2022-07-09, 15:14
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Läskigt om man nu köper din hobbyteori. Ensamhet behöver inte alls göra folk galna. Många väljer det.

Och diagnoserna du snackar om finns det massor av folk som har. Dom hugger ändå inte yxa i huvudet på en lärare.

Var fanns föräldrarna här, och ska dom i vanlig ordning läsa sig in på psykiska problem i efterhand för att dom har blundat för det hela livet, eller finns det en annan förklaring till varför dom misslyckades så fatalt med den här dåren?
Du kanske ska läsa på lite innan du gapar. MAMMAN hamnade under tåget när han var barn.
Citera
2022-07-09, 16:17
Medlem
Citat:
Läskigt om man nu köper din hobbyteori. Ensamhet behöver inte alls göra folk galna. Många väljer det.

Och diagnoserna du snackar om finns det massor av folk som har. Dom hugger ändå inte yxa i huvudet på en lärare.

Var fanns föräldrarna här, och ska dom i vanlig ordning läsa sig in på psykiska problem i efterhand för att dom har blundat för det hela livet, eller finns det en annan förklaring till varför dom misslyckades så fatalt med den här dåren?

Ensamhet gör en visst galen...med tiden.

Men tillskillnad från förr så har man idag internet där andra ensamma folk finns. Man har idag redpill, bluepull, blackpill,mgtow etc. Idag känns det som majoriteten av folket är ensamma.

Folk har börjat inse på allvar att det som nazisterna propagerade för är sanningen. ( gäller ej hat mot judarna ).

Så vill man förstå mördaren så är det bara att lägga ihop.

Ensamhet+ incel content = terror attack
Citera
2022-07-09, 16:25
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Jag har läst delar av FUP och han säger i förhör att han hade gjort om detta igen om - han ångrar inget.

Håller med dig.

Han SKA in i fängelse. Finns inga andra alternativ i min värld.
Han ska inte ut i samhället igen.
Fruktansvärt monster.
Ett monster, det är så han sett sig själv länge… pawlos hundar. Det måste han ju vara, när ingen vill vara hans vän…
Citera
2022-07-09, 16:35
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zetalof
Det här blir rättspsyk med särskild uskrivningsprövning.
Tror jag med. Det ända rätta. Han behöver medicineras för att komma i rätt linje, han känns mkt intensiv/hyper, varvat med isolering/tystnad i ”egenvärld” på internet och utanförskap från vänner/gemenskap. Tror ju mer desperat han blivit i att synas, bli accepterad av världen (hans syn) dessdå mer utanför har F blivit.
Tragiskt. Fin kille. Duktig på att måla/teckna.
Citera
2022-07-09, 16:40
Medlem
Skolmördarens sista hälsning spelade in video

”I videoinspelningen varnar han för vad komma skall. 18-åringen säger att minst två personer – förhoppningsvis fler – kommer dö inom ett par dagar.

Han tar också ett slags avsked i videon och säger:
”Detta är antagligen mitt sista videomeddelande till er... ... Jag kan inte kontrollera mina impulser, jag är ett utkast.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Or4E6A/skolmordarens-video-innan-dubbelmordet-pa-malmo-latinskola
Citera
2022-07-09, 16:45
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
”I videoinspelningen varnar han för vad komma skall. 18-åringen säger att minst två personer – förhoppningsvis fler – kommer dö inom ett par dagar.

”Detta är antagligen mitt sista videomeddelande till er... ... Jag kan inte kontrollera mina impulser, jag är ett utkast.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Or4E6A/skolmordarens-video-innan-dubbelmordet-pa-malmo-latinskola

Fabian Cederholm sa hette han, jag hade glömt bort detta fall.Rättegången börjar 20 Juli, värst vad lång tid det har tagit.

https://i0.wp.com/petterssonsblogg.se/wp-content/uploads/2022/03/df45h.jpg?w=500&ssl=1
Citera
2022-07-09, 20:09
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Inte ens vid en livstidsdom sitter man livet ut i Sverige, så det är nog inget att hoppas på. I snitt omvandlas en livstidsdom till 25 år i Sverige, vilket i praktiken innebär att man är ute efter 16.

Fel. På rättspsyk kan du också sitta livet ut
Citera
2022-07-09, 20:33
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:

Ja ännu en äcklig jävla offerkofta incel som borde hamnat i strumpan under sängen istället för i mamman. Tänk om man bara kunde söka upp alla dessa och bara trycka -
Citera
2022-07-09, 20:48
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Nej, det betyder faktiskt massor. Det kommer bli stort uppbåd på rättegången och ingen kommer vilja se honom låsas in på något rättspsyk med möjlighet till frigång inom snar framtid. Den här ska in i fängelse på minst 18 år. Helt livet ut.
För det första så kommer han inte få någon frigång inom en snar framtid. Jag skulle se det som en bra dom. Sen så är självvald ensamhet något helt annat än att vara utstött. Inte en siffra rätt.
Citera
2022-07-09, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Duktig på att måla/teckna.

De teckningar av Fabian jag har sett saknar konstnärlig kvalitet. Slarvigt utförda, och uppenbart utan begåvning.
Citera
2022-07-10, 00:10
Avslutad
Citat:

Videon är endast för prenumeranter, någon som har den nedladdad?
Citera
2022-07-10, 00:34
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Det är arv från hans mamma.
Det utbetalas från det man fyller 18.
Ja och även över 18 år om man går kvar i skolan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera