2022-07-10, 17:58
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Det är sant. Hur lång tid tar det att få reda på något sådant?

Det tar ungefär en vecka att få ett juridiskt säkert test. Men det finns snabbtester som man kan använda för att sålla bort misstänkta. Blodprov går dessutom att analysera relativt snabbt.
Citera
2022-07-10, 18:04
Moderator
Schlesiens avatar
Utgången rubrik:
Flicka hittad naken i skogen på Morö backe i Skellefteå (2022-07-07)

/ Moderator
Citera
2022-07-10, 18:08
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Vad fan yrar du om! Vart i min text tycker du att jag säger det?
Du ifrågasatte ju att MGM skulle vara kriminell.
Citera
2022-07-10, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.Moonshine
Det sista jag hörde som är ganska säker källa var att de flyttat GM med familj till skyddad adress för att olika grupperingar vill ge sig på GM.
Jag säger inte att det inte stämmer, men det finns ingen källa utanför tråden som bekräftar att det är han va?
Citera
2022-07-10, 18:12
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Du ifrågasatte ju att MGM skulle vara kriminell.

Han/hon kanske menade "kriminell" i form av gängkriminell eller dylikt. Det är han nog inte, däremot kriminell som i mentalt sinnesrubbad framtida kvinnomördare och våldtäktsman.
Citera
2022-07-10, 18:12
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Inte för att vara den men tänkte spontant på killen i Expressens artikel "kusinen" 13 år som står bredvid den 28 åriga mamman med den 6 åriga dottern. Hon kan iofs vara liten till växten och han stor för sin ålder eller 3-6 år äldre i verkligheten men kan ju vara svårt att veta när man tappar bort "passet" och är analfabet och bara kan räkna på sina fingrar vilket då blir max tio vid migrationsverkets utredning. Hamnar i förklass eller vad det heter då nivån ligger där då de aldrig sett en skola i hemlandet och under flykten.

Frågan är om det är samma sak med MGM (MGB)* som du listar som med många parametrar som är troligt för denna GM ? Om det är samma som var i farten förra året är det en katastrof att inte soc tagit sitt ansvar och skulden skall då ligga stort på våra myndigheter.
Att samordnaren inte lägre finns i livet får ses som ett avbräck men förhoppningvis för det något gott med sig och de/den som tar vid tar ett omtag med våran psykvård från BUP till vuxna.
Allt för många fångas inte upp när de använder fel "fiskenät med för stora maskor" eller som jag ser det med trasigt nät.

*Misstänkt Gärnings Barn

Om du menar bilden i denna artikel så reagerade jag också på den 13 åriga killen som ser något äldre ut.
https://www.expressen.se/nyheter/ske...-ut-vara-barn/
Citera
2022-07-10, 18:16
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triippi
Ja..

Vad får du ut av att börja smutskasta brottsoffrets familj?
Citera
2022-07-10, 18:21
Medlem
Jag stör mig lite på media som framställer flickan som tonåring. Under 15 år skriver de! Det framkommer inte att det handlar om ett litet barn. Det är en avsevärd skillnad på 15 år och 10 år
När man är 10 år är man ett litet barn. Media förminskar helt enkelt det otäcka och allvaret i det som hänt. I princip döljer de sanningen!
Senast redigerad av Ajabaja555 2022-07-10 kl. 18:24.
Citera
2022-07-10, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det tar ungefär en vecka att få ett juridiskt säkert test. Men det finns snabbtester som man kan använda för att sålla bort misstänkta. Blodprov går dessutom att analysera relativt snabbt.

Intressant. Antar att det finns en del spår att hitta, på offret och marken omkring. Spott, snor så klart och beroende på hur det hela skedde så kan han ha skadat sig själv. Det är ju inte ovanligt. Man undrar över MGM om kanske inte kan prata ordentligt och göra sig förstådd. Ett sånt här dåd är ju svårt för GM att förklara, en del är bara tysta, andra pratar i gåtor för att de orkar inte ta in det hela och följderna.
Citera
2022-07-10, 18:28
Medlem
Om det är som tidigare kommentarer hävdar, att det är en större familj och fadern fortfarande är i Italien, betyder det då att han vid sina besök kommer och gör henne gravid konstant varvid hon i sitt begåvningshandikapp fortsätter att skaffa barn och lever på soc och hyresbidrag. Kanske dags att man börjar överväga sterilisering på denna kärringen om hon inte kan försörja barnen?!
Citera
2022-07-10, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SieurAthos
Det talas ju om att pojken har syskon. Undrar om de isf oxå blir utsatta för hans aggressioner och sexuallusta? Har soc gjort några ansträngningar för att sära på barnen?

Kan ju inte vara något större fel på honom eftersom han går i vanlig skola.
Citera
2022-07-10, 18:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Kan ju inte vara något större fel på honom eftersom han går i vanlig skola.
Särskoleklass
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in