Citat:
Ursprungligen postat av
Boanders266
Fast att han tyckte om matteläraren var väl irrelevant då han tog första bästa person kom in på toaletten?
Visst...för honom, men hans logik följer ingen röd tråd. En vanlig människa med empati kan inte mörda någon du tycker om med yxa, som aldrig gjort dig illa.
Samfällt anser alla hans lärare att han kan rapa fakta men inte analysera ett skeende. Han kunde varken skriva, eller tala utan att komma ifrån ämnet eller följa en tanke i text. Svenskläraren så att han inte kunde följa en röd tråd i text. Han förlorar kontext och sammanhang. Man ser det hela tiden att hans tankar är splittrade i förhören. Han visste inte ens i första förhöret varför.
Alla hans förklaringar är som att jag skulle säga att jag mördade för att jag var hård i magen i morse, eller tyckte lunchen smakade skit. Eller för att posten var försenad i morse. Det skulle i praktiken innebära att jag så fort jag möter en besvikelse eller motgång kan jag hoppa på vilken främling som helst på gatan. Det är vad jag menar med att Fabian är ologisk.