2022-07-09, 17:23
Medlem
W9GFOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Läst tråden idag,om detta vidriga brott. Alla tankar till flickan och hennes anhöriga!
Förstår att polis/myndighet väljer att vara knapphändiga med vidare uppgifter,främst p.g.a BO:s ringa ålder (samt MGM:s ) då det väl kan vara,såväl känsligt för närstående samt försvåra brottsutredning.
Men..råder det allmän tystnadskultur i Skellefteå?
Nu är det här enbart F.B,där diverse trådsanningar och troll verkar..Men förutom några få här,tycks ingen Skellefteåbo (med sunda vätskor i behåll..) sett/hört/noterat något?
Känner inte till orten,uppenbart har dådet skett under tid med folk i rörelse i området???
Hade GM varit "Sven Svensson" eller "Nils Nilsson" hade vi haft ett namn på GM i tråden redan. Men, heter han "Mullhose-Hammedan Megahammad-Ish" med nichade intressen och liten kompiskrets så känner inte så många den personen eller kan hans namn.
Citera
2022-07-09, 17:23
Medlem
Salavat-Julayevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoMoreTears77
Du har helt rätt. Det är dessutom förövaren som resurser kommer att läggas på, för återhämtning och inte på offret. Man kommer att dalta med, terapeuta och behandla brottslingen, för stora summor och utan resultat. Flickan kommer att få klara sig själv och kämpa resten av livet, med eller utan kognitiva förmågor . För alltid förstörd och rädd.

Och då räcker inte psykiatrins resurser och då får vi dåd likt det i Visby som grädde på moset. Det går inte att ta in 2 miljoner inavlade sen 25 generationer tillbaka utan att det skapar kaos i landet.
Jag utgår ifrån att det handlar om en snubbe med ursprung i Mellanöstern, det är så låga odds på det att det inte ens är spelbart.
Hade det varit en etnisk svensk hade tidningarna snabbt hasplat ur sig, likt man gjort i Visbyfallet.
Sverige är så förljuget.
Citera
2022-07-09, 17:27
Medlem
Citat:
Läst tråden idag,om detta vidriga brott. Alla tankar till flickan och hennes anhöriga!
Förstår att polis/myndighet väljer att vara knapphändiga med vidare uppgifter,främst p.g.a BO:s ringa ålder (samt MGM:s ) då det väl kan vara,såväl känsligt för närstående samt försvåra brottsutredning.
Men..råder det allmän tystnadskultur i Skellefteå?
Nu är det här enbart F.B,där diverse trådsanningar och troll verkar..Men förutom några få här,tycks ingen Skellefteåbo (med sunda vätskor i behåll..) sett/hört/noterat något?
Känner inte till orten,uppenbart har dådet skett under tid med folk i rörelse i området???

Antingen har Skellefteå få Flashbackanvändare aktiva eller så är GM en inföding som skyddas av resten av samhället för att han är en hockeykille typ, eller för att hans föräldrar är ”kända” på orten.
Det har hänt många gånger förr. Barn/ung tonåring attackeras - GM skyddas av ortsborna och BO mår skit och tvingas till slut fly sin hemort. Eller som med försvunna Carlos - alla håller käft för alla känner sig lite delaktiga, lite skyldiga till den dåliga behandlingen av BO som till slut troligtvis ledde till mord.
Citera
2022-07-09, 17:27
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonker
Ok, så vi vet att hon under 15 år, hittades naken och allvarligt skadad. Det verkar finnas uppgifter på BO och GM känner varandra. Din ursprungshypotes att hon var sexuellt nyfiken är helt irrelevant. Det finns inget scenario där det kan vara acceptabelt att GM har behandlat BO på det sätt som han verkar ha gjort. Fokus bör till 100% ligga på hur GM tänker och fungerar. Så din spekulation om BO's eventuella funderingar eller handlingar är helt onödig och låter mer som en personlig fantasi.
Jobbar du eller har du jobbat med minderåriga? Min gissning är att du inte har det.

Alla aspekter angående brottsoffrets eventuella relation med MGM är av intresse i en utredning. Sedan lägger du ord i min mun när du påstår att min hypotes försöker reducera allvaret i brottet. Det stämmer inte. Jag kommer själv ihåg att vissa flickor i sjätte och sjunde klass hade sexuella relationer med jämnåriga och lite äldre killar, så långsökt är det inte.
Senast redigerad av akademikerfyllo 2022-07-09 kl. 17:29.
Citera
2022-07-09, 17:29
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Huruvida uppgiften om buntband är en trådsanning är väl oklart.

Dock finns inlägget där skribenten lämnar den informationen fortfarande kvar, är alltså ej raderat.

Bra att du letade fram det.

Än så länge avvaktar jag med att tro på det. Det är inte lätt i stundens hetta mitt på dagen i ett trafikerat område klara av att strypa nån med ett buntband. Ett vanligt buntband går ju inte över huvudet om man gjort en snara. För liten öppning.

