, eftersom det framstår som en så HEMSK händelse.

Sant. Tycker det är helt OK. Samtidigt frekventeras ju detta forum också av personer som är mindre nogräknade. Inklusive många med stora öron och munnar i norra Västerbotten. Så jag står fast vid att det är aningen förvånande att det inte kommer fram mer. Men en annan anledning är nog att skolor och många vanliga skvallerkanaler är stängda.
Citera
2022-07-09, 20:25
Medlem
Yepsters avatar
Citat:
TS har fått den informationen från dem, som hittade flickan.

(FB) Flicka hittad naken i skogen på Morö backe i Skellefteå (2022-07-07)

Jag är medveten om att en person påstått det, läst varje inlägg i hela tråden till skillnad från många andra.
Tycker dock ändå att rubriksättningen är under kritik.
Citera
2022-07-09, 20:25
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickNess
Vad är det för ålder på GM?

Det är lite oklart. Polisen säger bara under 15 år och någon här i tråden har nämnt 14 år.
Citera
2022-07-09, 20:26
Medlem
Det troliga är en arab/mena/ somalier som våldför sig på en svenska flicka eller en flicka från grabbens ursprung Vi får se när fup och annat kommer fram
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in