Då måste GM i så fall ha använt ett megastort och lyckats få in flickans huvud i det under tumultet. Alla som försökt trä en tröja över ett barns huvud när det sprattlar vet hur svårt det kan vara. Likaså är det inte heller så enkelt när personen ligger ner. Personen kan flaxa och slå. Vrida huvudet hit och dit.

Ja, det kan så klart ha skett. Men just nu tycker jag det låter otroligt. Han kan ju så klart ha kastat sig ut ur buskarna när hon suttit på cykeln och trätt på det i farten. Men vete 17. Det är inte lätt att fånga en ren med ett lasso som otränad. Att fånga en cyklande skalle med ett buntband känns minst lika svårt.

Nån som är redo att testa det hela live?
Citera
2022-07-09, 17:31
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W9GFO
Hade GM varit "Sven Svensson" eller "Nils Nilsson" hade vi haft ett namn på GM i tråden redan. Men, heter han "Mullhose-Hammedan Megahammad-Ish" med nichade intressen och liten kompiskrets så känner inte så många den personen eller kan hans namn.

Oavsett namn så är det nog sannolikt att GM har en ganska snäv bekantskapskrets.
Citera
2022-07-09, 17:34
Medlem
På appen Jodel har en användare för ca 15 minuter sedan skrivit detta:

"Polares dotter 9 år hittad strypt i skogen, kanske inte överlever. Hur bör jag agera? Visa mitt stöd eller lämna honom ifred tills han själv vill prata?"

Kan det gälla samma fall? Säga vad man vill om trovärdigheten på Jodel men det kan lika gärna vara sant.
Citera
2022-07-09, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obama77
Skellefteåborna skyddar sina nysvenskar då dom ligger varmt om hjärtat vad dom än hittar på.
Självklart vet flera vem GM är men det lär inte komma fram via någon Skellefteå bo det kan jag lova!

Skellefteå är en hemskt vidrig stad där man ser ner på sina egna som ställer till det, dom hängs ut direkt med namn adress mm men är det en nysvensk...då skyddas dom
Men det är ju helt sjukt om det är så eller är man så pass rädd att man får hela släktskapet emot sig.
Citera
2022-07-09, 17:37
Medlem
Gold94s avatar
Jag hoppas att flickan överlever och att hon inte fått hjärnskador.

Dom skriver fortfarande att hon är allvarligt skadad, annars brukar dom ju lägga till "men läget är stabilt" men det har dom inte gjort.
Så jag är tveksam om hon överlever, det vore förjävligt om hon inte gör det..😥
Senast redigerad av Gold94 2022-07-09 kl. 17:39.
Citera
2022-07-09, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LonelyF18
Antingen har Skellefteå få Flashbackanvändare aktiva eller så är GM en inföding som skyddas av resten av samhället för att han är en hockeykille typ, eller för att hans föräldrar är ”kända” på orten.
Det har hänt många gånger förr. Barn/ung tonåring attackeras - GM skyddas av ortsborna och BO mår skit och tvingas till slut fly sin hemort. Eller som med försvunna Carlos - alla håller käft för alla känner sig lite delaktiga, lite skyldiga till den dåliga behandlingen av BO som till slut troligtvis ledde till mord.

Det finns ingen som skyddar någon här för att föräldrarna är kända på orten! Det är självklart ett brott som väckt starka känslor men ja jag tro inte att Skellefteå-borna är överrepresenterade på FB och all heder för det!

Jag känner heller inte en enda Skellefteåbo som på något sätt skulle skydda någon bara för att de har utländsk härkomst. Tvärtom så är det precis lika rasistiskt här som i resten av Sverige. Brottet mig flickan är varken mer eller mindre hemskt beroende på hudfärg på gärningsmannen. Om nånting så kan vi väl återigen konstatera att det är en våld utfört av en person av manligt kön mot en person av kvinnligt kön!
Citera
2022-07-09, 17:41
Medlem
Citat:
Låter absolut vidrigt,om så är!!
Är från södra Sverige, van vid "klarspråk".Här är folk snabba med att "hänga ut" gärningspersoner- oavsett etnicitet.
Usch,Skellefteå känns lite obehagligt då..

Samma här. Inflyttad från södra Sverige till Skeå och vad jag upplevt så pratas det inte ett dugg om varken detta fall eller det andra som vad för ett par veckor sen när en 12åring utsattes för ett mordförsök.
Citera
2022-07-09, 17:44
Medlem
Solstol28s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
..Ett vanligt buntband går ju inte över huvudet om man gjort en snara. För liten öppning.

Hallå! Gå en vända på Jula/Klasse. Buntband hittar du i en massa olika längder. Annars tar du flera korta och sätter ihop till passande längd. Ingen atomfysik!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in